  • 1. Data: 2012-06-07 00:34:27
    Temat: pekniecie opony
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Ktos przezyl z przodu, opisze ?

    http://www.oponeo.pl/artykul/pekniecie-opony-w-aucie
    -przednionapedowym-raport

    Bo szybkie zejscie powietrza z tylu jest wrecz trudne do zauwazenia.
    Dopiero za drugim razem czlowiek wie o co chodzi i moze uratowac opone
    :-)

    J.

  • 2. Data: 2012-06-07 01:24:10
    Temat: Re: pekniecie opony
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 7 Jun 2012 00:34:27 +0200, J.F wrote:

    > Ktos przezyl z przodu, opisze ?

    Przy około 120km/h jak depnąłem mocno hamulec, pękła mi prawa przednia
    opona tak że huknęło, kawałek dalej opona bez powietrza zsunęła z felgi.

    http://www.youtube.com/watch?v=NsUe8mEbau0
    Opona strzela w 34 sekundzie filmu - kręcone dawną kamerą i dźwięk się
    trochę rozjeżdża z obrazem.
    Spadła z felgi prawdopodobnie w okolicy 1:20.

    Większych problemów nie było - widać że samochodem pociągnęło w chwili
    pęknięcia opony, ale pomimo że musiałem tam cały czas hamować, to dało się
    to opanować.
    Strata czasu to około 12s - wychodzi że musiałem przez tą oponę zmniejszyć
    średnią prędkość o 8%.

    Samochód ma samoblokujący się dyfer, więc z przyspieszaniem na jednej
    oponie nie ma problemu, tylko bardzo ciągnie za kierowce.

  • 3. Data: 2012-06-07 01:39:05
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-06-07 01:24, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Samochód ma samoblokujący się dyfer, więc z przyspieszaniem na jednej
    > oponie nie ma problemu, tylko bardzo ciągnie za kierowce.

    źle to nie wyglądało, gorzej, jak jedzie ktoś spokojnie, lekko trzymając
    kierownicę, nie wiem, czy by zdążył skontrować. Ale mimo wszystko,
    myślałem, że gorzej to jest.

  • 4. Data: 2012-06-07 10:35:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Thursday, June 7, 2012, 12:34:27 AM, you wrote:

    > Ktos przezyl z przodu, opisze ?
    > http://www.oponeo.pl/artykul/pekniecie-opony-w-aucie
    -przednionapedowym-raport
    > Bo szybkie zejscie powietrza z tylu jest wrecz trudne do zauwazenia.

    Jak juz zejdzie, to nie sposób nie zauważyć.

    > Dopiero za drugim razem czlowiek wie o co chodzi i moze uratowac opone
    > :-)

    Mi sie nie udało. Prowadził syn i zapytałem, dlaczego zwalnia. Zanim
    się zatrzymaliśmy to już było pozamiatane.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2012-06-07 21:12:03
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Ktos przezyl z przodu, opisze ?

    tylko w ciężarówce i to prawie na postoju, wiec sie nie liczy...

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

  • 6. Data: 2012-06-08 09:17:21
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 07.06.2012 00:34, J.F pisze:
> [...]
    >

    > Bo szybkie zejscie powietrza z tylu jest wrecz trudne do zauwazenia.
    > Dopiero za drugim razem czlowiek wie o co chodzi i moze uratowac opone :-)

    A tak przy temacie, czy posiadanie ESP dużo pomoże w takiej sytuacji? O
    ile przy tych ~80km/h człowiek jest w stanie zareagować to co się będzie
    dziać przy >140km/h? Kontry samochód za mnie nie zrobi, ale dohamowanie
    koła po przekątnej przez ESP powinno pomóc...

  • 7. Data: 2012-06-08 10:22:00
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dziać przy >140km/h? Kontry samochód za mnie nie zrobi, ale dohamowanie
    > koła po przekątnej przez ESP powinno pomóc...

    no i pomoże. Czy spowoduje, ze utrzymasz sie na pasie - nie wiadomo, zależy
    od sytuacji i Twojej reakcji, ale napewno pomoże.

    ps. choć zaraz będzie tu kilku mistrzów kierownicy, który powiedzą, ze są
    szybsi od ESP, a system to samo zuo i trzeba go wyłączyć, zeby jechać
    samochodem.

  • 8. Data: 2012-06-08 10:59:59
    Od: PJ <p...@g...com>

    widzialem jakis nowy model Mercedesa (tylny naped ?), ktoremu poszla
    lewa przednia na autobahnie przy 140 km/h, dramatu nie bylo, utrzymal
    tor jazdy, zwolnil, zmienil pas i spokojnie zatrzymal sie na
    awaryjnym, kawalki opony polecialy (ale wiekszosc zostala na feldze),
    zasmierdzialo guma aha i jesli ma to znaczenie to mial konkretne
    alufelgi

    P.

  • 9. Data: 2012-06-09 15:09:26
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-06-07 00:34, J.F wrote:
> [...]
    >
    > Bo szybkie zejscie powietrza z tylu jest wrecz trudne do zauwazenia.
    > Dopiero za drugim razem czlowiek wie o co chodzi i moze uratowac opone :-)

    Mi walnęła przy ok. 170-180km/h przednia opona w suvie, zanim się
    zatrzymałem z opony nie zostało cokolwiek, sterowność była ok, Z opony
    tylko strzępy, felga do naprawy. Uprzedzając pytanie kogoś z wątku - ESP
    też mam ale nie analizowałem jego roli.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_