-
Data: 2010-01-05 08:23:12
Temat: Re: pentax k10d/k20d nikon d80/d90
Od: Rafał Zapora <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Piotr pisze:
>
> czy mowiac o nikonie, porownujecie af z obiektywami na "srubokret" czy z
> silnikiem ultradzwiekowym, bo to tez moze miec jakies znaczenie?
>
Różnie. Generalnie wszystkie obiektywy Pentaksa nawet z K7 są wolniejsze
od szkieł podpiętych do D90. Ja moge porównać np.:
- N18-105 z P17-70/4. Oba mają swoje silniki, oba są ciche, oba byłe
celne. W dobrym swietle prędkość porównywalna, w słabym Nikon nieco szybszy.
- N35/1.8 z P35/2 - tutaj kultura pracy wyraźnie po stronie Nikkora -
cichy i chyba odrobinę szybszy. Cena zdecydowanie na korzyść nikona -
jesli kiedyś będę miał jeszcze nikona DX, to to będzie moje pierwsze
szkło :)
- N50/1.8 z P50/1.4 - remis. Oczywiście powinienen go porównywać z
którymś nikkorem 50/1.4, ale nie miałem, więc nie skomentuję. W
pentaksie zdecydowanie brakuje taniej 50 ze światłem 1.7-1.8
- N70-300VR z P55-300 - AF nikkora kilkukrotnie szybszy od pentaksa. Ten
nikkor jest także świetny w trybie AF-C, ale z puszkami wyższymi od
D90. Przewaga P55-300 jest widoczna w trybie AF-C z K7, gdzie ilość
trafień jest znacznie większa od D90 z 70-300VR. Sprawdzane np. na
pokazach lotniczych. D90 gubił się znacznie częściej z tym szkłem, ale
podpiecie 70-300 np. do D700 już dawało o klasę lepsze efekty. Dlatego
uważam, że problem to kiepski tryb AF-C w D90 (w porównaniu do wyższych
puszek nikona). Podobnie kiepsko D90 radził sobie z N70-200 w AF-C.
- mogę jeszcze porównać Tamrona 28-75 do nikona (z wbudowanym silnikiem)
z Tamronem 17-50 do pentaksa (śrubokręt). Wersja pentaksowa mimo że na
śrubokręcie (a może właśnie dlatego:)) jest znacznie szybsza, choć
również głośniejsza.
- obiektywy kitowe pentaksa - 18-55 w wersji I z K10 było bardzo
szybkie, a 50-200 już zdecydowanie wolniejsze.
Podsumowując - wszystkie powyższe opinie opierają sie wyłacznie na moim
bardzo skromnym doświadczeniu z niewielką ilością szkieł podpinanych do
K100D, K10D, K7, N D50, N D90. Mimo, że używam Pentaksa, to uważam, że
tańsze będzie skompletowanie ciekawego zestawu szkieł w Nikonie (pod
warunkiem trzymania sie formatu DX). Za to puszki Pentaksa wyglądają
moim zdaniem znacznie lepiej od konkurencji - czy to stare K10D, czy
nowe K7 i K-x.
Pozdrawiam
Rafał Zapora
Następne wpisy z tego wątku
- 05.01.10 08:25 Rafał Zapora
- 05.01.10 08:30 Rafał Zapora
- 06.01.10 08:43 Piotr
- 06.01.10 09:15 januszek
- 06.01.10 11:31 Marek Wyszomirski
- 06.01.10 12:19 gebi
- 06.01.10 15:32 Marek Wyszomirski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tradycyjnie pod koniec roku
- Affinity Studio za darmo
- Aparatu szukam
- AI i odnawianie / koloryzowanie starych zdjęć
- Tadeusz Rolke RIP
- Samsung A12 - po co 4 obiektywy ?
- Trochę NTG - Vegas Pro
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
Najnowsze wątki
- 2025-12-12 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje
- 2025-12-10 Gdańsk => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Suppor
- 2025-12-10 Rzeszów => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-12-10 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-12-10 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-12-10 Przekroczenie uprawnien
- 2025-12-10 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność