  • 51. Data: 2015-11-05 19:01:56
    Temat: Re: polskie tablice
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marek wrote:

    > szkody
    >
    > No i niby jaką szkodę na taką max. kwotę może os. fizyczna dokonać
    > i z założeniem, że się mieści w pojęciu odpowiedzialności cywilnej?

    zrobić komuś krzywdę nieumyślnie i płacić rente do końca życia + koszty
    leczenia

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 52. Data: 2015-11-05 19:27:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Thu, 5 Nov 2015 10:46:40 +0100, Liwiusz

    >No i niby jaką szkodę na taką max. kwotę może os. fizyczna dokonać
    >i z założeniem, że się mieści w pojęciu odpowiedzialności cywilnej?

    Nawet na piechote mozna spowodowac katastrofe komunikacyjna.
    Przebiegniesz na czerwonym, tir cie sprobuje ominac, w autobus
    wjedzie.

    Poza tym mozesz np z papierosem zasnac i caly blok podpalic, zupy nie
    pilnowac i gazem blok wysadzic, albo np z dzieckiem drona puszczac i
    Airbusa w centrum Warszawy zwalic.
    Albo np grilujac kawal lasu spalic.

    No wlasnie, dziecko - a jak latorosl wpadnie na pomysl, zeby zglosic
    bombe w szpitalu ?

    Mozesz tez kwiatka na parapecie postawic, wiatr zawieje, doniczka
    spadnie, a 10 pieter nizej Kulczyk bedzie akurat przechodzil ...

    J.

  • 53. Data: 2015-11-05 19:30:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-05 o 14:43, Marek pisze:
    > szkody
    >
    > No i niby jaką szkodę na taką max. kwotę może os. fizyczna dokonać i z
    > założeniem, że się mieści w pojęciu odpowiedzialności cywilnej?

    Teoretycznie nieograniczoną.

    Ale nie bardzo wiem, co chciałeś napisać?

    Że ubezpieczenie OC komunikacyjne na 20 000 000 zł będzie droższe niż OC
    na wszystko (w tym i na komunikację) na 20 000 000 zł?

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2015-11-05 19:35:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Nov 2015 18:01:56 -0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:
    > zrobić komuś krzywdę nieumyślnie i płacić rente do końca życia +
    koszty
    > leczenia

    Nie słyszałem w pl o zasądzonej 20mln rencie, wypłacanej nawet do
    końca życia. Zresztą renta z ubezpieczenia? Przecież renta to
    sposób rozłożenia zobowiązania na raty gdy nie ma całości na
    odszkodowanie. Przy ubezpieczeniu na 20mln po co płacić ratami jak
    można zapłacić całość odszkodowania jednorazowo.

    --
    Marek

  • 55. Data: 2015-11-05 19:43:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-05 o 19:35, Marek pisze:
> [...]
    > rozłożenia zobowiązania na raty gdy nie ma całości na odszkodowanie.
    > Przy ubezpieczeniu na 20mln po co płacić ratami jak można zapłacić

    Czyli generalnie próbujesz argumentować swoją niewiedzą, nieładnie ;)

    A renta zamiast jednorazowego odszkodowania jest uzasadniona tym, że to
    nie ma być właśnie ułatwienie w *dalszym* życiu - a nie wiadomo ile ktoś
    pożyje. Jak ma na przykład 2000zł renty, to dostanie 2000zł, jak pożyje
    miesiąc, a dostanie 720 000zł jak pożyje 30 lat.

    I nie, renta to nie jest rozłożenie na raty, bo "sprawcy nie stać".
    Kapitalizacja renty (jej jednorazowe wypłacenie w miejsce renty
    wypłacanej "co miesiąc") jest wyjątkiem, przesłanki opisane są w art. 447kc.

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2015-11-05 19:44:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >odszkodowanie. Przy ubezpieczeniu na 20mln po co płacić ratami jak
    >można zapłacić całość odszkodowania jednorazowo.

    Renta jest np dozywotnia, to ile to bedzie jednorazowo ?

    Poza tym renta moglaby byc indeksowana np inflacja czy srednimi
    krajowymi zarobkami - choc to sie chyba nie zdarza przy odszkodowaniu

    J.

  • 57. Data: 2015-11-05 20:25:56
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-11-05 o 19:27, J.F. pisze:

    > Mozesz tez kwiatka na parapecie postawic, wiatr zawieje, doniczka
    > spadnie, a 10 pieter nizej Kulczyk bedzie akurat przechodzil ...

    Ubezpieczyciel udowodni, że wynikło to w wyniku twojego rażącego
    zaniedbania i się wypnie ;P

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 58. Data: 2015-11-05 20:30:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup
    >Ubezpieczyciel udowodni, że wynikło to w wyniku twojego rażącego
    >zaniedbania i się wypnie ;P

    Nie mowie nie, tylko czy sad sie podobnie wypnie i odrzuci pozew
    rodziny, czy jednak przyjdzie zaplacic odszkodowanie stosowne do osoby

    J.

  • 59. Data: 2015-11-05 22:05:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-05 o 20:30, J.F. pisze:

    > Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie mowie nie, tylko czy sad sie podobnie wypnie i odrzuci pozew

    Słowa do poznania na dziś:

    - odrzucenie
    - oddalenie

    > rodziny, czy jednak przyjdzie zaplacic odszkodowanie stosowne do osoby ...

    No ale my tu o ubezpieczeniach gadamy, więc pytanie się o rażące
    niedbalstwo w kontekście (braku) odpowiedzialności ubezpieczyciela jest
    na miejscu.

    --
    Liwiusz

  • 60. Data: 2015-11-05 22:22:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Nov 2015 19:43:49 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Czyli generalnie próbujesz argumentować swoją niewiedzą, nieładnie
    ;)

    No podaj konkretne sygnatury, ja nie kojarzę takich kwot w zasądzonym
    pojedynczym odszkodowaniu za szkodę "z os. fiz." w ostatnich 10-15
    latach.
    Jako ciekawostkę podam, że sumarycznie roczne kwoty regresów w
    stosunku do sorawców oc komunikacyjnych to ok 100-120 mln na jedno
    tow. ubezp.
    Więc gdzie to 20 mln na pojedynczą sprawę.

> [...]
    pożyje
    > miesiąc, a dostanie 720 000zł jak pożyje 30 lat.

    720k to ciągle nie 20mln

> [...]
    > Kapitalizacja renty (jej jednorazowe wypłacenie w miejsce renty
    > wypłacanej "co miesiąc") jest wyjątkiem, przesłanki opisane są w

    Czyli nie jest wykluczona.

    --
    Marek