  • 111. Data: 2015-11-23 12:24:28
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > a) ale one sie nie zbijaja,
    > b) dzialanie jednak inne niz azbestu.
    > c) coraz mniej rteci w swietlowkach
    >
    > d) a czy takie szkodliwe w praktyce jak sie mowi ... jak kiedys
    > liczylem, to mi wyszlo, ze po zbiciu termometru powinni wszyscy
    > miec ostra forme zatrucia, a tak chyba nie jest.

    Dane do obliczeń skąd? Ja wchłonąłem par rtęci tyle, że dziadek
    z parkinsonem tłukący co chwilę nocną lampkę więcej nie przyjmie.
    Ze zwykłej niewiedzy na temat szkodliwości. Zapewniam, że pogłoski
    o mojej śmierci są grubo przesadzone.

    > Natomiast ciekawi mnie, na ile oni potrafia rteci odzyskac ze
    > swietlowek w profesjonalnej utylizatorni.
    > Malo tam tej rteci, a szkla duzo ... czy to tylko dzialania
    > pozorowane ?
    >
    > Ma ktos jakies dane o ilosci odzyskiwanej rteci przez takie zaklady ?

    Podejrzewam, że są to niewielkie ilości. Bo tam tej rtęci w ogóle jest
    niewielkie stężenie (więcej emitują do atmosfery elektrownie węglowe,
    które produkują prąd do zasilania tych lamp). I pewnie nie odzyskują
    metalicznej, tylko od razu wiążą w jakiś siarczek. Ale to tylko
    podejrzenia.

    --
    Jarek

  • 112. Data: 2015-11-23 12:31:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Mon, 23 Nov 2015 11:44:05 +0100, Maciek <m...@p...com> wrote:

    >Wyczuwam gorycz. Co zatem proponujesz?

    a) nie wierzyc w marki, tylko w dlugosc gwarancji,
    b) jakies unijne rozporzadzenie, aby taki sprzet mial 3-5 lat
    gwarancji ? Ewentualnie dostep do czesci zamiennych, po cenie nie
    wyzszej niz gotowego wyrobu, tzn zeby suma nie przekraczala ...

    Bo inaczej to sie chyba nie da - klient sam wybiera towar tanszy ...

    J.

  • 113. Data: 2015-11-23 12:33:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Podejrzewam, ze woda przepuszczona przez wysypisko stluczki szkla
    > olowiowego wykazalaby conieco ... i lepiej jej nie pic latami.

    Latami piłem z kieliszków ze szkła ołowiowego i jadłem z takichż
    talerzyków. Gustownie rżniętych w ciekawe ornamenta. Wcześniej z
    tych samych pijał cesarz Franciszej Józef, a dożył lat sędziwych.

    Jarek

    --
    Cysorz to ma klawe życie
    Oraz wyżywienie klawe!

  • 114. Data: 2015-11-23 12:35:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]

    Latami piłem z kieliszków ze szkła ołowiowego i jadłem z takichż
    talerzyków. Gustownie rżniętych w ciekawe ornamenta. Wcześniej z
    tych samych pijał cesarz Franciszek Józef, a dożył lat sędziwych.

    Jarek

  • 115. Data: 2015-11-23 12:46:17
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > a) nie wierzyc w marki, tylko w dlugosc gwarancji

    Tylko wtedy dochodzisz do wniosku, że te LEDy to wcale takie
    żywotne nie są. Według gwarancji/ustawy mają przeżyć 2 lata.
    A piszą o dekadach trwałości, choć zagwarantować nie chcą. :-)))

    > b) jakies unijne rozporzadzenie, aby taki sprzet mial 3-5 lat gwarancji

    Ale co to właściwie zmienia?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 116. Data: 2015-11-23 12:50:03
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Pawel "O'Pajak" wrote:

    > No bo jak chcesz tak czysto, zdrowo i eko, to moze zainteresuj sie, co
    > swieci w zarowkach energooszczednych, zeby nie powiedziec jarzeniówkach.

    Oj, dyletant... W energooszczędnych lampach wyładowczych stosuje się
    ZDROWĄ rtęć. Ta szkodliwa, o której piszesz, to była w termometrach, nie
    w żarówkach.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 117. Data: 2015-11-23 12:55:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > gwarancji ? Ewentualnie dostep do czesci zamiennych, po cenie nie
    > wyzszej niz gotowego wyrobu, tzn zeby suma nie przekraczala ...

    Od dawna postuluję to rozwiązanie, nawet na tej grupie. Niechby nawet
    w sumie dwukrotnie wyższej. Koszty logistyczne to usprawiedliwiają.
    Ale powinny być dostępne wszystkie części. Składać nie się nie opłaci
    (tak jak za komuny ludzie składali samochody z części), ale nie opłaci
    się też cwaniactwo producenta w postaci wyceniania drogo cześci psujących
    się i tanio tych trwałych.

    --
    Jarek

  • 118. Data: 2015-11-23 12:59:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    > Tylko wtedy dochodzisz do wniosku, że te LEDy to wcale takie
    > żywotne nie są. Według gwarancji/ustawy mają przeżyć 2 lata.
    > A piszą o dekadach trwałości, choć zagwarantować nie chcą. :-)))

    Bez problemów mogliby zagwarantować, gdyby zapewnili właściwe
    chłodzenie. Ale na to nie zgodzą się księgowi.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 119. Data: 2015-11-23 12:59:51
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-22 o 16:35, JDX pisze:
    > On 2015-11-22 15:30, Pszemol wrote:
    > [...]
    > Dżizas... Tort - tortu, rower - roweru.

    Komputer - komputeru :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 120. Data: 2015-11-23 13:01:24
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marek napisał:

    > wszystko i

    > Wyczuwam gorycz. Co zatem proponujesz?

    Chcę mieć wybór. Wolę zapłacić więcej za trwalszy sprzęt a ten, kto chce
    tanio, niech ma jak jest. Nie życzę sobie wmawiania, co dla mnie jest
    dobre, bo dobre jest przede wszystkim dla PKB kraju i kieszeni koncernów.
    Żarówki dawno, dawno temu wymieniłem na świetlówki tam gdzie to było dla
    mnie korzystne. Tradycyjne pozostały tylko tam, gdzie powinny. To była
    moja własna decyzja a nie przymus ekooszołomów.
    Niestety, nie potrafię zaproponować sposobu zmuszenia producentów do
    uczciwego traktowania klientów, skoro i tak jestem w mniejszości.
    Przydałyby się publicznie dostępne, uczciwe testy sprzętu. Tylko nie
    programy w stylu "Nowy Gadżet", bo to rozrywka a nie rzetelny test.
    Powinny dawać do myślenia ale niestety też i odbiorca musi myśleć. Cudów
    nie ma. Kłopot w tym, że reklamodawcy (ten obrzydliwy marketing) odwrócą
    się od takiej stacji z reklamami a to oznacza straty.
    Nawet jeśli, to i tu dojdzie zapewne do nadużyć w stylu niemieckiego
    ADAC, który już się ośmieszył. Publikowali testy opon samochodowych.
    Wybrańcy dostawali cynk gdzie i kiedy będzie realizowany "losowy" zakup.
    Do tych sklepów trafiały lepiej wykonane, z lepszych materiałów. Wyniki
    były po myśli właściwych producentów. Zresztą pewnie tak samo badali
    spalanie niemieckich silników, które dopiero Amerykanie ośmieszyli.
    Zmuszenie producenta do dostarczania części zamiennych przez 7 lat - jak
    było za komuny? Już widzę ten zapis w instrukcji serwisowej o
    dostarczaniu przez 7 lat "kompletnego zespołu obudowy", czyli
    kompletnego urządzenia za bajońską cenę.
    Przez lata nie było mocnych na samowolę komorników. Dopiero jedna
    posłanka coś zdołała przepchnąć ale nie do końca wszystko. Reszta posłów
    miała to w d... Dlatego czarno (z goryczą - jak piszesz) to widzę.
    Nowa władza lubi spiski - może im to podrzucić? Pomiędzy 10 dniem
    każdego miesiąca mogą się zająć czymś pożytecznym :-)