  • 221. Data: 2015-11-24 22:47:35
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:n31834$g5c$...@n...news.atman.pl...
    J.F. wrote:
    >Jeśli mnie pamięć nie myli, to ze 20 lat temu był o tym artykuł
    >w Radioelektroniku i podawali to za spore osiągnięcie.

    Ekonomiczne byc moze, ale czy przepracuje 50 lat ?

    >Nie mam pojęcia, co tam wsadzili, ale to jednak lata 70-te.
    >Znacznie wcześniej do sterowania Saturnem V wymyślili ceramiczne
    >scalaki SMD *spawane* do płytki drukowaniej, a dekadę później
    >by im zostały tylko tranzystory? Nie sądzę. :-)
    >https://www.youtube.com/watch?v=vZhRbzDZIDw

    No to moze i tego uzyli ... ale ktos to rozpoznaje co to za scalaki ?

    Komputery to sie IMO najpierw robilo z tranzystorow (no nie - najpierw
    z lamp), potem z TTL, potem byla jakas seria AM2900, a potem
    mikroprocesory.

    Tu na uP bylo za wczesnie, jesli na TTL tez, to zostaly tranzystory
    ... byc moze opakowane w gustowna biala ceramike.

    >Dwanaście komputerów działających do dziś poza granicami
    >Układu Słonecznego. Fakt, prymitywizm nieporównywalny
    >z osiągnięciami wiodących zakładów ELWRO i CEMI. :-)))

    Elwro to nawet AT z 1MB ram produkowalo :-)

    >Technicznie rzecz biorąc, to wymagają źródła prądu zmiennego,
    >a nie generatora. Generatorem jest najprościej, ale jak się
    >*bardzo* uprzesz, to możesz ponownie skorzystać z nieliniowości
    >rdzenia i sobie ten sygnał wytworzyć powielaczem parametrycznym
    >z częstotliwości sieciowej. Tak sobie praktyczne, ale wykonalne.

    Ale nie mamy sieci, mamy RTG czy inne fotoogniwa.

    No chyba, zeby tak do tego RTG podlaczyc silnik Stirlinga :-)

    J.

  • 222. Data: 2015-11-24 22:54:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message
    > ---

    >I to, że istnieją na rynku takie firmy które za marne grosze
    >sprzedają
    >tego typu gwarancje i nie bankrutują przy tym właśnie jest jednym
    >z wielu dowodów na to, że celowe postarzanie jest totalną bzdurą.

    U tego jednego producenta.

    Poza tym my tu o lodowce, ktora powinna przepracowac 30 lat, wiec 5
    letnia gwarancja o niczym nie swiadczy.

    No i ch* wie - czy jak nie wykupisz od razu takiej gwarancji, to czy
    nie dostarcza ci lodowki takiej, co padnie po 3 latach ..

    J.

  • 223. Data: 2015-11-25 00:01:11
    Od: wowa <w...@g...pl>

    On Mon, 23 Nov 2015 01:19:32 +0100
    "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> wrote:

    > Powitanko,

    > Ja sie odnioslem do postu kolegi, ktory twierdzil, ze w jego pelnoletnim
    > samochodzie byly jeszcze oryginalne klocki. Trudno mi w to uwierzyc,
    > ale... No moze rzeczywiscie Niemiec tylko do kosciola.

    Były, dość cieńkie już :) Samochód miał koło 200kkm (wg licznika). Wymieniłem i
    sprzedałem auto ze stanem koło 350kkm. Jeszcze tarcze były toczone bo coś biło. Nigdy
    więcej nie miałem tak pancernego samochodu.
    Wojtek

  • 224. Data: 2015-11-25 01:20:28
    Od: Mario <M...@...pl>

    On 24.11.2015 19:17, re wrote:

> [...]
    > fizyczne i prawne. I tu ciekawostka:
    > "Upływ terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z
    > tytułu rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił[29]."
    > Tak wiec, jeśli producent skrycie zamontował element lub program,
    > którego zadaniem jest doprowadzenie do nieprawidłowej pracy urządzenia
    > po upływie zadanego czasu, to ewidentnie urządzenie ma ukrytą wadę,
    > która była podstępnie wprowadzona do urządzenia przez producenta.
    > ---
    > Obawiam się, że 2-letnia gwarancja producenta wyczerpuje temat

    Nikt nam nie będzie mówił, że czarne jest czarne a białe jest białe.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 225. Data: 2015-11-25 06:25:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > "re" <r...@r...invalid> wrote in message

    > U tego jednego producenta.

    O którym producencie mówisz?
    Bo te firmy sprzedające rozszerzone gwarancje są
    zupełnie bezstronne jeśli chodzi o producentów...
    W szczególności są firmy które rozszerzoną gwarancję
    mają wliczoną w cenę innych usług, np. moja karta
    kredytowa ma zdefinicji przedłużaną o rok gwarancję
    KAŻDEGO produktu który ma gwarancję rok lub dłużej.

    Gdyby programowane postarzanie, obliczane na
    zwiększone awarie zaraz po gwarancji producenta,
    było prawdę to takie firmy szybko wycofywałyby się
    z tego typu ofert - tymczasem trwają one od wielu, wielu lat.

    > Poza tym my tu o lodowce, ktora powinna przepracowac 30 lat,
    > wiec 5 letnia gwarancja o niczym nie swiadczy.

    Kto powiedział że powinna 30 lat??

    > No i ch* wie - czy jak nie wykupisz od razu takiej gwarancji, to czy nie
    > dostarcza ci lodowki takiej, co padnie po 3 latach ..

    Gwarant nie ma kontaktu ze sprzedawcą... W moim przypadku
    gwarantem jest bank wydający kartę kredytową która ma
    przedłużaną gwarancję dla KAZDEGO produktu kupionego
    na tą kartę.

  • 226. Data: 2015-11-25 06:28:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message
    > Nie trzeba postarzać celowo, wystarczy przez zwykłe zaniedbanie.

    Z tym rodzajem "postarzania" mógłbym się zgodzić,
    ale po co wprowadzać w takim kontekście nowe słowo?
    Zaniedbania przy projektowaniu, niechlujnosć, brak
    precyzji wykonania a nawet oszustwa w rodzaju
    stosowania innych niż wyspecyfikowane materiały
    to typowe bolączki producentów - znane od wielu
    lat ale z celowym postarzaniem i intencjami aby
    klienta wkurzyć awarią dokładnie tydzień po upływie
    gwarancji nie mają one absolutnie nic wspólnego.

  • 227. Data: 2015-11-25 08:42:43
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 25 listopada 2015 06:28:51 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    > klienta wkurzyć awarią dokładnie tydzień po upływie
    > gwarancji nie mają one absolutnie nic wspólnego.

    temperatura rosnie, kolejne rekordy padają, ale globalnego ocieplenia nie ma,
    sprzety sie psują tuz po upływie gwarancji odmiennie do sprzetów wyprodukowanych
    30lat temu całkowicie wbrew logice postępu technicznego - ale to spiskowa teoria wiec
    ludzie na poziomie ją odrzucają
    volkswageny celowo manipulują w oprogramowaniu silnika - to niemozliwe zeby taka
    powazna firma tak zrobiła, przeciez to byłby strzał w stope, zwykla teoria spiskowa.
    Ups... Ten punkt wykreslic...
    Samolot w smolensku spada i rozbija sie na milion kawalkow zamiast stu, leja do
    uderzeniu nie ma mimo opisu ze przeciazenia siegały 100g - ale rowniez czlowiek na
    poziomie nie moze sprobowac samodzielnie pomyslec.

    i tak dalej...

    b.

  • 228. Data: 2015-11-25 13:19:53
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > klienta wkurzyć awarią dokładnie tydzień po upływie
    > gwarancji nie mają one absolutnie nic wspólnego.

    Wystarczy wiedzieć, np. kiedy mniej-więcej ulecą resztki plastyfikatora, bo
    on lotny taki jakiś i udawać majstra, który pogania do zaniedbania, w
    interesie wyrobienia się z planem, a po 2 latach od produkcji (szacujemy - w
    magazynie poleży do roku, a gwarancja też roczna...) plastiki zaczną się
    rozpadać. Jak te torby foliowe w sklepach, które chyba właśnie po 2 latach
    zaczynają się dekomponować, przypadkowo mi się taka gdzieś "zadziała" i
    trafiłem ją po kilku latach, to już się w ręce sypała, jak kartka papieru,
    polana elektrolitem z akumulatora od samochodu, kruszyła się. Problem dać
    takie tworzywo na jakiś element urządzenia? A potem udawać niedbalstwo?
    Nie mówię, że się daje, za rękę nie złapałem, ale, jak to w przysłowiu, kto
    chce psa uderzyć, kij znajdzie.
    I nawet szeregowi pracownicy nie muszą wiedzieć, co robią, oni mogą być
    świadomi, że robią te rzeczy najlepiej jak można, jak potrafią. Wystarczy,
    że wiedzą o tym władze firmy, majstrowie. A VW to co? CELOWO robił srakę w
    normach, da się? Da! I długo nikt nie wpadł, że coś jest nie tak...

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 229. Data: 2015-11-25 14:29:39
    Od: robot <r...@o...pl>

    > Hello Pawel,
    >

    > W Lanosie klocki zmieniałem chyba tylko raz, szczęki z tyłu ani razu.
    > 270+ kkm i 17 lat od produkcji.
    >
    > [...]
    Bo Lanos, ani nie jeździ, ani nie hamuje ;)

  • 230. Data: 2015-11-25 15:32:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello robot,

    Wednesday, November 25, 2015, 2:29:39 PM, you wrote:

    > Bo Lanos, ani nie jeździ,

    Bluźnisz.

    > ani nie hamuje ;)

    Dla kogoś przyzwyczajonego do tego, że po muśnięciu pedału hamulca
    samochód staje w miejscu, rzeczywiście miękka reakcja hamulców w
    Lanosie może być rażąca. Ale zapewniam - hamuje, szczególnie, gdy ma
    się trochę większe tarcze - trafiły mi się z przodu hamulce jak w
    Espero i Vectrze.

    --
    Best regards,
    RoMan