  • 31. Data: 2012-10-18 10:46:55
    Temat: Re: postep
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.10.2012 08:11, schrieb Dariusz Dorochowicz:

    > Po pierwsze dlaczego zaraz pirata?
    > Po drugie - na całkiem sporej ilości kompów posadziłem W2k z natywną
    > obsługą SATA ustawioną w BIOSie i jakoś się nie burzyły. Nawet całkiem
    > długo i bezstresowo działały.
    > Jedyne wymaganie to SP4, być może wystarczyłby SP, nie chce mi się szukać.
    > Na pewno bez problemu działa na 945, na 965 prawdopodobnie też.
    > A na nowszych to i do XP trzeba drivery ładować (W2k nie próbowałem).

    Ja próbowałem chyba przez tydzień postawić W2000 na komputerze z SATA.
    SP4, SP3, ni chuja. A problem był taki, że program zasuwa tylko i
    wyłącznie na W2000 i wcześniejszych. Update na XP i późniejsze miał
    kosztować 3kEUR plus 3x1k co roku. Stanęło na tym, że starego kompa z
    W2000 jako serwer zainstalowałem w schowku, komputery stanowiskowe (to u
    weterynarza było) to malutkie netbooki bez wentylatora (kto wydłubywał
    psie, kocie i inne owłosienie z wentylatorów wie, dlaczego to takie
    fajne). Ale nawet producent stwierdził, że symulacja PATA nie działa, a
    z native SATA W2000 sobie nie poradzi.

    Waldek

  • 32. Data: 2012-10-18 11:00:26
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2012-10-18 10:46, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    > weterynarza było) to malutkie netbooki bez wentylatora (kto wydłubywał
    > psie, kocie i inne owłosienie z wentylatorów wie, dlaczego to takie

    Oj, dobrze, że młodsi są ;)

    Ale nawet producent stwierdził, że symulacja PATA nie działa, a
    > z native SATA W2000 sobie nie poradzi.

    A pamiętasz na jakim chipsecie? Bo z tego, co wiem, to właśnie od
    chipsetu zależy. No i od ustawień dysku (na niektórych płytach mogą być
    co najmniej 3 różne absolutnie niekompatybilne ze sobą).

    Pozdrawiam

    DD

  • 33. Data: 2012-10-18 12:05:52
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 18.10.2012 02:00, Maniek wrote:

    > Żeby przyspieszyć musiał byś
    > zapiąć procka bezposrednio na RAM-ie i kilku innych elementach
    > jednoczesnie.

    Tak się robi - lutuje się pamięć DDR _na_ szybkich ARMach.

    Michoo

  • 34. Data: 2012-10-18 13:35:18
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Dariusz Dorochowicz napisał:
    > Po pierwsze dlaczego zaraz pirata?

    Bo oryginalna płyta z małomiękkiego nie zawiera sterowników, trzeba je
    zapodać z dyskietki, skoro więc działa "out of the box" to nie może to
    być oryginalny nośnik.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 35. Data: 2012-10-18 13:54:59
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 18.10.2012 13:35, AlexY wrote:
    > Bo oryginalna płyta z małomiękkiego nie zawiera sterowników, trzeba je
    > zapodać z dyskietki, skoro więc działa "out of the box" to nie może to
    > być oryginalny nośnik.

    Hej, ale ja mam np oryginalny (sam wypalałem), licencjonowany winXP ze
    sterownikami na płycie. MS nawet dostarczał instrukcję jak to razem
    zapakować.

    Michoo

  • 36. Data: 2012-10-18 15:34:46
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2012-10-18 13:35, AlexY pisze:

    > Bo oryginalna płyta z małomiękkiego nie zawiera sterowników, trzeba je
    > zapodać z dyskietki, skoro więc działa "out of the box" to nie może to
    > być oryginalny nośnik.

    Obawiam się, że się mylisz, i to bardzo.
    Oryginalna płyta ma obsługę całkiem sporej liczby różnych kontrolerów
    SATA, a dokładnie chipsetów z nimi (bodaj od SP2, ale nie chce mi się
    sprawdzać). A że nie ma obsługi chipsetów nowszych - to już inna sprawa.
    Jak już pisałem, nawet W2K SP4 potrafi działać bez zająknięcia na 945 i
    nie potrzebuje żadnych dyskietek do tego.

    Pozdrawiam

    DD

  • 37. Data: 2012-10-18 23:52:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2012 15:34:46 +0200, Dariusz Dorochowicz napisał(a):

> [...]
    > Jak już pisałem, nawet W2K SP4 potrafi działać bez zająknięcia na 945 i
    > nie potrzebuje żadnych dyskietek do tego.

    A byly oryginalne plyty W2000 SP4 ?
    SP4 jest czerwca 2003, od kwietnia sprzedawali Win 2003

    Tak czy inaczej - to juz 9 lat. Ze trzy generacje sprzetu temu.
    SATA juz wtedy byla ?

    J.

  • 38. Data: 2012-10-19 00:03:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2012 10:23:44 +0200, JDX napisał(a):
    > On 2012-10-18 01:00, J.F. wrote:
    > [.....]
    > Może i szybko przestaje używać BIOS, ale jeśli w owym BIOS w opcjach
    > dotyczących SATA nie ma wyboru ATA emulation/AHCI to ani XP ani nawet 7
    > nic na to nie poradzi. Co może sugerować, że XP/7 jednak jakoś używa
    > tego BIOS. :-D

    Smiem twierdzic ze nie korzysta. BIOS po prostu ustawia odpowiednie
    parametry w sprzecie, dalej to windows korzysta bezposrednio, a kosci robia
    reszte.
    Ale kto wie, w sumie to sie tym przestalem interesowac wiele lat temu,
    moze teraz sa juz jakies 64-bitowe biosy, ktore moze windows wykorzystac,
    tzn program w nich zawarty wykonywac.

    Support Della w kazdym badz razie czesto doradza upgrade biosa.

    J.

  • 39. Data: 2012-10-19 00:54:31
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Dariusz Dorochowicz napisał:
    > W dniu 2012-10-18 13:35, AlexY pisze:
    [..]
> [...]
    > SATA, a dokładnie chipsetów z nimi (bodaj od SP2, ale nie chce mi się
    > sprawdzać). A że nie ma obsługi chipsetów nowszych - to już inna sprawa.

    Instalator WIN XP na oryginalnej płycie nie zawiera SP2.

  • 40. Data: 2012-10-19 00:56:12
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Michoo napisał:

    > Hej, ale ja mam np oryginalny (sam wypalałem), licencjonowany winXP ze
    > sterownikami na płycie. MS nawet dostarczał instrukcję jak to razem
    > zapakować.

    No to jak go sam wypalałeś to oryginalny nie jest. O takowej opcji
    tworzenia płyty instalacyjnej nic mi nie wiadomo poza tym że jest na
    bank niezgodna z licencją która nie zezwala nawet na zrobienie backupu
    systemu.