    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przetwornica 12V -> 5V do zasilania kilku hdd
    Date: Fri, 22 Mar 2024 19:27:50 +0100

    W dniu 22.03.2024 o 17:59, m4rkiz pisze:

    > zasilaczy mam sporo, ale właśnie - raz, że atx, które nijak tam nie
    > wejdą, co nie jest poważnym problemem, bo koszyk na dyski też będzie
    > stał luzem obok w skrzyni, dwa, że raczej 400-700W co może zaowocować
    > nienajwyższą sprawnością przy obciążeniu rzędu 20W które ciągnie ten
    > komp w idle z zatrzymanymi dyskami

    No ok, nie wiedziałem że masz aż tak "mocne" zasilacze ale one też
    pracują przecież w 'standby' w kompie :) Warto jednak zajrzeć w 'piny' i
    puścić sterowanie w głównego PCta, do tego zasilacza. To są chyba
    głównie 3 piny. Masa, power i stand-by. Myślałem o małym zasilaczu max 200W.

    > musiałbym ciąć kable zasilające i w ostateczności tak zrobię, ale
    > prościej i taniej byłoby mi tam dorzucić przetworniczkę step down za
    > 50-100 niż próbować tam zmieścić markowy zasilacz za 300-400 zeta z
    > certyfikatem bronze lub wyższym

    Nie jestem aż taki pewien, czy przy 6 dyskach obecny zasilacz podoła...w
    sensie, że obciążony ponad normę, może się szybciej skończyć.

    > ale skłaniam się ku temu rozwiązaniu, bo łatwiej mi powierzyć dyski za
    > 5k seasonicowi niż przetwornicy noname

    Dyski same w sobie posiadają zabezpieczenie ale oczywiście lepiej mieć
    zasilacz stworzony do tego niż kombinacja. Często jest tak, że napięcie
    11.5V czyli zaniżone, nie odpali dysku w ogóle bo dyski też są kapryśne
    na zbyt niski poziom zasilania.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>