-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.cyf-kr.edu
.pl!not-for-mail
From: Jaroslaw Rafa <r...@w...krakow.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.rowery
Subject: Re: pyt.: zasilanie GPS-a z dynama rowerowego
Date: Sun, 23 Aug 2009 18:32:29 +0000 (UTC)
Organization: Akademia Pedagogiczna w Krakowie
Lines: 30
Sender: Jaroslaw Rafa <r...@u...ap.krakow.pl>
Message-ID: <h6s1vt$8ho$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
References: <h64lvd$228$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
<3...@w...googlegroups.com>
<h6drgk$um7$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <h6dv4k$iqb$3@news.interia.pl>
<h6ec0v$k51$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <h6eb3g$og4$1@news.interia.pl>
<h6kgu7$hoe$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <0...@n...yarross.net.pl>
<h6m6sg$umu$2@srv.cyf-kr.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: ultra.ap.krakow.pl
X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1251052349 8760 149.156.24.24 (23 Aug 2009 18:32:29 GMT)
X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 23 Aug 2009 18:32:29 +0000 (UTC)
X-Newsreader: TIN [UNIX 1.3 unoff BETA 970731; sun4u SunOS 5.5.1]
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:569599 pl.rec.rowery:1010977
[ ukryj nagłówki ]In pl.misc.elektronika Jaroslaw Rafa <r...@w...krakow.pl> wrote:
> http://www.ap.krakow.pl/~raj/schemat2.png
Zmontowalem ostatecznie uklad jak na schemacie z powyzszego linka.
Wszystko dziala znakomicie, tylko zenerka faktycznie przydalaby sie troche
wiekszej mocy. Jak mierzylem prad na niej bez obciazenia, to jak punkt
Zenera wystepuje gdzies mniej wiecej przy 20 km/h, to dla 25 km/h prad na
zenerce jest okolo 40 mA, a dla 30 km/h juz okolo 70 mA. Dla wiekszych
predkosci nie mialem mozliwosci zmierzyc, ale tak pi razy drzwi mozna
wnioskowac, ze maksymalna moc 3W - czyli prad ok. 120 mA - wydzieli sie
przy niecalych 40 km/h. Czyli dla calkowitego bezpieczenstwa pasowaloby
dac diode 5W. Na razie jednak poki co zostawilem ta 3W, nie chce mi sie
juz tego przerabiac - to i tak ma byc przeciez tylko na wypadek jazdy bez
obciazenia, kiedy w zasadzie ten zasilacz powinien byc odlaczony od dynama
wylacznikiem (nie ma go na schemacie, wlaczony na poczatku przed
mostkiem), a predkosci powyzej 30 km/h dla mnie sa realne do osiagniecia
tylko przy zjezdzie z gorki ;)
Przy obciazeniu ukladu GPS-em napiecie na kondensatorze przy 30 km/h
wynosi okolo 15V, tak wiec do punktu Zenera jeszcze daleko, mozna jechac
bezpiecznie :)
Jeszcze raz dzieki za wszystkie wskazowki i uwagi, a schemat moze przyda
sie komus na przyszlosc - jest sprawdzony i dziala :)
Pozdrowienia,
Jaroslaw Rafa
r...@a...krakow.pl
--
Zapraszam na moja nowa strone: http://www.ap.krakow.pl/~raj/
Następne wpisy z tego wątku
- 23.08.09 19:45 Jaroslaw Berezowski
- 23.08.09 19:03 Zbych
- 08.09.09 08:30 Jan Cytawa
- 08.09.09 09:35 Jan Cytawa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Klip testowy, jak sie to używa
- Jak sie smazy elektronike z odleglosci kilkuset metrów?
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
- Superkondensator. Czy to się uda?
- Stare filmy o technice
- Zasilanie własnych konstrukcji przez PoE
Najnowsze wątki
- 2025-11-13 Warszawa => APM/Observability Engineer (Presales Engineer) <=
- 2025-11-12 Strefa Schengen
- 2025-11-12 #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- 2025-11-12 Aparatu szukam
- 2025-11-12 Azylant na Węgrzech donosi prokuraturze na ministra sprawiedliwości/prokuratora generalnego
- 2025-11-12 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-11-12 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-11-12 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-12 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-11-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-11-12 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-11-12 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-11-12 Warszawa => Engineering Manager <=
- 2025-11-12 Białystok => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultan
- 2025-11-12 Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei