    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 26 Dec 2017 10:00:37 -0800 (PST)
    <p1nqa1$11u$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <p1qj8g$gnm$1@node2.news.atman.pl> <1u50C.68448$ba4.9213@fx24.am4>
    <p1qsj9$ooq$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <p1r9vk$50j$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <p1rcsb$dec$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <p1rf50$fhs$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <p1ri3m$ifk$2@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <p1rpsb$jfs$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <a...@g...com>
    Subject: Re: pytanie z qt
    From: fir <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 grudnia 2017 18:42:30 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> [...]
    powiedziec o tych tematach ktre sa istotne dla ogolnego programowania i wydajnosci
    ale
    bardzo bedacej w szerokim obiegu)

    > co prawda raczej przypuszczam ze wyrazona tu wizja jest raczej zbyt pesymistyczna
    (przybahmniej pod pewnymi wzgledami)

    > wiaze sie to tez pozatym z tym ze ogolnie w programowaniu (nie tylko w windowsie)
    panuje potezny balagan, dzieki temu balaganowi ciezko sie polapac - z drugiej strony
    przy ogarnianiu pewnych spraw okazuje sie ze za tym balaganem kryje sie porządek
    zasad i praw i okreslony uklad przyjal jakis stan porzadku ktory robi wrazenie
    balaganu

    > im bardziej znam xp tym wiecej porzadku w nim zawartego widze jednakze trzeba
    raczej przyznac ze MS od czasu do czasu niezle sie stara by ten porządek oddalic.. na
    przyklad te wspomniane wczesniej ustawiania sa zrobione wyjatkowo zle

    jedna sprawa ze ustawienia zwykle dotycza czegos konkretnego np jakiegos programu czy
    bloku.sterownika np identyfikujacego urzadzenie itp i chyab lepiej by bylo powiazac
    te ustawienia z danym programem (mozna by nawet zrobic sytemowe wsparcie do
    wywolywania jakiegos standardowego dlaogu/grida do ustawien programow, cos troche
    podobnego do kart wlasciwosci)

    wiekszosc ustawien dzis chyba jest po prostu zapisywana w rejestrze i poaniej
    dokalnei nei wiadome czego dotyczą i to nie jest za dobre

    nawet gdyby windows mial jeden wyrazny scentralizowany program do wyklikiwanie tych
    ustawien to by bylo lepsze niz posiadanie tej slabo identyfikowanej przystawki, ktora
    jest zdaje sie plikiem dll i ktora zbija z trupu wiekszosc uzytkownikow

    wogole jesli to jest plik dll to jak go zobaczyc w process explorerze, tj spod czego
    jest wywolywany? jaki dokladnie proces/dllka odpowiada na przyklad tez za rysowanie
    paska zadan i manu start w windowsie ?

    windowsowa nieprzejrzystosc jest godna pozalowania