  • Data: 2017-12-28 17:09:41
    Temat: Re: pytanie z qt
    Od: fir <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 28 grudnia 2017 13:21:56 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Link pokazuje wersje na C64.

    > Zapewne zaraz dowiemy się że to nie chodziło fortrana tylko jakas
    > specyficzną wersje fortrana. I w ten prosty sposób zostanie dowiedzione
    > że DOS był calkiem niezłym systemem operacyjnym w swoim czasie. Ot,
    > logika przecież nie musi być logiczna.
    >
    > W ten sposób będzie mozna dowieźć rownież ze Syrena była calkiem dobrym
    > samochodem w swoim czasie bo galka zmiany biegów była w kierownicy a
    > było to potrzebne Kowalskiemu z Kołomyji bo tak lubił.

    > Zgadnij kto to gówno wkładał do wszystkich maszyn 8-bit w tamtym czasie,
> [...]

    OS c64 mial 16 KB (8 KB nq kernel i 8 KB basic) nie ma wiec co porywnywac z dosem

    oczywiscie mozna by napisac cos lepszego
    niz tamtejszy kernel i tamtejszy basic ale za duzo miejsca nie bylo a mz c64 i tak
    trzymal swoj bajeczny szaro blekitny jak gołebie stylistyczny poziom ktorego dos nie
    trzymal

    ten basic bylby lepsy gdyby mial pelnoekranowy edytor i jakis komendy typu
    setpixel keypressed - wogole oczywiscie byloby lepiej gdyby to byl jakis ciut lepszy
    jezyk skryptowy z procedurami a nie basic - gdyby jednak ktos cos takiego tam zrobil
    i to cos daloby sie upchnac w 16 KB
    w kernelem to nie jestem pewien czy to by trzymalo ten stylistyczny fajny poziom,
    choc pewnie mogloby

    moglbym nawet pewnie podac przyklad kodu takiego jezyka na c64 tutaj ale nie wiem
    czy mi sie chce