  • 41. Data: 2017-09-23 18:24:17
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 23 Sep 2017 15:27:19 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No ale nie chcialbys chyba, ze po wylaczeniu i wlaczeniu pradu np w
    > czasie urlopu kuchenka zaczela grzac.

    Jak niby z normalnym wyłącznikiem miałoby się to wydarzyć?

    --
    Marek

  • 42. Data: 2017-09-23 18:28:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2017 18:08:36 +0200, BaSk napisał(a):

    > Hm, to mi przypomina dylemat:
    > "co to takiego: H2O+ {znak ASCI szesnastkowo: 0086}"
    > Wiesz?

    Tylko nie ASCII, ASCII takich cudow nie miala, no i 7 bit tylko.

    Dagger ... sztylet ?

    J.

  • 43. Data: 2017-09-23 18:32:34
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 23.09.2017 o 18:08, BaSk pisze:

    > Hm, to mi przypomina dylemat:
    > "co to takiego: H2O+  {znak ASCI szesnastkowo: 0086}"
    > Wiesz?

    :-)

  • 44. Data: 2017-09-23 18:33:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2017 17:58:43 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):
> [...]
    0gpd-gratis-07-i6945170997.html

    > A filtr z linku powinien Ci się podobać:
    > "Główne właściwości promieni FIR:
    > aktywacja cząsteczek wody znajdujących się w organizmie ludzkim
    > usuwanie tłuszczów, substancji chemicznych i toksyn z krwioobiegu
    > poprawa działania układu nerwowego
    > obniżanie kwasowości organizmu
    > podnoszenie poziomu tlenu
    > oczyszczanie organizmu"
    >
    > Out-fucking-standing!

    Ale gdzie te promienie FIR tam sa i o to jest ?

    Bo w rehabilitacji stosuje sie IR, czasem laserowe ... i chyba jakos
    podobnie pisza :-)

    J.

  • 45. Data: 2017-09-23 18:36:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JaNus" <bez@adresu> wrote in message

    > Wskazany filtr jest "producentem" wody na-mineralizowanej, zaś woda
    > miękka to taka, co nie zawiera "soli twardości", ale i pozostałe
    > minerały są w niej zbędne. Widziałem takie filtry, i one kosztowały
    > ponad 2 kafle...

    Namineralizowanej?? Czy to jakaś pomyłka? :-)

    Filtr odwróconej osmozy usuwa około 90-99% wszystkiego co
    w tej wodzie jest - woda z odwróconej osmozy podobna jest
    do wody destylowanej.

    > I zdecydowanie bym *nie* rezygnował z filtra węglowego
    > (przedłuży on żywotność innych pod-filtrów),

    Chodziło mi o filtr węglowy jaki często sprzedawcy wciskają
    PO osmozie, aby usuwać z wody gazy jakie przeszły przez osmozę.
    Według mnie jest to zbędny stopień filtracji bo wszelkie gazy
    ulotnią się same, zwłaszcza w wodzie podgrzewanej na herbatę.

    > jonizatora,
    > zaś nawet dodatkowo zażyczyłbym sobie jeszcze tzw. "magnetyzer".

    To znaczy że uległeś pseudonauce i wierzysz w magię.

  • 46. Data: 2017-09-23 18:40:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc.pl.> wrote in message
> [...]
    > aktywacja cząsteczek wody znajdujących się w organizmie ludzkim
    > usuwanie tłuszczów, substancji chemicznych i toksyn z krwioobiegu

    Oj, to żałuję że zrobiłem niechcący sprzedawcy-oszołomowi reklamę.

    Powinienem się staranniej przyłożyć do poszukania lepszej (tańszej?) oferty.

    Taki zestaw powinien się składać tylko z 4 elementów:
    - filtr cząstek stałych
    - filtr aktywowany węgla przed membraną (bo chlor i chloraminy niszczą
    membranę)
    - membranę z restryktorem przepływu
    - zbiornik z pęcherzem i kranikiem do zamontowania na zlewie.

    Reszta jest zbędna i są to pierdoły niepotrzebne do niczego.
    Zwłaszcza jakieś ponowne mineralizatory, które mogą jedynie
    nadać wodzie jakiś smak, jeśli to lubisz, ale do zdrowia niepotrzebne.

  • 47. Data: 2017-09-23 18:40:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2017 11:36:54 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Namineralizowanej?? Czy to jakaś pomyłka? :-)
    >
    > Filtr odwróconej osmozy usuwa około 90-99% wszystkiego co
    > w tej wodzie jest - woda z odwróconej osmozy podobna jest
    > do wody destylowanej.

    A poniewaz taka woda jest niezdrowa, to w zestawie znajdziesz
    jonizator/mineralizator.

    J.

  • 48. Data: 2017-09-23 18:43:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Onegdaj przeczytałem knigę niejakiego Pochliebkina, o sekretach parzenia
    > herbaty, i przytaczał on różne przepisy, i kulisy. Napisał, że
    > prawidłowo zaparzona - obowiązkowo powinna mieć taką "brudną" (z
    > wyglądu) piankę, przynajmniej w imbryku, w którym się ją parzy. Jak nie
    > ma tej pianki, to znaczy, że użyto wody zbyt gorącej, "zgotowanej".

    A co eksperci od herbaty piszą o wodzie którą zagotowałeś,
    wybąblowałeś a potem lekko ostudziłeś do tej docelowej temp. 90C?

    > Jak najlepsza, bardzo "miękka" woda - jest podstawą! Lepszy napar
    > uzyskasz z dość miernych listków, lecz dobrej wody, niż "odwrotnie":
    > świetnego gatunku, zalanego kiepską, zbyt twardą wodą.

    Twarda woda, czyli taka o wysokim pH, daje herbatę o ciemnym,
    bardziej brązowym kolorze.
    Miękka woda, czyli o pH 7, daje herbatę o jasnym, bardziej czerwonym
    kolorze.

    > Prawdziwy herbaciarz na tych, co słodzą cesarski napój - patrzy z
    > pogardą. Słodzić ją można jedynie wtedy, gdy podaje się ze śmietanką,
    > czy zagęszczonym mlekiem (bawarka).

    Nauczyłem się pić niesłodką u Chinczyków w restauracjach...
    Gorzka, gorąca i niesłodka - idealna do ich często tłustych i pikantnych
    Szeczuańskich potraw!

  • 49. Data: 2017-09-23 18:46:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Długotrwałe parzenie powoduje ekstrakcję garbników. Czy to jest korzystne,
    > czy nie? To zależy, w nadmiarze tak. Jak wszystko.

    Lubię tą gorzkość i cierpkość garbników w mocnej herbacie :-))

    > Przy długim parzeniu zachodzą reakcje kluczowe do rozwinięcia "tureckiego"
    > aromatu. Jeszcze raz zachęcam do spróbowania :-)

    Co to za reakcje? Napiszesz więcej?

  • 50. Data: 2017-09-23 18:51:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Eee, nie! Woda po przegotowaniu traci rozpuszczone w niej gazy,

    Traci je już w czasie gotowania dużo wcześniej...
    Woda o 40C ma dużo mniej gazów niż woda o temperaturze 20C.

    > inny smak, niż "niedogotowana", i o tę "inność" chodzi. Najlepsza jest z
    > szybkopłynących, wysokogórskich strumieni, i oczywiście "niedogotowana".

    Zimna woda w górskich strumykach ma najwięcej w niej rozpuszczonego
    powietrza. Wystarczy ją przynieść do domu, zagrzać w mieszkaniu
    i już zawartość w niej powietrza spadnie dramatycznie, nawet nie musisz
    gotować.

    > Ale nie uświadczysz takiej nawet w "specjalizowanych", herbacianych
    > sklepach. Zaś tacy, co to parzą ją z użyciem wody oligoceńskiej, są w
    > "mylnym błędzie": oligocenka jest wielokroć bardziej twarda, niż
    > najgorsza nawet kranówa, wysysana przez wodociągi z wody rzecznej.

    No i ta kranówa kranówie nie równa, bo w jednych rejonach
    kraju będziesz mieć w kranie wodę twardą w innych miękką,
    zależnie od tego skąd ta woda jest... wodociągi oczyszczają
    wodę ale nie zmieniają zbytnio jej profilu w stosunku do
    zbiornika z którego ją czerpią. Ja piję wodę z jez Michigan.