  • 91. Data: 2012-12-09 12:29:02
    Temat: Re: roczny akumulator
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > I wszyscy mają nowe, sprawne samochody, prawda?
    >
    > Znaczna większość problemów z odpalaniem to auta starsze niż 5-8 lat.

    Nastepny.
    Poczekaj az bedzie -20. Uslyszysz w mediach, ze wszyscy, ktorzy nie mogli odpalic
    przy
    tej temp to wina niesprawnego samochodu, znaczy ladowania mam rozumiec. Za to przy 0
    byly sprawne :)
    Auto sasiada z piatku:
    http://tinyurl.com/cy3hbgy

    sz

  • 92. Data: 2012-12-09 20:41:23
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2012-12-09 12:29, szufla pisze:
    > Poczekaj az bedzie -20. Uslyszysz w mediach, ze wszyscy, ktorzy nie
    > mogli odpalic przy tej temp to wina niesprawnego samochodu, znaczy
    > ladowania mam rozumiec.

    Prawie wszyscy tak.

    > Za to przy 0 byly sprawne :)

    Nie były. Po prostu dawały radę, a to wcale nie znaczy, że były w 100%
    sprawne.

    Następna sprawa to fakt, że akumulator im starszy i w im gorszym stanie,
    tym ten prąd "mniej chętnie" przyjmuje. Ale to nie powód, żeby jeździć
    dodatkowe 40km w miesiącu.

    Kolega miał nowiutkiego boscha w mondeo mk2 1.8td. Jeździł z Zielonej
    Góry do Żar i z powrotem (dojeżdżał na uczelnię). W pierwszym roku
    akumulator dawał radę, a drugiej zimy już po nocnym postoju nie dawał rady.

    Trasa zbyt krótka? Może powinien doładować akumulator od czasu do czasu?

    Ojciec pracował jako poborca skarbowy na terenie małopolski (powiat
    chrzanowski). Jeździł clio II. Trasy były po 1, 2km gaszenie silnika,
    spacer do petenta, znowu trasa. Auto miał od nowości, kupione w 1999,
    akumulator wymienił tuż przed sprzedażą auta, bo padł. Auto sprzedał w
    2009 roku.

    Nigdy nie ładował akumulatora, zbieg okoliczności? Szczęśliwy traf? Czy
    może potajemnie jeździł po dodatkowe 15km dziennie, żeby doładować?

    > Auto sasiada z piatku:
    > http://tinyurl.com/cy3hbgy

    Nie działa. Przynajmniej mi.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 93. Data: 2012-12-09 21:25:27
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Prawie wszyscy tak.

    > Nie były. Po prostu dawały radę, a to wcale nie znaczy, że były w 100% sprawne.

    Co znaczy dawaly rade, ale nie byly sprawne w 100% ?:)

    > Następna sprawa to fakt, że akumulator im starszy i w im gorszym stanie, tym ten
    > prąd "mniej chętnie" przyjmuje.

    Wiesz chociaz dlaczego ?

    > Ale to nie powód, żeby jeździć dodatkowe 40km w miesiącu.

    Nie, nie powod. Wystarczy go duzo wczesniej podlaczyc do prostownika.
    Trwalosc akumulatora znacznie mozna przedluzyc gdyby non stop nie byl niedoladowany.
    Pomijam skrajne przypadki wadliwych akumulatorow.

    > Kolega miał nowiutkiego boscha... Ojciec pracował jako poborca skarbowy ...

    Nastepne opowiesci....
    Czlowieku zapoznaj sie z tematem, poczytaj (rowniez watek), poogladaj, dowiedz sie co

    od czego zalezy itp, itd.
    Tu masz troche ze strony chemika, przyda ci sie:
    http://www.youtube.com/watch?v=PPVOwPjBs48

    > Nie działa. Przynajmniej mi.

    Dziala :)

    sz.

  • 94. Data: 2012-12-09 21:32:53
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    http://img694.imageshack.us/img694/2131/zdjcie0318d.
    jpg

    sz.

  • 95. Data: 2012-12-09 21:42:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-09 20:41, Ivam pisze:
    (...)

    > Nie działa. Przynajmniej mi.

    Nie tylko Tobie :)

  • 96. Data: 2012-12-09 23:02:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > A teraz jak wlaczysz dwie szyby, lusterka, siedzenie, pompa od common raila
    > jest elektryczna ?, podgrzewacz paliwa, wspomaganie kierownicy zacznie
    > pracowac, ABS z ESP tez, a - swiatla w dzien ... to az dziwne ze pradu
    > starcza na wolnych obrotach :-P

    Tylko, że teraz to automatyka po prostu te wolne obroty podkręci, żeby
    prądu było tyle, ile trzeba. W czymś jednak te komputery są lepsze od
    ustawiania wolnych obrotów śrubką przy gaźniku...

    MJ

  • 97. Data: 2012-12-14 12:41:57

    Thu, 6 Dec 2012 10:12:00 -0800 (PST), w
    om>, Imiglikos
    <f...@g...com> napisał(-a):

    > Czy to możliwe że aku kupione rok temu we wrześniu - Centra CC440 nadaje się już na
    śmietnik?

    Jeżeli to Jenox, to rok to i tak dużo.