    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 9 Sep 2021 00:57:09 -0700 (PDT)
    Subject: Re: rzadki bład w programie w C++
    From: Maciek Godek <g...@g...com>

    środa, 8 września 2021 o 17:28:37 UTC+2 Robert Magdziarz napisał(a):
    > Mam jeszcze pewien problem z moim programem. Otóż wywołuję funkcję
    regex_search(line, matches, re1) i jeśli wartością line jest długi tekst arabskich
    znaków to dostaję "Segmentation fault" w wierszu 204 pliku regex.h:
    > const __ctype_type& __fctyp(use_facet<__ctype_type>(_M_locale));
    > Co mam z tym zrobić?

    Najlepiej wyizolować minimalny przypadek generujący błąd i wysłać bug reporta do
    dostawcy tej biblioteki, upewniwszy się, że korzystasz z najnowszej dostępnej wersji.
    Domyślam się, że regex_search pochodzi z biblioteki standardowej C++ - w takim
    przypadku raport powinien pójść do twórcy kompilatora.

    Jeżeli natomiast chcesz rozwiązać swój problem, to najprostsze, co możesz zrobić, to
    spróbować zmienić kompilator,
    np. jeżeli używasz GCC, to użyj clang albo Visual C++, i zobacz czy to pomaga. (No i
    zawsze używaj raczej najnowszych wersji, bo w nich błąd mógł już zostać poprawiony)

    Jeżeli nie pomaga, ale masz dostępne źródła biblioteki, to możesz spróbować
    zdebugować samemu.
    (Tyle że biblioteki standardowe C++ są z reguły mocno "szabloniaste" i warstwy
    abstrakcji, przez które trzeba się przedzierać, potrafią być skuteczną barierą dla
    takich prób. Ja w każdym razie bałbym się iść tą drogą)