  • 1. Data: 2011-10-07 16:21:17
    Temat: Re: skanowanie po wi-fi
    Od: gostek <g...@g...pl>

    > czy wasze drukarki wielofunkcyjne z karta wi-fi maja mozliwosc rowniez
    > skanowania po wi-fi (a nie tylko drukowania)?
    >
    > kupilem samsunga SCX-3205W i spedzilem 4 godziny probujac skonfigurowac
    > skanowanie po wi-fi, nie dziala
    >
    > drukuje po wi-fi, skanuje po usb, ale juz nie moge jej zmusic do
    > skanowania po wi-fi
    >
    > przypuszczam, ze niestety takiej opcji producent nie przewidzial (w
    > systemie nie widac zadnego urzadzenia do obrazowania, jesli drukarka
    > jest polaczona przez wi-fi)

    mam juz oficjalna odpowiedz od samsunga - drukarka nie skanuje po wi-fi

    nie ma takiej informacji nigdzie! ani a materialach reklamowych, ani w
    specyfikacji technicznej!

    samsung powoluje sie na instrukcje, rzeczywiscie tam pisze tylko o
    skanowaniu po kablu usb, ale nigdzie nie pisze jawnie, ze nie skanuje po
    wi-fi

    slowem totalna wtopa!

    jak sadzicie mozna z tego powodu sprobowac zwrocic drukarke do
    sklepu/producenta i jak sie do tego zabrac? na swoje nieszczescie
    rozpakowalem calosc i wydrukowalem jakies 10 stron, wiec moze byc ciezko
    zwrocic

    czy znacie jakies drukarki typu kombajn atramenentowe badz laserowe
    ktore skanuja po wi-fi (poza wspomnianym juz hp)?

  • 2. Data: 2011-10-07 18:17:50
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 07 Oct 2011 18:21:17 +0200, gostek na
    pl.comp.os.ms-windows.xp,pl.comp.pecet napisał(a):

    > czy znacie jakies drukarki typu kombajn atramenentowe badz laserowe
    > ktore skanuja po wi-fi (poza wspomnianym juz hp)?

    Samsung SCX-3205w :) Przed chwilą zeskanowałem zdjęcie z drukarki stojącej
    w pokoju obok, a jedynym kablem podpiętym do laptopa jest zasilanie ;-)

    Zainstaluj wszystko z płyty dołączonej do drukarki, tam jest coś co zowie
    się SmarThru4 - tymże właśnie programem da się zeskanować po WiFi - przy
    instalacji podajesz, że drukarka jest podłączona właśnie bezprzewodowo i
    sam sobie wszytsko ustawia.

    A jesli nie, to zajrzyj na płytę i tam jest podręcznik w html'u - dokładnie
    masz tam opisane jak zmienić porty, żeby działało po WiFi :)

    "Niektórzy wpadają na pomysł z takim impetem, że rozbijają go w puch."

  • 3. Data: 2011-10-07 19:01:28
    Od: gostek <g...@g...pl>

> [...]
    >
    > A jesli nie, to zajrzyj na płytę i tam jest podręcznik w html'u - dokładnie
    > masz tam opisane jak zmienić porty, żeby działało po WiFi :)

    super, to ciekawe czemu serwis samsunga twierdzi, ze w tej drukarce nie
    da sie skanowac po wifi?

    jaki masz system operacyjny?

    jaki sterownik masz zainstalowany - dedykowany samsunga czy cos co
    samsung nazywa universal scan driver?

    swoja droga cos czulem, ze to kwestia oprogramowania bo znalazlem info
    jak gosc na max os opisywal jak udalo mu sie zmusic ta drukarke do
    skanowania po wifi (po dlugiej walce):

    "Even the setup of the printer in Print and Fax Preferences described in
    the manual is way more complicated than it needs to be. Why set it up as
    IP-based JetDirect printer (by entering the IP address of the printer,
    which most non-technical users have no idea about) when the Macs see
    this printer via Bonjour? All you need to do is to run the "Printer
    Driver Installer.app" to install the printer driver and then select your
    SCX-4500W, automatically advertised via Bonjour, under Default in Print
    & Fax Preferences. Bonjour helps the Mac to selects the printer type
    automatically, and the printer is setup within a few seconds. Moreover,
    it appears that once you install the SCX-4500W in this way, the
    SCX-4500W is recognized as a printer and a scanner. At this point (in
    Snow Leopard) you can print wirelessly from any application as well as
    scan wirelessly from Image Capture, from Preview, and From Print & Fax
    Preferences by clicking on the Scan tab.

    http://forums.macrumors.com/showthread.php?s=1c85096
    9617a03370936dec9099798d2&t=385152&page=2"

  • 4. Data: 2011-10-07 19:15:01
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 07 Oct 2011 21:01:28 +0200, gostek na pl.comp.pecet napisał(a):

    > super, to ciekawe czemu serwis samsunga twierdzi, ze w tej drukarce nie
    > da sie skanowac po wifi?

    Bo w większości serwisów siedzą ludzie nieodpowiedni ?

    > jaki masz system operacyjny?

    W7 SP1. Jak bardzo będziesz chciał, to mogę sprawdzić na XP SP3.

    > jaki sterownik masz zainstalowany - dedykowany samsunga czy cos co
    > samsung nazywa universal scan driver?

    Sterownik z dołączonej płyty.

    Zajrzyj do instrukcji na płycie - tam wszystko jest ;-)

    "Tennessee Williams (1914-1983), dramatopisarz amerykański"

  • 5. Data: 2011-10-07 19:26:15
    Od: gostek <g...@g...pl>

    > W7 SP1. Jak bardzo będziesz chciał, to mogę sprawdzić na XP SP3.

    Mam dokladnie ten sam.

    > Sterownik z dołączonej płyty.
    >
    > Zajrzyj do instrukcji na płycie - tam wszystko jest ;-)

    Widocznie dostalem inna plyte ;) w mojej instrukcji jest rozdzial o
    drukowaniu po wifi i usb, ale przy skanowaniu jest tylko mowa o usb i na
    to wlanie powolal sie support samsunga.

  • 6. Data: 2011-10-07 19:34:10
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 07 Oct 2011 21:26:15 +0200, gostek na pl.comp.pecet napisał(a):

    > Widocznie dostalem inna plyte ;)

    Widocznie :) plik \MANUAL\Samsung SCX-3200 Series\polish\scanning.htm

    Mały wycinek :

    Podstawowa metoda skanowania
    Urządzenie może skanować oryginały za pośrednictwem kabla USB lub *w
    sieci*.

    Menedżer skanowania i faksu Samsung: Zeskanuj oryginały z poziomu panelu
    sterowania. Następnie zeskanowane dane zostaną zapisane w folderze Moje
    dokumenty podłączonego komputera. Jeśli zainstalowano wszystkie programy z
    dostarczonej płyty CD, na komputerze jest również zainstalowany program
    Menedżer skanowania i faksu Samsung. Z tej funkcji można korzystać za
    pomocą połączenia lokalnego lub połączenia sieciowego (patrz Użycie opcji
    Menedżer skanowania i faksu Samsung).

    TWAIN: TWAIN jest jedną ze wstępnie ustawionych aplikacji obrazowania.
    Skanowanie obrazu uruchamia wybraną aplikację, umożliwiając sterowanie
    procesem skanowania. Z tej funkcji można korzystać za pomocą połączenia
    lokalnego lub *połączenia sieciowego* (patrz Skanowanie za pomocą
    oprogramowania zgodnego ze standardem TWAIN).

    SmarThru: Ten program wchodzi w skład oprogramowania dołączonego do
    urządzenia. Tego programu można używać do skanowania obrazów lub
    dokumentów. Z tej funkcji można korzystać za pomocą połączenia lokalnego
    lub *połączenia sieciowego* (patrz SmarThru).

    WIA: WIA to skrót od uzyskiwanie obrazów w systemie Windows. Aby użyć tej
    funkcji, należy bezpośrednio podłączyć komputer do urządzenia za pomocą
    kabla USB (patrz Skanowanie przy użyciu sterownika WIA).

    "Grabieże będą wrócone, ale łzy ich któż im wrócić może? Jadwiga (1374 -
    1399)"

  • 7. Data: 2011-10-07 19:42:47
    Od: gostek <g...@g...pl>

    > Podstawowa metoda skanowania
    > Urządzenie może skanować oryginały za pośrednictwem kabla USB lub *w
    > sieci*.

    a jak masz podlaczonego notebooka z drukarka - bezposrednio po wifi czy
    po drukarka jest podlaczona do rutera (po wifi lub ethernecie, wlasnie
    jak?) a notebook z ruterem?

    zainstalowalem smartrhu i mam komunikat "nieznana nazwa urzadzenia"

    mozesz mi podac wersje sterownikow drukarki i skanera?

  • 8. Data: 2011-10-07 19:56:24
    Od: gostek <g...@g...pl>

    zastanawiam sie jeszcze czy problem nie lezy gdzie indziej

    moze polaczenie wifi komp - drukarka nie jest prawidlowo zestawione

    pierwsza sprawa, moze firewall blokuje jakis port, ktory jest potrzebny,
    ale jaki?

    druga windows wyswietla na ikonce sieci ostrzezenie "brak dostepu do
    sieci", ale nie moge uzyskac zadnych dokladniejszych informacji o
    przycznie tego ostrzezenia

    tyle, ze drukowaniu to nie przeszkadza, a skanowaniu juz tak

    myslalem, ze to moze normalne, bo wiadomo, ze na tym polaczeniu nie
    bedzie dostepu do internetu, ale moze tu jest pies pogrzebany....

  • 9. Data: 2011-10-07 20:14:42
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 07 Oct 2011 21:42:47 +0200, gostek na pl.comp.pecet napisał(a):

    > a jak masz podlaczonego notebooka z drukarka - bezposrednio po wifi czy
    > po drukarka jest podlaczona do rutera (po wifi lub ethernecie, wlasnie
    > jak?) a notebook z ruterem?

    Drukarka i laptop po WiFi z routerem. Drukarka ma stałe IP.

    > zainstalowalem smartrhu i mam komunikat "nieznana nazwa urzadzenia"

    A pytał się podczas instalacji jak jest podłączona drukarka ? Jeśli nie, to
    uruchom "Menedżer skanowania i faksu Samsung", we właściwościach będziesz
    mógł zmienić port na sieciowy.

    > mozesz mi podac wersje sterownikow drukarki i skanera?

    ssb3m.inf DriverVer=04/18/2011, 3.11.28.00
    SCX3200.inf DriverVer=04/01/2010,1.7.0.0

    "Ukochanie ideałów rozwija się najbardziej tam, gdzie nie są one jeszcze
    ucieleśnione."

  • 10. Data: 2011-10-07 21:22:10
    Od: gostek <g...@g...pl>

    W dniu 2011-10-07 22:14, Marcin Stankiewicz pisze:

> [...]
    > mógł zmienić port na sieciowy.

    > ssb3m.inf DriverVer=04/18/2011, 3.11.28.00
    > SCX3200.inf DriverVer=04/01/2010,1.7.0.0

    to ja mam bezposrednio ad-hoc lapa z drukarka (bez rutera)

    sprobuje zmienic na stale IP, bo na razie bylo dynamiczne

    tylko jeszcze musze dojsc jak to zrobic?

    swoja droga mozesz zobaczyc w menadzerze urzadzen, czy widzisz jakies
    urzadzenie do obrazowania (skaner)? to wydaje mi sie najbardziej
    podejrzane - jak zainstaluje skaner po usb to tu pojawia sie urzadzenie
    typu skaner, a jesli probuje po wifi to nie mam zadnego urzadzenia do
    obrazowania... :(

    i dzieki za dotychczasowa pomoc, ale kurcze nie moge tego rozgryzc