  • 1. Data: 2011-10-07 17:40:14
    Temat: Neostrada i adresy lub nazwy komputerów w sieci routera
    Od: "PioM" <p...@h...com>

    Witam

    Ojciec kupił Neostradę. Adres routera jest widoczny w sieci, ale komputerów
    nie ma widać. Jak sprawdzić z poziomu systemu jaki adres i nazwę mają
    komputery przyłączone do routera? Zauważyłem że adres i nazwa zmienia się
    codziennie.

  • 2. Data: 2011-10-07 18:12:31
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "PioM" <p...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie ma widać. Jak sprawdzić z poziomu systemu jaki adres i nazwę mają
    > komputery przyłączone do routera? Zauważyłem że adres i nazwa zmienia się

    Zależy od systemu operacyjnego, w winXP np. komenda ipconfig/all.

  • 3. Data: 2011-10-07 18:43:23
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    PioM pisze:
    > Witam
    >
    > Ojciec kupił Neostradę. Adres routera jest widoczny w sieci, ale komputerów
    > nie ma widać.
    Router ma funkcję NAT. Z internetu nie dostaniesz się do komputerów za
    NATem, chyba że uruchomisz na routerze przekierowanie portów.

    Jak sprawdzić z poziomu systemu jaki adres i nazwę mają
    > komputery przyłączone do routera? Zauważyłem że adres i nazwa zmienia się
    > codziennie.

    W systemie MS Windows sprawdzisz za pomocą komendy ipconfig. Jeśli zaś
    chcesz sprawdzić jaki jest adres routera, możesz to zrobić na dwa sposoby:
    1. przez stronę zarządzania routerem
    2. wchodząc na stronę http://www.whatismyip.com/

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2011-10-07 18:46:03
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-07 19:40, PioM pisze:
> [...]
    > nie ma widać. Jak sprawdzić z poziomu systemu jaki adres i nazwę mają
    > komputery przyłączone do routera? Zauważyłem że adres i nazwa zmienia się

    arp -a

  • 5. Data: 2011-10-07 18:48:34
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "PioM" napisał:

    > Jak sprawdzić z poziomu systemu jaki adres i nazwę mają komputery
    > przyłączone
    > do routera? Zauważyłem że adres i nazwa zmienia się codziennie.

    Naprawdę? Codziennie zmieniają ci się nazwy komputerów w wewnętrznej sieci?
    Co to za system na nich jest zainstalowany?

    JoteR

  • 6. Data: 2011-10-07 20:27:03
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "PioM" <p...@h...com> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Ojciec kupił Neostradę. Adres routera jest widoczny w sieci,

    Z którego miejsca jest widoczny? Ruter ma dwa adresy jeden na zewnątrz,
    drugi dla sieci lokalnej. Komputery są widoczne tylko w tej lokalnej o ile
    nie uruchomisz odpowiedniej usługi, która w róznych ruterach się różnie
    nazywa.

  • 7. Data: 2011-10-08 15:19:35
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" napisał:

    > Jeśli zaś chcesz sprawdzić jaki jest adres routera, możesz to zrobić na
    dwa sposoby:

    > 1. przez stronę zarządzania routerem

    Szczególnie wtedy kiedy nie zna się adresu routera. Jak się wchodzi na
    stronę routera nie znając adresu?

    Remek

  • 8. Data: 2011-10-08 15:26:57
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-07 19:40, PioM wrote:
> [...]
    > nie ma widać. Jak sprawdzić z poziomu systemu jaki adres i nazwę mają
    > komputery przyłączone do routera? Zauważyłem że adres i nazwa zmienia się

    Jezeli standardowo korzstasz z DHCP, to komputery w sieci lokalnej
    powinny byc widoczne w zakladce status (zazwyczaj kazdy router to m).

    Adres publiczny routera moze sie zmieniac, bo w ramach neostrady
    otrzymujesz dynamiczny publuczny adres IP, o jaką nazwę pytasz?
    powiązaną z publicznym adresem IP - oczywiście że się zmienia bo jest
    powiązana z tym IP co się zmienia ;P

    Jeżeli chcesz wejśc na router z sieci publicznej, skorzystaj z usług
    typu DYNDNS (wymaga wsparcia ze strony routera).

  • 9. Data: 2011-10-08 16:19:15
    Od: Smok Eustachy <s...@p...onet.pl>

    W dniu 08.10.2011 17:19, Remek pisze:

    > dwa sposoby:

    > Szczególnie wtedy kiedy nie zna się adresu routera. Jak się wchodzi na
    > stronę routera nie znając adresu?

    W XP: Start w lewym rogu ekranu --> uruchom --> cmd --> ipconfig
    I masz adres bramy domyślnej czyli owego routera.

  • 10. Data: 2011-10-08 20:52:44
    Od: "PioM" <p...@h...com>

    Zmienia się nazwa routera i adres w sieci. System jest dobry.

    > Naprawdę? Codziennie zmieniają ci się nazwy komputerów w wewnętrznej sieci?
    > Co to za system na nich jest zainstalowany?
    > JoteR

    Pozdrawiam

    'Bóg może stworzyć taką skałę, której nie podniesie, wystarczy że na nią
    wejdzie."