  • 41. Data: 2017-03-16 10:29:50
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 15 marca 2017 21:07:24 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Tak.
    > No ale to silnik który poniżej 6000rpm nie jedzie.
    > Zostaje zakres 6000-8000 i z tego wynika że potrzebne jest pełno biegów.

    A da się rozmawiać w środku jak się jedzie?
    I tak po ludzku w cywilnych rozwiązaniach vtec ma jakieś plusy?
    Definicje na wikipedi czytałem ale nadal nie wiem o co biega:)

  • 42. Data: 2017-03-16 10:37:33
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-16 o 10:22, Bolko pisze:

    > cytuje z góry
    > mam to samo
    > "
    > Jadąc autostradą samochodem 5 biegowym marzyłem o 6ym biegu, bo
    > rozmawiać się nie dało, a i radia nie było słychać.
    > "

    Ale to nie ilością biegów się naprawi sytuację. Ten z sześcioma
    przełożeniami wcale nie musi mniej wyć od tego z pięcioma. Trochę
    sytuację na korzyść z pewnością by zmieniło gdybyś miał do wyboru
    identycznie taki sam model auta, różniący się tylko tym że jeden miałby
    miałby jedno przełożenie więcej od drugiego. Wtedy na pewno w jakimś
    stopniu zredukowany byłby hałas, że o mniejszym spalaniu nie wspomnę.

  • 43. Data: 2017-03-16 10:43:11
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-03-15 o 23:40, RadoslawF pisze:

    > Moc to nie wszystko, sprawdź jeszcze moment obrotowy.
    > Generalnie to jak dasz kiepski silnik (o małym zakresie
    > ekonomicznej pracy) to musisz to poprawić większa ilością
    > biegów.
    >

    > Pozdrawiam

    A gdzie CX? :-)
    T.

  • 44. Data: 2017-03-16 12:00:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-03-15 20:51, Tomasz Pyra wrote:
    >A z ciekawości - jak wygląda zużycie oleju jak się przejedzie taka
    >traskę z 500km i prędkością 160+ km/h?

    >Pytam, bo w takich typowych benzyniakach (czyli czerwone pole od
    >około 6500 rpm) długotrwała jazda z 4500+ rpm powodowała zazwyczaj
    >znaczne ubytki oleju.

    Ja tylko z diesla moge zeznac, wiec obroty raczej 3000, a 160 to cala
    trase trudno utrzymac ... ale raczej nie robi na nim wrazenia.
    Oleju nie ubywa przez caly rok.

    >Było tez tak, że pożyczałem wóz, który według właściciela ani grama
    >oleju nie bierze. Po czym jak go pogoniłem z 500km to się za głowę
    >można było nieco zdziwić tym ile jednak tego oleju gdzieś zniknęło ;)

    Ciekawe ktoredy. przez odme ?

    J.

  • 45. Data: 2017-03-16 12:32:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-16 o 10:43, T. pisze:

    > A gdzie CX? :-)
    > T.
    W wyliczeniach, w rzeczywistości przy dopuszczalnych prędkościach
    wpływa co najwyżej na zużycie paliwa.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2017-03-16 12:42:55
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Skrzynia jest trochę cięższa. :)

    No i nie kazdy umie liczyc az do szesciu!

  • 47. Data: 2017-03-16 13:05:27
    Od: robot <a...@o...pl>

    > tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy?
    > np
    > Mondeo 2000cm3 150KM 5 biegów bez turbo
    > Octavia 1400cm3 150KM 6 biegów z turbo
    > o co chodzi?

    Pewnie inny rozkład całkowitej mocy oporów w stosunku
    do rozkładu mocy silnika.

  • 48. Data: 2017-03-16 13:05:35
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 15.03.2017 o 23:40, RadoslawF pisze:
    > musisz to poprawić większa ilością
    > biegów.

    Bez przesady, LICZBĘ biegów da się policzyć. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 49. Data: 2017-03-16 13:12:30
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 15.03.2017 o 22:33, Irek.N. pisze:
    > 8-siem

    Mistrzostwo. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 50. Data: 2017-03-16 13:13:38
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-03-15 o 23:40, RadoslawF pisze:

    > Moc to nie wszystko, sprawdź jeszcze moment obrotowy.

    Nie.
    Moc to wszystko, moc zawiera już w sobie moment (oraz obroty).
    Liczy się moc silnika w stosunku do CAŁKOWITEJ MOCY OPORÓW
    w funkcji prędkości (czyli obrotów).