  • 31. Data: 2013-02-06 10:21:12
    Temat: Re: spłaty należności mandatowych- ciśnienie Wojewody
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 06 Feb 2013 09:57:26 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Jaki problem?
    Jak mi dadzą do łapy dowód, to tak jak pisałem - nie mam żadnego problemu.
    Jak zaczynają kombinować i od tyłka strony chcą dojść do kierującego - to
    oni mają problem.

    > Tak, proces poszlakowy z badaniem DNA.
    Nie, to jest bardzo prosta kwestia. Masz albo nie masz dowodu. Jest
    zdjęcie, albo go nie ma.

    --
    Franc

  • 32. Data: 2013-02-06 10:48:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-02-05 23:49, Tomasz Pyra pisze:

    >LOL - fundamentalne to obowiązek przestrzegania prawa. Za Twoimi
    >słowami stoi nic innego, jak próba wykręcenia się od
    >odpowiedzialności.

    A skad wiesz, moze naprawde nie wie kto prowadzil ?

    Chce panstwo montowac FR, to powinno wybrac typ, ktory daje wyrazne
    zdjecia osoby.
    Tylko nie blyska przy tym upiornie, bo to bedzie usilowanie zabojstwa
    :-P

    Albo wprowadzic obowiazek rejestru jazd samochodem. To wtedy wyborcy
    takie panstwo pogonia :-)

    >Cóż, wypadek z ofiarami śmiertelnymi co coś zupełnie innego niż
    >zwykłe
    >wykroczenie.

    Zasadniczo to samo. No ale tu sad moze uznac wine posiadacza i na nic
    apelacje, jeszcze mu podniesie kare wielokrotnie za ucieczke z miejsca
    wypadku.

    J.

  • 33. Data: 2013-02-06 10:50:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddd" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2013-02-05 23:29, J.F. pisze:

    >i to jest właśnie najgorsze :/ urzędasy muszą się wp.. w każdy
    >kawałeczek życia i go utrudnić. Jak zrobisz coś z dobrego serca to
    >cię udupią. No ale co można myśleć, jak wczoraj w radiu mówili że
    >będą kontrolować hodowców świń, czy dają im (świniom) do zabawy
    >jakieś zabawki - bo mięso ze świni która ma się czym bawić jest
    >smaczniejsze i zdrowsze ;)

    Najwazniejsze to transport swin w humanitarnych warunkach.
    Zeby swinia nie cierpiala w drodze do rzezni.

    Ludzie juz moga cierpiec :-)

    J.

  • 34. Data: 2013-02-06 11:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Złamałem przepisy, pojechałem za szybko - bardzo proszę o dowód.
    > Dostanę do łapy - płacę bez gadania.

    Toż ci tłumaczy Maśląg, żes kombinator.
    Prawo trzeba przestrzegać.
    On, jak jedzie i nagle patrzy a tu przekroczyło mu sięo 11km/h predkośc,
    automatycznie wrzuca stówkę na konto urzędu i pisze pismo, co zrobił, że
    isę przyznaje i prosi o przyznanie mandatu.
    Prawo to prawo...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 35. Data: 2013-02-06 11:11:28
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 6 Feb 2013 10:00:45 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> [...]
    > automatycznie wrzuca stówkę na konto urzędu i pisze pismo, co zrobił, że
    > isę przyznaje i prosi o przyznanie mandatu.

    O tak :-)))
    Samoukaranie się obywatela szczególnym dobrem narodu.

    --
    Franc

  • 36. Data: 2013-02-06 11:26:49
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-06 10:20, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > No tak, teoretyk.
    (...)

    Praktyk. Zapomniałeś w tej tyradzie o Galasie.

    BTW - nie jestem urzędnikiem.

  • 37. Data: 2013-02-06 11:27:45
    Od: Franc <w...@w...pl>

> [...]

    > automatycznie wrzuca stówkę na konto urzędu i pisze pismo, co zrobił, że
    > isę przyznaje i prosi o przyznanie mandatu.
    Właśnie wymyśliłem genialną rzecz - że też wcześniej na to nasze mądre
    głowy nie wpadły. Może czytają PMS i podchwycą.

    Przy każdym fotoradarze terminal do płatności PAY-PASS. Płacisz od razu i
    jakie oszczędności: czasu, papieru itp.
    Dostałeś błyskiem? Stajesz, pykasz płatność i jedziesz dalej.

    --
    Franc

  • 38. Data: 2013-02-06 11:35:31
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-06 10:48, J.F pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > A skad wiesz, moze naprawde nie wie kto prowadzil ?

    Przecież wie, nie zauważyłeś? UFO samochodu nie prowadziło.

  • 39. Data: 2013-02-06 11:54:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Feb 2013, Artur Maśląg wrote:

    > Wiesz, to zasadniczo oczywiste. Jak nie ukradli pojazdu, to
    > prawdopodobieństwo bliskie 100%, że byłeś to Ty, bądź wiesz kto
    > prowadził.

    I tu jest błąd w logice - "bliskie 100%" to nie jest dowód.
    IMVHO, niepotrzebnie wyciągasz kwestię *winy*.
    Cały problem (prawny) w tym, że na obywatela można nałożyć
    obowiązki.
    I niewykluczone, że tą drogą sprawa się skończy.

    > Cóż, z posiadania pojazdu pewne obowiązki (i konsekwencje) wynikają.

    O właśnie - i tu leży różnica, odpowiedzialność za niedopełnienie
    obowiązku nie wymaga dalszego szukania winnych :>
    Pic w tym, że jak na dziś ciągle taki stan prawny nie obowiązuje.

    Podobnie jak w przypadku "zamka" czy zostawiania bezpiecznego
    odstępu.

    > No, więzienia są pełne niewinnie skazanych. Zawsze można się odwołać,
    > jeżeli faktycznie sprawa wyglądała inaczej.

    W przypadku postępowania KARNEGO tak nie wolno. I już.
    Będzie administracyjne, to będzie, tak jak ze skarbówką (najpierw
    płacisz podatek albo sami ściągają, a potem możesz się odwoływać).

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2013-02-06 11:59:18
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-06 10:21, Franc pisze:

    > Jak mi dadzą do łapy dowód, to tak jak pisałem - nie mam żadnego problemu.

    Skoro tak bardzo chcesz - będzie państwo w pełni policyjne. Do tego
    prowadzi podejście takie, jakie reprezentujesz.

    > Jak zaczynają kombinować i od tyłka strony chcą dojść do kierującego - to
    > oni mają problem.

    A co tutaj kombinować - jest wykroczenie i zgodnie z prawem masz
    wskazać komu powierzyłeś pojazd. Trudno by inni podatnicy ponosili
    koszty każdego kombinatora, z mniej lub bardziej powszechną amnezją.
    Do sądu powinny trafiać tylko sprawy naprawdę wątpliwe.

    > Nie, to jest bardzo prosta kwestia.

    No nie jest. Udowodnienie kto prowadził to może wcale nie być takie
    szybkie i tanie, szczególnie jak główny podejrzany odmawia zeznań,
    czy wręcz kłamie.

    > Masz albo nie masz dowodu. Jest zdjęcie, albo go nie ma.

    Jw. Mandaty za złe parkowanie (czy brak opłaty) też cudownie
    wywiewały, bo nikt za rękę nie złapał.