  • 11. Data: 2015-02-04 10:54:52
    Temat: Re: stara płyta stary system i dysk ssd
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    wiadomości news:mard1r$p0s$1@node2.news.atman.pl...

    > XP nie wspiera TRIM więc żywotność tego SSD się skurczy.

    Ale do dysków SSD przyzwoitych firm są przecie narzędzia, żeby naprawić
    źle utworzony offset partycji instalatorem XP-ka, np. dla intel-owskich dysków
    program "Acronis AlignTool - Intel SSD Edition" oraz program "Intel Solid-State
    Drive Toolbox", którym można dysk konserwować (m.in. zrobić TRIM). Co prawda,
    nie jest to na bieżąco jak w 7-ce, ale zastępczy sposób jest.

    > Może zamiast SSD wyposaż ten komp w 4 GB RAM (więcej windows 32-bit nie obsłuży) i
    np. zrób z niego ram-dysk (bo do zbyt
    > wymagających zadań ten P4 chyba nie jest wykorzystywany)?

    Dla XP-ka 2 GB RAM-u wystarcza. Więcej to tylko komputerowe "placebo". ;)

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 12. Data: 2015-02-04 11:30:18
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 03/02/2015 21:02, Ministerstwo Propagandy wrote:
    > jak to jest xp + stara płyta P4 + ssd?
    > da się, czy trzeba coś kombinować?

    Mam 7-mio letniego laptopa z Celoronem 1.7MHz, 3 GB RAM i SSD 64GB OCZ i
    chodzi jak pszczolka. Jako drugi zostawilem sobie oryginalny dysk 120GB bo
    bylo miesjce (17 cali to dosc duza skrzynka).

  • 13. Data: 2015-02-04 13:36:52
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

> [...]
    > wspomnianych możliwości (automatycznego / wspieranego) dzielenia pomiędzy zasoby
    > hybrydy, pozostanie jeszcze kwestia starszego softu, który przecież do tego nie
    > jest zdolny, a nadal się go używa. No a jest zazwyczaj tak, iż jego poszczególne
    > pliki MUSZĄ być w jednym katalogu! No i moje pytanie brzmi: czy OS "ukryje
    > prawdę", i w jakiś sposób wmówi archaicznemu programowi, że to, co jest na
    > różnych fizycznie dyskach - tak jakby jest w tym samym folderze? Gdyby tak nie
    > było, to wychodziło by na konieczność większego użycia SSD, oraz ryzyko

    SSHD jest widoczne dla biosu/systemu/czegokolwiek jako jeden dysk, o
    pojemności HDD. Tylko kontroler dysku wie że w środku jest małe SSD.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 14. Data: 2015-02-04 16:52:09
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stregor" <s...@w...to.gmail.com> napisał w
    news:54d21265$0$2202$65785112@news.neostrada.pl ...
    :> (...):
    : SSHD jest widoczne dla biosu/systemu/czegokolwiek jako jeden dysk, o
    : pojemności HDD. Tylko kontroler dysku wie że w środku jest małe SSD.
    :

    Dzięki za info! No ale przyznasz, że (jeśli Wiki nie zaniża tej wartości)
    zawarty w hybrydzie flash o pojemności 8GB - to jednak b. mało! Oczy-wiście oni
    jakoś-tam badają rynek, więc pewnie wiedzą lepiej, jaka ma być relacja:
    (przyspieszenie) / (cena) - czyli jak drogie moduły flasha włożyć tam
    warto, a jaki wzrost ceny już klientów odstraszy.

    Z innej beczki: a czy istnieje w Windzie mechanizm, który wskazaną przez Ciebie
    właściwość SSHD potrafi "roztoczyć" nad układem niezależnych klocków: SSD + HDD?

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 15. Data: 2015-02-04 18:21:45
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    " (c)RaSz" <N...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > możliwość precyzyjnego dobierania tego, co będzie na nim, a co na wirującym
    > krążku. A do podjęcia decyzji warto mieć pewien zasób wiedzy, no i odpowiednie
    > narzędzia. No bo może pewne części składowe wybranego programu przenieść na
    > eS-eSa, a inne - jednak pozostawić na HDD? Wszak pojemność tego pierwszego
    > będzie zawsze za mała, w stosunku do pragnień, no i pozostaje jeszcze kwestia
    > mniejszej jego żywotności. Gdyby wciąż i wciąż zapisywać i nadpisywać te same,
    > b. duże pliki, to zaczną się w końcu sypać komórki pamięci.

    nie da sie pisac caly czas po tych samych komorkach

    > Jeśli mnie pamięć
    > nie myli, to analogiczny wskaźnik żywotności HD jest większy aż o dwa... rzędy
    > wielkości! (ilość zapisów. Gorzej jest ze wskaźnikiem "ilość godzin pracy").

    trwalosc obecnie sprzedawnaych ssd nie jest problemem ktorym statystyczny
    uzytkownik powinien zawracac sobie glowe bardziej niz trwaloscia plyty
    glownej, ramu czy cpu

    http://techreport.com/review/27062/the-ssd-endurance
    -experiment-only-two-remain-after-1-5pb

    mysle ze statystyczny uzytkownik w typowych zastosowaniach bedzie mial
    problem z dobiciem do 1TB zapisu rocznie - 3GB dziennie

    a nawet zakladajac 1TB zapisu tygodniowo mamy 20 lat pracy

    --
    http://db.org.pl/

  • 16. Data: 2015-02-04 19:10:07
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-02-04 o 16:52, (c)RaSz pisze:

> [...]
    > właściwość SSHD potrafi "roztoczyć" nad układem niezależnych klocków: SSD + HDD?

    Ja znam -
    http://www.intel.pl/content/www/pl/pl/architecture-a
    nd-technology/smart-response-technology.html
    Nie wiem, jak teraz, ale 2 lata temu były ograniczenia - SSD maksymalnie
    64GB i taki sobie kupiłem, drugie ograniczenie to wielkość HDD - 2TB, a
    ja miałem 3TB i nici z tego (a nigdzie nie było takiej informacji,
    dopiero producent płyty głównej mi o tym napisał, gdy spytałem, czemu
    nie działa). Może teraz to poprawili, nie wiem, nie sprawdzałem.

  • 17. Data: 2015-02-04 20:15:38
    Od: Jawi <g...@p...fm>

> [...]
    > właściwość SSHD potrafi "roztoczyć" nad układem niezależnych klocków: SSD + HDD?
    sam soft dysku sprawdza co jest najczęściej używane i te dane lądują na
    SSD, dlatego po instalacji systemu przez 2-3 restarty i używania nie
    zobaczysz wielkiej różnicy. Potem wzrasta na korzysć szybkość odczytu
    danych, czasami zbliżona do prawdziwego SSD. Ale tylko dla aplikacji
    często używanych.
    https://www.youtube.com/watch?v=6iBhf8rpobo tu można zobaczyć
    porównanie w czasie rzeczywistym start windowsa

  • 18. Data: 2015-02-04 20:23:10
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    > Zapewne będzie tylko SATA1 więc będzie to niewiele szybsze od talerzowca
    > 7000rpm. PCIE pewnie nie będzie a dodatkowo dyski na PCIE droogie :)

    nieprawda, będzie różnica średnio 200% w stosunku do talerzowca.
    Tależowiec, 7200 w takim starszym sprzęcie dojdzie do 80MB/s - u mnie
    tak wyszło. Na CPU630 2 rdzenie, 8GB ram.
    A SATA1 da na interfejsie 180 MiB/s.

  • 19. Data: 2015-02-04 20:42:45
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <masj52$tor$2@node2.news.atman.pl>
    Chris <a...@g...pl> wrote:

    > Ciekawe o ile bo np. Crucial ma żywotność 65TB zapisu dziennie więc może
    > mi zjechać nawet o 50% ...

    Dziennie... Tak... Pod warunkiem, że chcesz kupować nowy dysk
    codziennie, albo nawet co pół dnia (jak zjedzie o te 50%). To jest
    raczej całkowita żywotność dysku. Choć oczywiście nikt (poza fizyką)
    nie broni zużyć wszystkiego w jeden dzień. Tyle, że raczej nie
    osiągniesz tych 788MB/s, wymaganych do zapisania 65TB w takim czasie.

    :->

    --
    Jacek Politowski

  • 20. Data: 2015-02-04 20:43:31
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    jak Wy możecie porównywać, przecież tu chodzi o czas dostępu a nie jakiś
    jebany transfer...