  • 21. Data: 2014-07-28 19:54:51
    Temat: Re: tak się zastanawiam
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** ZIWK pisze tak:

    > Ochrona przed kradzieżą...
    > Ale w niektórych nowych samochodach (VW) jest elektryczna i
    > zdarzały się wypadki jej zadziałania podczas jazdy :(

    holy shit

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

  • 22. Data: 2014-07-28 20:39:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 28 Jul 2014 19:25:05 +0200 osobnik zwany m napisał:

    > A czy to jest konfigurowalne? Bo ja bym sobie chętnie wyłączył :).
    > Kradzieży się nie boję, może nawet i ucieszyłbym się :)

    a co tam konfigurować. Bolec ze sprężyną, jak w blokadach na skrzynię,
    blokowany stacyjką

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 23. Data: 2014-07-28 20:40:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 27 Jul 2014 23:37:20 +0200 osobnik zwany ZIWK napisał:

    > Ochrona przed kradzieżą...
    > Ale w niektórych nowych samochodach (VW) jest elektryczna i zdarzały się
    > wypadki jej zadziałania podczas jazdy :(

    kierownicy? bo elektryczny ręczny to w VW widziałem. Oby im ścisnęło co
    trzeba tą blokadą

  • 24. Data: 2014-07-29 00:48:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-26 15:30, Trybun pisze:

    > Dotyczy to tylko sprzętów z kodem zabezpieczającym, i jest elementem
    > zabezpieczenia.

    Ale zabezpieczenia czego przed czym?
    Bo nie słyszałem żeby komuś ukradli radio razem z zasilaniem ;)
    Czasami kradną cały samochód, ale wtedy zniknięcie radia nie jest
    największym problemem.

  • 25. Data: 2014-07-29 00:48:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-26 15:30, Trybun pisze:
    > Natomiast komiczność obecności kluczyka to sporo
    > kłopotu dla kierowcy - nie można włączyć radia komuś obcemu, także
    > dzieciom, pozostawionym w aucie na czas nieobecności kierowcy.

    Za zostawienie dziecka w aucie teraz jest czapa ;)

  • 26. Data: 2014-07-29 00:55:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-27 11:21, m pisze:

    > Swoją drogą - po co ta blokada kierownicy? Bezpieczeństwo czy ochrona
    > przed kradzieżą?

    W dzisiejszych czasach to może nie być takie głupie.

    W samochodach tyle połączonej elektroniki, że za chwilę (jak nie już)
    przez bluetooth da się opanować system audio, z radia po CAN włączyć
    silnik, DSG zmieniać biegi, elektroniczną przepustnicą dodawać gazu, EPS
    teoretycznie mógłby skręcać samochodem ale... blokada kierownicy ;)

    Może więc i dobrze że radio się wyłącza z wyjęciem kluczyka :)

  • 27. Data: 2014-07-29 22:10:59
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 28 Jul 2014 18:40:28 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:

    >kierownicy? bo elektryczny ręczny to w VW widziałem. Oby im ścisnęło co
    >trzeba tą blokadą

    Tak, kierownicy. Takowa blokada jest też np. w Scenicu II.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 28. Data: 2014-07-29 22:21:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-07-26 15:30, Trybun wrote:
    > Dotyczy to tylko sprzętów z kodem zabezpieczającym, i jest elementem
    > zabezpieczenia.

    Pamiętanie stacji *NIE* jest elementem zabezpieczenia. Jest dziadostwem
    wesoło implementowanym przez stada projektantów. Może by i chcieli
    lepiej, ale pewno mają powody marketingowe żeby za dobrze nie zrobić.

    Mam pewność, że projektanci nigdy nie uzywają swoich produktów. Inaczej
    nie robili by tego dziadostwa od kiedy pamięc EEPROM jest dostepna w
    cenie pół kilo kaszy, czyli od bardzo dawna.

  • 29. Data: 2014-07-29 22:37:43
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-07-27 22:49, *masti* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > włącz sobie domykanie z pilota:)

    Oficjalnie zabronione w automacie. Kiedyś maiłem w Vectrze i bardzo
    sobie chwaliłem - teraz żeby domknąć muszę cały czas trzymać przycisk
    zamykania :(

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 30. Data: 2014-07-29 22:38:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 Jul 2014 22:37:43 +0200 osobnik zwany Mirek Ptak
    napisał:

> [...]
    >
    > Oficjalnie zabronione w automacie. Kiedyś maiłem w Vectrze i bardzo
    > sobie chwaliłem - teraz żeby domknąć muszę cały czas trzymać przycisk

    u mnie też ale te parę sekund to nie problem