  • 91. Data: 2013-01-25 23:07:22
    Temat: Re: ubezpieczenia - długie
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 25 Jan 2013 20:16:21 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
    napisał:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > To wystarczy zlikwidować obowiązkowość

    ciekawe co powiesz jak Ci taki nieobowiązkowy przywali i powie, że nie ma
    kasy?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 92. Data: 2013-01-25 23:45:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Jan 2013 20:11:08 +0100, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > To po co ubezpieczenie ?

    Od ryzyka wiekszych szkod.
    I od chwilowych dziur w portfelu ... a przeciez jak ktos tak lubi, to moze
    dwa ofiary w jednym dniu porysowac :-)

    J.

  • 93. Data: 2013-01-26 00:01:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 25 Jan 2013 22:07:22 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > ciekawe co powiesz jak Ci taki nieobowiązkowy przywali i powie, że nie ma
    > kasy?

    Tak prawdę mówiąc to poza ubezpieczeniami komunikacyjnymi, utartym
    schematem jest to, że jak się ktoś boi o swoje rzeczy, to sam je sobie
    ubezpiecza.
    Wtedy tu już problem ubezpieczyciela żeby ścigać sprawcę.

    Jak ktoś się boi o swoje mieszkanie, to sobie je ubezpiecza np. od pożaru
    czy wody, a nie wymaga od wszystkich wokoło żeby kupili obowiązkowe OC od
    podpalenia i zalania.
    Jak chcesz się leczyć bez płacenia, to kupujesz _sobie_ ubezpieczenie
    zdrowotne, a nie ścigasz cywilnie każdego kto zaraził Cię grypą.

    Zresztą prawdę mówiąc i tak jak się boisz o samochód to musisz sobie kupić
    AC. Bo wygodna sytuacja że sprawca się znajdzie i przyzna (albo uda mu się
    udowodnić winę przed sądem) to też jakiś podzbiór ogółu strat
    komunikacyjnych.
    Bo zawsze mogą auto ukraść, sprawca może uciec, albo się wykręcić - i też
    nic nie dostaniesz bez własnego ubezpieczenia.

  • 94. Data: 2013-01-26 07:18:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-25 22:05, Tomasz Pyra pisze:
    > Zwolennicy państwa opiekuńczego uważają że niedopuszczalna jest sytuacja
    > kiedy ktoś niszczy innemu jego własność, a poszkodowany zostaje z problemem
    > łapania sprawcy i egzekwowania odszkodowania.

    To jakoś kiepsko temu opiekuńczemu idzie, bo jak poszkodowany kierowcy
    nie złapie, to nici z odszkodowania.

    --
    Liwiusz

  • 95. Data: 2013-01-26 08:24:14
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > ciekawe co powiesz jak Ci taki nieobowiązkowy przywali i powie, że nie ma
    > kasy?

    To w końcu ma odpowiadać swoimi czy ubezpieczeniowymi ?

    Bo tak pierniczycie, że żal czytać. Przecież to ubezpieczenie od
    odpowiedzialności nie dotyczy sprawcy tylko właściciela. To jest
    zabezpieczenie właściciela przed roszczeniami poszkodowanego. Konsekwencje
    jakie ponosi ograniczone są do podwyższenia składki. Sprawca żadnego
    obowiązkowego ubezpieczenia nie płaci, więc da się od niego ściągać za
    szkodę ale przez regres z ubezpieczenia właściciela. Jeśli poszkodowani chcą
    by sprawców bardziej biło po kieszeni to niech wymagają obowiązkowego
    ubezpieczania kierujących a nie właścicieli.

  • 96. Data: 2013-01-26 08:37:15
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Od ryzyka wiekszych szkod.

    Ale na razie jest od tych a nie większych i nie od sprawcy a od właściciela.

    > I od chwilowych dziur w portfelu ... a przeciez jak ktos tak lubi, to moze
    > dwa ofiary w jednym dniu porysowac :-)

    To trzeba zabepieczenie od kierujących a nie ubezpieczenie od właścicieli

  • 97. Data: 2013-01-26 10:26:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 26 Jan 2013 08:24:14 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
    napisał:

    > Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > To w końcu ma odpowiadać swoimi czy ubezpieczeniowymi ?

    no przecież nie musi miec ubezpieczenia więc nie ma. I co mu zrobisz?

> [...]
    > Jeśli poszkodowani chcą by sprawców bardziej biło po kieszeni to niech
    > wymagają obowiązkowego ubezpieczania kierujących a nie właścicieli.

    to jest zupełnie inny temat.

  • 98. Data: 2013-01-26 11:06:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Jan 2013 08:37:15 +0100, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    > Ale na razie jest od tych a nie większych

    Ubezpieczenia nie sa od tego co jest, tylko od tego co _moze_byc_.

    >i nie od sprawcy a od właściciela.

    Znikoma roznica w naszych warunkach.

    Tak czy inaczej - sprawca tez jest zabezpieczony.

    > To trzeba zabepieczenie od kierujących a nie ubezpieczenie od właścicieli

    Rozsadnie mowisz - powinna byc taka mozliwosc.
    10 mln w depozycie (oprocentowanym) i mozesz jezdzic bez OC .. hm, 10 czy
    50 ? A moze jednak 100 ... wszak mozesz spowodowac wypadek autobusu z 50
    pasazerow ... jako pieszy tez :-)

    J.

  • 99. Data: 2013-01-26 15:51:29
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2013-01-26 10:26, masti pisze:

    > no przecież nie musi miec ubezpieczenia więc nie ma. I co mu zrobisz?

    Możesz zadzwonić na policję i nałożą mu mandat, dostanie karę. A Ty
    możesz być zły na siebie, że nie ubezpieczyłeś swojego samochodu...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 100. Data: 2013-01-26 23:05:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 26 Jan 2013 15:51:29 +0100 osobnik zwany Dykus napisał:

    > Witam,

    > Możesz zadzwonić na policję i nałożą mu mandat, dostanie karę. A Ty
    > możesz być zły na siebie, że nie ubezpieczyłeś swojego samochodu...

    czyli nie dość, że zapłacę składkę to jeszcze zlikwiduję szkodę z AC i
    będę dopłacał? genialny jesteś