  • 61. Data: 2010-03-29 11:50:00
    Temat: Re: wspominki...
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    news:cbs0r5h8egof2cen407mnt0ou4uqo3ogje@4ax.com...

    > Ale to cos chyba przesadziliscie.

    Nie wiem, kto postawił taki wymóg przy zgodzie na wydanie ileś tam $$$ na
    PC-ta.
    A szafa pewnie nadal stoi w tym pokoju.

    > Przeciez na uczelniach bylo sporo
    > drogiego sprzetu.

    To był pierwszy PC-et na całej PG. Nie było wtedy jak kupić takiego
    komputera w Polsce. Ludzie to jakoś przywozili prywatnie z Tajwanu i
    sprzedawali instytucjom państwowym - nie wiem jak to się odbywało. Ten
    akurat sprowadził ktoś z Torunia stąd trzeba było go jeszcze sobie
    przywieźć. Nie wiem ile kosztował, ale na pewno w porównaniu z moją pensją
    asystenta, za którą mogłem wtedy kupić coś koło $12 nie wydawała mi się
    przesadą olbrzymia obawa, że komuś się spodoba.

    > Na PWR wystarczala ochrona "ogolna", czyli portier
    > nocny w budynku.
    >
    > Co innego szkoly - tam sie po godzinach budynek zamykalo i nikt nie
    > przeszkadzal zlodziejom buszowac. Tylko ukrasc nie bardzo bylo co.
    >
    > Wiec kraty, stalowe drzwi i alarm w pracowni komputerowej nie dziwil.

    Pisałem o czasach (nie jestem pewien który to był rok) jeszcze przed
    pracowniami komputerowymi na uczelniach, a co dopiero w szkołach.
    P.G.

  • 62. Data: 2010-03-29 12:05:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Wystarczy spojrzec na oferte deweloperow.

    Spoglądałem, ale to nie wystarczyło. Najwyraźniej deweloperzy moje
    spojrzenia mają za nic. Nie ulękli się i budują mieszkania duże i małe.

    > niby nie, ale gdzie rodziny beda mieszkaly przy takiej strukturze
    > budow ? W domkach na wsi ?

    Wolnostojący dom w ogrodzie, niekoniecznie na wsi, to rzeczywiście
    najlepsze miejsce dla rodziny. Budynek to jest coś, co nadaje się
    do użytku znacznie dłużej niż trwa życie człowieka. Długo jeszcze
    rodziny będą mieszkały w "M" budowanych za Gomułki, Gierka czy za
    Jaruzelskiego. I za Kaczyńskiego też wybudowano trochę mieszkań,
    które się do tego nadadzą (choć jednak mniej niż trzy miliony).

    Mnie się dobrze mieszkało w gomułkowskim M-5 po zaadaptowaniu go do
    potrzeb trzyosobowej rodziny. Później to już wolałem dom w ogrodzie.
    Ale jak się spojrzy na ofertę kumitetu cyntralnego naszy partii, to
    widać, że modne były M-1 czy M-2, bez kuchni i o powierzcni mniej niż
    20 metrów. Z tym już niebardzo wiadomo co zrobić. Może deweloperzy
    nadganiają teraz z ofertą dla tak zwanych singli?

    --
    Jarek

  • 63. Data: 2010-03-29 12:19:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > To był pierwszy PC-et na całej PG. Nie było wtedy jak kupić takiego
    > komputera w Polsce. Ludzie to jakoś przywozili prywatnie z Tajwanu
    > i sprzedawali instytucjom państwowym - nie wiem jak to się odbywało.

    Też już wszystkich szczegółów nie pamiętam, ale kluczowe słowo, to
    była "darowizna". Ustrój socjalistyczny zakładał chyba, że wszyscy
    powinni być dla siebie dobrzy, więc im więcej ludzie się nawzajem
    obdarowywali, tym milsze to było dla władzy i tym łaskawiej parzyła
    ona na poczynania obywateli. Najlepiej więc, jak dolary na zakup
    podarowała teściowa. Ten co się poświęcił i leciał do Singapuru, już
    na lotnisku ze wzruszenia obdarowywał dopiero co nabytym sprzętem
    witającego go szwagra. Dopiero on okazywał się niewdzięcznikiem i nie
    chciał pamiątki rodzinnej oddać Politechnice, tylko kazał sobie za nia
    płacić. I to kilkakrotnie więcej niż warte były dolary teściowej.

    --
    Jarek

  • 64. Data: 2010-03-29 12:57:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 12:19:38 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    >chciał pamiątki rodzinnej oddać Politechnice, tylko kazał sobie za nia
    >płacić. I to kilkakrotnie więcej niż warte były dolary teściowej.

    Sprzedawalo sie przez komis i placilo cos 20% podatku. Przynajmniej w
    pozniejszym okresie.
    Byc moze wczesniej nalezalo miec jakas podkladke na te dolary ..
    ktorymi handlowac w kraju nie wolno bylo, czy tez w zasadzie nie wolno
    bylo..

    J.

  • 65. Data: 2010-03-29 16:25:47
    Temat: Re: [OT] wspominki...
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Sebastian Biały wrote:

    > Niestety to co powiedziałem ma konkretne powody: kolega nauczyciel robił
    > takie eksperymenty w gimnazjum

    Żadne odkrycie - za moich czasów pod koniec podstawówki (dzisiejsze
    gimnazjum) też nie miałem z kim o "Sondzie" porozmawiać - jakoś nie
    wyobrażam sobie mojej klasy oglądającej wspólnie "Sondę";)
    W technikum (tak, tak elektronicznym) znalazłbym może jeszcze 2-3
    osoby, które oglądały ten program. I o czym to świadczy? Że ten program
    również wtedy nie miał sensu?
    I żeby nie było - też lubię "Pogromców Mitów", "Brainiac-a" już mniej
    (bo jest głupkowaty).

    Mirek.

  • 66. Data: 2010-03-29 18:07:14
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Powitanko,

    [ciach]

    > A ze na murku pobliskiej szkoly co wieczor siedzi towarzystwo, popija i
    > sle kurwy w eter, to owszem fakt, ale to jest margines, a nie, jak zdajesz
    > sie sugerowac, wiekszosc.

    Zawsze tak było, że 80-90 % ludzi zatrzymuje się w rozwoju
    umysłowym na poziomie 15-latka. I za komuny i teraz...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 67. Data: 2010-03-29 18:07:35
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:slrnhr16mq.5sc.jaros@falcon.lasek.waw.pl,
    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> nabazgrał:

    > Też już wszystkich szczegółów nie pamiętam, ale kluczowe słowo, to
    > była "darowizna".

    Hm!
    Ja słyszałem, że kluczowe słowo to "BOMIS".

    --
    Włodek

  • 68. Data: 2010-03-29 18:16:31
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

> [...]
    > Byc moze wczesniej nalezalo miec jakas podkladke na te dolary ..
    > ktorymi handlowac w kraju nie wolno bylo, czy tez w zasadzie nie wolno

    Dokładnie tak właśnie było 1985 roku.
    Kupiłem wtedy 32 XT i 4 AT i postawiłem dwuserwerowego Novella
    na ówczesnym D-linku.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 69. Data: 2010-03-29 18:20:32
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    > Pierwszy XT, na którym pracowałem, to była Mazovia. Po kilku latach
    > jest wartość księgowa przewyższała wartość reszty komputerów w firmie
    > - absurd "aktualizacji" wartości środków trwałych początków
    > demokracji.

    Bo pewnie mieliście jakiegoś mało kumatego księgowego.
    U mnie kilkadziesiąt komputerów w latach 80-tych było
    normalnie amortyzowanych jak ciężarówka albo inna
    maszyna. 2 czy 3 tysiące $ nie robiło na nikim wrażenia.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 70. Data: 2010-03-29 18:34:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Tabaczyński napisał:

    > Bo pewnie mieliście jakiegoś mało kumatego księgowego.
    > U mnie kilkadziesiąt komputerów w latach 80-tych było
    > normalnie amortyzowanych jak ciężarówka albo inna
    > maszyna. 2 czy 3 tysiące $ nie robiło na nikim wrażenia.

    Nie żebym ja się jakoś dobrze znał na księgowości, ale chyba zmiana
    wartości rynkowej środka trwałego to coś innego niż amortyzacja.

    Jarek

    --
    Error 1982: Księgowy wykonał nieprawidłową operację i zostanie zamknięty.