    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: zadanie optymalizacyjne
    Date: Tue, 25 Sep 2012 13:30:41 +0200

    W dniu 2012-09-25 13:22, M.M. pisze:
    > Jest N-elementowy ciag parametrow p[1..N] i N-elementowy ciag argumentow x[1..N]. W
    moim problemie obecnie N jest rowne 8, ale potem bedzie wieksze. Zarowno parametry
    jak i argumenty to liczby rzeczywiste. Parametry p sa z przedzialu 1 <= p <= P, gdzie
    P z reguly jest mniejsze od 10. Suma argumentow x zawsze musi byc rowna zero z
    dokladnoscia przynajmniej czterech miejsc po przecinku (najlepiej szesciu). Ponadto
    kazdy argument x musi byc wiekszy lub rowny zero.

    > Jest kilka funkcji liniowych (obecnie mam trzy, ale bedzie wiecej):
    > f1(p,x) = suma od 1 do N z1[j] * x[j];
    > f2(p,x) = suma od 1 do N z2[j] * x[j];
    > f3(p,x) = suma od 1 do N z3[j] * x[j];
    > gdzie zi[j] moze przyjmowac wartosc zero, jeden, albo p[j].
    >
    > Ciagi p i z sa danymi w zadaniu. Szukamy takiego ciagu x ktory zmaksymalizuje
    minimum:
    > max( min( f1, f2 , f3 )).

    Ten zapis jest bez sensu.
    Rozumiem, że chodzi o max_{zi} (min(f1,f2,f3))

    czyli tak dobrać zi (a włąściwie p) aby minimum z trzech
    funkcji było największe?

    > Dostosowalem do tego zdania symulowane wyzarzanie. Znajduje rozwiazanie po okolo
    50mln iteracji,
    > co zajmuje na procesorze i3 okolo 4-5 sekund. Niestety dopuszczalny czas to 0.03s.
    >
    > Da sie to jakos szybciej policzyc?

    Tak. zi[j] =1 jeśli x[j]>0, zi[j]=0 w przeciwnym przypadku.

    Napisz to jeszcze raz wyraźniej (co jeds daną, co zmienną,
    ekstrema względem których zmiennych etc) bo chyba nie o to chodziło;)

    pzdr
    bartekltg