    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 6 Jan 2021 07:29:42 -0800 (PST)
    Subject: Re: zapytanie o thready
    From: fir <p...@g...com>

    środa, 6 stycznia 2021 o 16:06:52 UTC+1 heby napisał(a):
    > W ogómym przypadku to nie jest skuteczne. W przypadku architektury x86
    > może być czasem możliwe.
    >
    > W bardzo ogólnym wypadku wymagany jest choć fence, który trzeba jawnie
    > uzyć w kodzie programu. Taki mechanizm w CPU który zapewnia
    > synchronizację dostępu do pamięci między różnymi rdzeniami i cache.
    >
    > Tak więc ogólnie rzecz biorąc nie da się zrobić sensownej synchronizacji
    > tylko na spilockach bo to zależy na czym to ma pracować. Zwyczajowo w
    > świecie wielordzeniowym trzeba się badziej postarać niż while(!flag) { }.

    while z pust apetla bym nei uzyl ale ze sleepem 2-3 milisekundy nie wydaje mi sie juz
    tak glupie..ogolne programowanie tez mnie nie kreci bo ogolne programowanie to zle
    porogramowanie bo w ogolnosci nie dziala optymalnie na specyficznych maszynach ;c

    schemat btw raczej jaki wymodzilem byl raczej taki

    int ready = 0;
    do
    {
    while(current<ready) { sleep(2); }
    do_work();
    ready++;
    } whie(1);

    cos w tym stylu, robota dzielona na porcje numerowane liczba naturalna, current
    zaczyna sie od -1,
    boczne watki czekaja na sleepach; glowny thread robi current++ do 0 wati ruszaja az
    ustawia ready na 1
    glowny watek sprawdza czy wszystkie maja ready wieksze niz current jesli tak popycha
    current itd

    w moim przekonaniu to raczej chyba powinno dzialac