  • 71. Data: 2012-10-01 13:54:43
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    > Jaka tam różnica? Ile to jest procentowo?
    > A skoro już o różnicach mowa, to jak wygląda przebieg momentu obrotowego?

    Chodzi o technologie. Ze Ford potrzebuje dużo bardziej zaawansowanego
    silnika z większą ilością elementów które mogą się popsuć do uzyskania
    tego samego efektu co Peugeot.Dwa wałki to dwa razy tyle elementów.

    > Standardowo Maluch miewał ok. 24KM. Bez większego trudu można było
    > wyciągnąć z konstrukcji moc dwukrotnie większą.
    >
    > Jak byłem jeszcze młody, to z Simsonków, które miewały ok. 3 do 3,5KM
    > dzięki polerce kanałów, wymianie gaźnika, splanowaniu głowicy itp.
    > wyciągało się ok. 7KM. lub więcej.
    >
    > Witold Rychter opisywał, jak przed wojną bodajże inż. Wieczorek dokonał
    > modyfikacji polskiego Fiata 508 i z 25KM wyciągnął ponad 100! Tylko
    > trzeba było uważać, bo silnik bez większych problemów ukręcał półosie
    > napędowe.

    Pisałem o samochodach seryjnie wypuszczanych a nie o polerowaniu.
    Dalej można uzyskać podniesienie mocy po polerowaniu.Pisałem o seryjnym
    osprzęcie a nie podmiankach.

    > To były modyfikacje, a nie jakieś gówniane dodanie kilku "kucyków" do
    > silnika 90KM.
    > Zresztą czasami w autach startujących w rajdach przeprawowych specjalnie
    > zaniża się moc, aby podnieść i wyrównać moment obrotowy.

    W rajdowych tez się obniża ze względu na przepisy.Wiele cywili jest
    mocniejszych od odpowiedników rajdowych.

    > Oczywiście wtedy musi być olej klasy nie SF tylko SJ ;)

    > Wystarczyło pudło smarować obustronnie Mixolem, wtedy by nie gniło ;)

    Może i tak. Ale jak mixol by sie trzymał w nadkolach? Jeden opad deszczu
    i mixol na oponach i tańce na lodzie.

  • 72. Data: 2012-10-01 13:55:21
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    > Ja również przeczytałem, tylko że w dobrych źródłach, a nie na jakichś
    > przypadkowych stronach.
    >
    > A jeśli chcesz, mogę to samo napisać gdzieś w internetsach, jeśli to
    > doda wiarogodności :)

    Według jakiego klucza klasyfikujesz prawda/spisek nieuka?

  • 73. Data: 2012-10-01 14:05:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ojciecc,

    > Według jakiego klucza klasyfikujesz prawda/spisek nieuka?

    Czy dowiedziałeś się już, co oznaczaja dwie liczby w oznaczeniu
    15W-40?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 74. Data: 2012-10-01 14:37:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ojciecc" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >silnika z większą ilością elementów które mogą się popsuć do
    >uzyskania tego samego efektu co Peugeot.Dwa wałki to dwa razy tyle

    Ale wez poprawke ze to Niemcy. Kiedys mieli oplaty uzaleznione od mocy
    ... i wcale nie szaleli.
    Owszem, byl golf 2.8, byl 1.8T, ale takim "standardem" bylo tez 75KM z
    silnika 1.6.
    Chyba nawet Peugeot na niemcy mial podobna wersje.

    Nie wiem - skasowali ten przepis, zmienili, zdewaluowaly sie oplaty -
    teraz mocniejsze silniki tam goszcza.

    Normalny czlowiek nie zmienia chlodnicy w garazu przy -15 C :-P

    J.

  • 75. Data: 2012-10-01 15:05:32
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    > Normalny czlowiek nie zmienia chlodnicy w garazu przy -15 C :-P
    >
    > J.

    Mechanik za to często. A normalny człowiek dostaje odpowiedni rachunek
    za debilizm konstruktora;]

  • 76. Data: 2012-10-01 15:09:29
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    > Czy dowiedziałeś się już, co oznaczaja dwie liczby w oznaczeniu
    > 15W-40?

    SAE 5W-30 - pierwsza cyfra opisuje ,,płynność w niskich temperaturach. Im
    niższa jest wartość tej cyfry, tym lepiej dany olej silnikowy zachowuje
    się w niskich temperaturach, tzn. odpowiednio szybko dociera do ważnych
    węzłów tarcia w silniku. Druga z liczb informuje o zdolności smarowania
    w wysokich temperaturach. Obie wartości odnoszą się do temperatur
    zewnętrznych.

    Każdy co innego pisze;/

  • 77. Data: 2012-10-01 16:13:25
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    > Czy dowiedziałeś się już, co oznaczaja dwie liczby w oznaczeniu
    > 15W-40?

    Czytam dziś naprawiam Sam, a tam napisane:
    "
    Właściwy olej silnikowy do samochodu
    Volkswagen Passat
    Firma Volkswagen ustaliła własne normy na
    olej do swych samochodów. Należy stosować
    wyłącznie oleje, które spełniają te normy. Norma
    VW jest podawana na opakowaniu oleju.
    "

    To ciekawe czemu VW ustalił własne normy olejów do swoich samochodów.
    Czyżby jednak inne myślenie niż w PSA, Toyota, itd?

  • 78. Data: 2012-10-01 16:14:22
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    > Czy dowiedziałeś się już, co oznaczaja dwie liczby w oznaczeniu
    > 15W-40?

    "Oleju silnikowego z nowszymi oznaczeniami
    503 00 i 506 00 nie wolno stosować
    w modelach poprzedzających 2000 (do
    IX 1999), gdyż może nastąpić uszkodzenie
    silnika."

    To Ciekawostka.

  • 79. Data: 2012-10-01 17:04:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >
    > To ciekawe czemu VW ustalił własne normy olejów do swoich samochodów.
    > Czyżby jednak inne myślenie niż w PSA, Toyota, itd?

    Tak,
    Mają swoich klientów za jeszcze głupszych i liczą, że złapią się na ten
    marketingowy bełkot.

  • 80. Data: 2012-10-01 17:07:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Dobra, widzę opracowali coś w kooperacji 1,4.1,6.1,6T. Więc razem a nie że
    > jeden od drugiego bierze gotowy silnik.

    No, ale jaki olej wlejesz do takiego silnika?
    Taki do francuskich czy niemieckich?

    LOL !!!!
    Nie przewidywałem, że na pms znajdą się ludzie, którzy nabiorą się na tą
    reklamę.