  • 91. Data: 2009-12-02 14:58:01
    Temat: Re: [OT] zmywarka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Smolnik napisał:

    > Drewno ma działanie bakterio- i grzybobójcze.

    Jak to dobrze, że te wszystkie huby w lesie nie mają dostępu do Usenetu.
    A tak w ogóle, to jak będę coś budował, to zamiast wydawać kasę na sole
    do impregnacji drewna, zainstaluję w więźbie dachowej czytnik newsowy.

    --
    Jarek

  • 92. Data: 2009-12-02 15:14:16
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Jak to dobrze, że te wszystkie huby w lesie nie mają dostępu do Usenetu.
    > A tak w ogóle, to jak będę coś budował, to zamiast wydawać kasę na sole
    > do impregnacji drewna, zainstaluję w więźbie dachowej czytnik newsowy.

    Popełniłem za duży skrót myślowy.
    Nie dotyczy to wszystkich gatunków mikroorganizmów, ale w zagłębieniach
    w drewnie mikroorganizmy rozwijają się wolniej niż w takich samych w
    plastiku czy nawet szkle.
    Będę musiał zapytać żony, bo to ona jest fachowcem w tej dziedzinie.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 93. Data: 2009-12-02 16:17:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Smolnik napisał:

    > Popełniłem za duży skrót myślowy.
    > Nie dotyczy to wszystkich gatunków mikroorganizmów, ale w zagłębieniach
    > w drewnie mikroorganizmy rozwijają się wolniej niż w takich samych w
    > plastiku czy nawet szkle.

    Zjadają tam szkło i plastik? W takiej jaskini łatwo zgromadzić dość
    odpowiedniej żywności, by siedzieć tam długi czas i nie obawiać się,
    że prowiant wsiąknie gdzieś w szpary. Takie mikroorganizmy, to one
    swoje gusta kulinarne mają. Te co się przyzwyczaiły do wołowiny, byle
    deski chrupać już nie chcą.

    > Będę musiał zapytać żony, bo to ona jest fachowcem w tej dziedzinie.

    A to by było bardzo wskazane.

    --
    Jarek

  • 94. Data: 2009-12-02 18:19:50
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To ciekawe, bo w Rosji wszystkie pralki do dzisiaj są na dwie wody.
    > Niezależnie czy Bosch, czy Samsung, czy miejscowego producenta.
    > Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

    A w dzikim kraju nad Wisłą spróbuj pójść np. do sklepu dla idiotów i
    znaleźć chociaż jedną pralkę z poborem ciepłej wody.

    Jak zwykle Polska jest traktowana przez producentów jako miejsce
    opychania towaru gorszego za wyższą cenę.

  • 95. Data: 2009-12-02 18:47:04
    Temat: Re: zmywarka
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Dec 2, 7:19 pm, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    wrote:

    >     Jak zwykle Polska jest traktowana przez producentów jako miejsce
    > opychania towaru gorszego za wyższą cenę.

    Mogę Cię pocieszyć, że Niemcy wcale nie są lepiej traktowani :)
    POza tym: Co po pralce "na dwie wody", jak w pralni podłączona jest i
    tak tylko zimna?...

    Marek

  • 96. Data: 2009-12-02 18:59:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > Mogę Cię pocieszyć, że Niemcy wcale nie są lepiej traktowani :)
    > POza tym: Co po pralce "na dwie wody", jak w pralni podłączona jest i
    > tak tylko zimna?...

    Jeśli w twojej pralni jest tylko zimna woda wcale jeszcze nie oznacza,
    że inni użytkownicy pralek nie mają możliwości technicznych aby ją podpiąć
    także pod ciepłą wodę.

  • 97. Data: 2009-12-02 22:05:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Dec 2009 19:19:50 +0100, Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    >Jak zwykle Polska jest traktowana przez producentów jako miejsce
    >opychania towaru gorszego za wyższą cenę.

    Poczekaj poczekaj, spytaj sie jak to jest w Niemczech.
    Byc moze technologia prania wymaga powolnego narostu temperatury, A
    nie oszczedzania pradu, jak to sie skapym posiadaczom wydaje :-)

    W mikroprocesorowych to moze nie problem, ale tych z mechanicznym
    programatorem to nie wiem czy warto druga wersje robic. Choc Rosja to
    duzy kraj, pare milionow rocznie tam pralek schodzi, jesli klienci sa
    tak przyzwyczajeni .. i w dodatku maja tani gaz i kiepski prad ...

    J.

  • 98. Data: 2009-12-02 22:27:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michal,

    > Drewno ma działanie bakterio- i grzybobójcze.

    Nie każde.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 99. Data: 2009-12-02 22:41:48
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]
    > duzy kraj, pare milionow rocznie tam pralek schodzi, jesli klienci sa
    > tak przyzwyczajeni .. i w dodatku maja tani gaz i kiepski prad ...

    A ty myślisz, że ta moja jak działa? Też nie leje do prania samej
    ciepłej wody.
    Najpierw napuszcza przez kilkanaście sukund samą zimną, pomiesza praniem i
    leje wodę ciepłą rónocześnie z zimną. Tak więc po napuszczeniu ta woda i tak
    jest co najwyżej letnia (około 25 st. C), ale chyba przyznasz, że jest
    różnica (szczególnie zimą) w nagrzewaniu wody od temp. 25 st. do 30-40 st.,
    a np. nagrzewaniu od 10 st. ?

  • 100. Data: 2009-12-03 00:31:50
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Dec 2, 7:59 pm, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    wrote:

    >     Jeśli w twojej pralni jest tylko zimna woda wcale jeszcze nie oznacza,
    > że inni użytkownicy pralek nie mają możliwości technicznych aby ją podpiąć
    > także pod ciepłą wodę.

    Niefortunnie się wyraziłem.
    W żadnej pralni (pomieszczeniu na pralki dla lokatorów) w Niemczech
    nie widziałem podprowadzonej ciepłej wody. W sklepach AGD nie ma
    pralek z podłączeniem ciepłej wody. Kraj nad Wisłą nie jest pod tym
    względem bardziej upośledzony.
    Poza tym, ciepła woda w DE jest droższa, niż podgrzanie prądem zimnej
    - nie opłaca się pralki gonić na gorącą pitną. Jak jest w tej chwili z
    cenami w PL - nie wiem, ale może się w miastach też do tego zbliżamy?
    Marek