  • 111. Data: 2019-11-08 19:59:55
    Temat: Re: znów lemingi
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Za niewykonywanie poleceń - na przykład policjant mówi proszę zgasić
    > silnik, a kierowca marudzi, że nie, bo cośtam.

    No tak myslałem, ze coś przekrecili w radio.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 112. Data: 2019-11-08 20:58:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-07 o 23:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > No i co z tego?

    Nic, dzisiaj się wycofali i sprawa idzie do sądu.

    --
    Janusz

  • 113. Data: 2019-11-08 22:37:17
    Temat: Re: znów. Sygnał dźwiękowy.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-08 o 13:24, BronkL pisze:
    > Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > PoRD
    > Art. 29. 1. Kierujący pojazdem może używać sygnału dźwiękowego lub
    > świetlnego, w razie gdy zachodzi konieczność OSTRZEŻENIA o
    > niebezpieczeństwie.
    >
    > 2. Zabrania się:
    > 2) używania sygnału dźwiękowego na obszarze zabudowanym, chyba że jest to
    > KONIECZNE w związku z bezpośrednim niebezpieczeństwem;

    Przeczytałeś dokładnie co napisał zenek?

    "Jechalem wolno i dostrzegłem barana z takiej odległości ze bez problemu
    bym się zatrzymał jak by wlazł."

    Gdzie tu widzisz konieczność użycia sygnału dźwiękowego?

    Jakie tu widzisz niebezpieczeństwo poza tym, że to zenek prowadził
    (chyba hulajnogę?) - czyli debil, który bez powodu trąbi na pieszych
    przechodzących przez przejścia?

    Mandat się należy jak nic.

  • 114. Data: 2019-11-08 22:41:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Idź się zaszyć uzyszkodnik. Jak wytrzezwiejesz i przeczytasz co pisales to nie
    uwierzysz że sam pisales.

  • 115. Data: 2019-11-08 23:20:11
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

    > Przeczytałeś dokładnie co napisał zenek?
    >
    > "Jechalem wolno i dostrzegłem barana z takiej odległości ze bez problemu
    > bym się zatrzymał jak by wlazł."
    >
    > Gdzie tu widzisz konieczność użycia sygnału dźwiękowego?

    Pieszemu groziło bezpośrednie niebezpieczeństwo - możliwe
    wejscie bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd.

  • 116. Data: 2019-11-09 07:54:24
    Temat: Re: znów WCHODZĄCY.
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości

    > dlaczego uważasz że to debil?

    Bo ma obowiązek nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego
    WCHODZĄCEGO na przejście.
    Rozporzadzenie, par. 47.4.

    Debil stał za blisko przejścia i nie mógł widzieć WCHODZĄCEGO.

  • 117. Data: 2019-11-09 08:14:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Nov 2019 22:11:36 +0100, 'TomN' napisał(a):

    > <https://www.tvn24.pl/strzelno-grozne-zdarzenie-na-p
    rzejsciu-dla-pieszych,983452,s.html>

    A propos

    https://planeta-transportu.pl/niemcy-kursanci-kat-b-
    maja-jazdy-probne-14-t-ciezarowka-nauka-szacunku-wob
    ec-kierowcow-ciezarowek/

    "Niemiecki MDR przedstawił materiał, w którym opisywane jest nietypowe
    podejście szkoły jazdy w Schlotheim przygotowującej przyszłych
    kierowców do zdania egzaminu na prawo jazdy kategorii B. Chcąc uczulić
    przyszłych kierowców osobówek na różne sytuacje na drodze oraz żeby
    nauczyć ich zrozumienia dla kierowców ciężarówek, szkoła ma w swojej
    ofercie dodatkową jazdę próbną 14 tonową ciężarówką. Dzięki temu dwaj
    kursanci, którzy przedstawiani są w nagraniu, mogli namacalnie
    doświadczyć, jaki tor hamowania ma taki pojazd oraz jak ograniczoną
    widoczność w lusterkach ma kierowca ciężarówki zarówno w przypadku
    zwykłej jazdy jak i cofania. Kursanci po próbnej jeździe są
    podekscytowani oraz pod wielkim wrażeniem ponieważ nie rozumieli
    dotychczas, że droga hamowania jest pojazdu ciężarowego może być tak
    długa. Dodatkowo jeden z nich po krótkiej jeździe podsumowuje wszystko
    słowami: ,,szacunek dla kierowców ciężarówek"."

    No ale pieszym sie raczej nie da pojezdzic ciezarowka ..

    J.

  • 118. Data: 2019-11-09 08:28:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Nov 2019 07:54:24 +0100, BronkL napisał(a):

    > Bo ma obowiązek nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego
    > WCHODZĄCEGO na przejście.
    > Rozporzadzenie, par. 47.4.
    >
    > Debil stał za blisko przejścia i nie mógł widzieć WCHODZĄCEGO.

    Ma obowiazek zwolnic odpowiednio, tak aby nie narazic.
    Zwolnil do zera, wiec nie mozesz mu zarzucic, ze nie zwolnil
    odpowiednio.

    J.

  • 119. Data: 2019-11-09 08:47:14
    Od: p...@g...com

    --. Dodatkowo jeden z nich po krótkiej jeździe podsumowuje wszystko
    słowami: ,,szacunek dla kierowców ciężarówek"."
    No ale pieszym sie raczej nie da pojezdzic ciezarowka.

    Posiadasz rzadka zdolność wybiórczej interpretacji faktów ;-)

    Tu chodzi o melepety w gownopojazdach które potrafią wyhamowac 40 tonowy zestaw bo
    wjeżdżają 60 km/h na autostradę albo wpierdalaja się 50 m przed zjazdem i hebel bo
    zakręt ostry ;-) to nowa generacja niemieckich kierowców

  • 120. Data: 2019-11-09 08:50:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.11.2019 o 10:59, Budzik pisze:

    > Ale to juz musi być jakis oryginalny zestawktóry wykrywałby predkosc i
    > wtedy sie właczał. A jak ciezarówka starsza i nie ma?

    Na allegro kupisz taki co podpinasz do ODBII i wykrywa prędkość. Albo po
    prostu podpinasz pod światło stopu i działa przez 30 sekund po
    hamowaniu. Nie rób z prostych rzeczy wyższej szkoły rakietowej. Mamy
    drugą dekadę XXI wieku.

    > A dlaczego?

    Co dlaczego - dlaczego zasłaniają - ich pytaj, bo im nie pozwala na
    zderzaku poprzednikowi siedzieć pewnie.

    --
    Shrek