  • 1. Data: 2012-12-25 12:40:44
    Temat: Realtek HD Audio ALC 887-VD - dźwięk 5.1 i dziwne trzaski przy restarcie komputera
    Od: "Piotr S." <s...@a...pl>

    Witam

    Mam problemy taki jak w temacie. Karta dźwiękowa jest wbudowana w płytę
    główną. Gdy resetuję komputer/wyłączam/wstrzymuję to słychać taki trzask
    w głośnikach. Strasznie to jest denerwujące. Jak w Windows 7 przełączę
    głośniki na stereo to nic takiego się nie dzieje. Co to może być?

    Pozdrawiam
    Piotr S.

  • 2. Data: 2012-12-25 13:13:19
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-12-25 12:40, Piotr S. pisze:
> [...]
    > w głośnikach. Strasznie to jest denerwujące. Jak w Windows 7 przełączę
    > głośniki na stereo to nic takiego się nie dzieje. Co to może być?

    Może mikrofon masz włączony.

    --
    animka

  • 3. Data: 2012-12-25 13:26:08
    Od: "Piotr S." <s...@a...pl>

    W dniu 2012-12-25 13:13, Animka pisze:

    > Może mikrofon masz włączony.

    Line in i mikrofon wyciszone.

  • 4. Data: 2012-12-26 12:26:39
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr S." <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Line in i mikrofon wyciszone.

    Nic nie poradzisz.
    Miałem ten problem.
    Rozwiąząłem kupując sblive na pci.
    Kartę zintegrowaną wykorzystuję do przesyłania cyfrowego dzwieku do
    amplitunera (po przez toslink) .Wtedy zakłócenia nie wystepują.

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2012-12-26 13:07:45
    Od: "Piotr S." <s...@a...pl>

    W dniu 2012-12-26 12:26, tyg pisze:

> [...]
    > Kartę zintegrowaną wykorzystuję do przesyłania cyfrowego dzwieku do
    > amplitunera (po przez toslink) .Wtedy zakłócenia nie wystepują.

    Aha. To lipa z tym.
    No miałem dotychczas SB Audigy - tam czegoś takiego nie było. No ale
    niestety spaliło mi się chyba w nim gniazdo. Dźwięk trzeszczał. Dlatego
    przerzuciłem się na zintegrowaną.

    Pozdrawiam
    Piotr S.

  • 6. Data: 2012-12-29 00:08:43
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2012-12-26 13:07, Piotr S. pisze:

> [...]

    Potwierdzam. Winne jest AFAIK to cholerne wykrywanie elektryczne ("jack
    auto detect") w ALC887 i późniejszych. O ile na Logitechu X-540 było to
    tak sobie słyszalne, to na tylnej parze średnich głośników dodatkowych
    (do 7.1) było cholernie nieprzyjemne przy każdym restarcie.
    W rezultacie m.in. z tego i innych powodów, zatrudniłem do dźwięku
    sprawdzoną Audigy2 ZS Gold i problem sam się rozwiązał.

    --
    /MB

  • 7. Data: 2012-12-29 02:21:55
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    > głośnikach. Strasznie to jest denerwujące. Jak w Windows 7 przełączę
    > głośniki na stereo to nic takiego się nie dzieje. Co to może być?

    Nie wiem czy pomoże, ale przełącz w biosie opcje związane z integrą (czyli
    np. HD Audio na AC'97, front/back panel, itp). Być może efekt zniknie, bo
    np. w trybie AC'97 wyłączy się jack-sensing.