  • 1. Data: 2010-06-10 03:57:08
    Temat: Rejestracja domeny
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    W jaki sposób można zarejestrować własną domenę ?(jestem w tym temacie całkiem
    początkujący).
    Czy kupując domenę domena.com ma jest się właścicielem www.domena.com i czy można za
    darmo tworzyć subdomeny www.pl.domena.com. Jeśli chodzi o Google to dla różnych
    krajów nie są stosowane subdomeny ale mamy nazwy w rodzaju www.google.pl czy
    www.google.ch co oznacza że Google musiało zarejestrować domeny dla wszystkich krajów
    i zrobić to od razu aby ktoś im nie zajął.
    Jak rejestrować? Na www.domeny.pl można zarejestrować za darmo, ale tylko na rok, czy
    można na dłuższy okres czasu? Po roku przedłużenie kosztuje, gdy się zrezygnuje,
    zaraz ktoś przechwyci. Jeśli domena nie będzie wolna to w jakich cenach zwykle można
    kupić przechwyconą?
    Na www.ovh.pl/serwer_wirtualny taniej wypada przedłużenie po roku, czy można w ovh
    zarejestrowac tylko domenę bez miejsca na serwerze a zamiast tego używać swojego
    komputera?

  • 2. Data: 2010-06-10 11:18:34
    Temat: Re: Rejestracja domeny
    Od: Jarek <j...@s...pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2010 05:57:08 +0200, Borneq napisał(a):

    Po pierwsze skonfiguruj czytnik aby łamał wiersze w okolicy 70-75 znaków.
    I wystarczy wysłać jeden post i czekać na odpowiedź.

    > W jaki sposób można zarejestrować własną domenę ?
    > (jestem w tym temacie całkiem początkujący).

    Musisz skorzystać z usług firmy rejestrującej.

    > Czy kupując domenę domena.com ma jest się właścicielem www.domena.com

    Nie jesteś właścicielem jej tylko ją dzierżawisz.

    > i czy można za darmo tworzyć subdomeny www.pl.domena.com.

    Można.

> [...]
    > ale mamy nazwy w rodzaju www.google.pl czy www.google.ch co oznacza że
    > Google musiało zarejestrować domeny dla wszystkich krajów i zrobić to

    Tak.

    > Jak rejestrować? Na www.domeny.pl

    Daj sobie spokój z tą firmą, ludzie wystarczająco mają z nią problemów:
    http://forum.magazynyinternetowe.pl/index.php?showto
    pic=2362
    http://groups.google.com/group/klienci-domenypl?hl=p

    > Można zarejestrować za darmo, ale tylko na rok, czy można na dłuższy
    > okres czasu?

    Firmy rejestrujące też muszą zarabiać. To nie działalność charytatywna.

    > Na www.ovh.pl/serwer_wirtualny taniej wypada przedłużenie po roku, czy
    > można w ovh zarejestrowac tylko domenę bez miejsca na serwerze
    > a zamiast tego używać swojego komputera?

    Używać swojego komputera jako serwera? Jeśli ci nie szkoda pieniędzy na
    prąd i łącze to można.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2010-06-10 19:27:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-10 13:18, Jarek pisze:
    > Dnia Thu, 10 Jun 2010 05:57:08 +0200, Borneq napisał(a):
    >
    > Po pierwsze skonfiguruj czytnik aby łamał wiersze w okolicy 70-75 znaków.

    A po co? Czy w XXI wieku czytniki nie potrafią sobie łamać przy
    czytaniu? Tak jest przecie rozsądniej, żeby każdy sobie połamał tam,
    gdzie mu się kończy ekran, a nie tam, gdzie sobie wymyślił nadawca.
    Zwłaszcza, że w plain-text nie wiadomo jakie parametry czcionek są u
    wyświetlającego.

    > Musisz skorzystać z usług firmy rejestrującej.

    Niekoniecznie. Zależy gdzie i jaką chce wykorzystywać

    Tak. Jak i wszystkiego, co jest głębiej, więc również

    rozowa.kaczka.w.paski.domena.com

    Co więcej, możesz sobie dalej sprzedawać prawo do wykorzystywania innym.

    > Tak.

    Dlatego np. gmail.pl to zupełnie coś innego niż gmail.com

    Ja polecam home.pl.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-06-10 21:49:41
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    > Ja polecam home.pl.

    Do postawienia dość prostej witryny - tak. Do czegoś zaawansowanego
    home.pl nie nadaje się.

    --
    Peter

  • 5. Data: 2010-06-10 22:03:50
    Od: Jarek <j...@s...pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2010 21:27:15 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> [...]
    > gdzie mu się kończy ekran, a nie tam, gdzie sobie wymyślił nadawca.
    > Zwłaszcza, że w plain-text nie wiadomo jakie parametry czcionek są u

    Po to żeby przy odpowiadaniu można było wstawić na początku każdej linii
    znak "> ". Tak jak to wygląda w powyższym cytacie. Inaczej byłby jeden znak
    na samym początku i mógłby zostać nie zauważony.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2010-06-11 07:01:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-10 23:49, Peter May pisze:

    > Do postawienia dość prostej witryny - tak. Do czegoś zaawansowanego
    > home.pl nie nadaje się.

    Była mowa o kupieniu prawa do domeny.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek