  • 1. Data: 2010-08-13 14:37:15
    Temat: Rekalkulacja OC
    Od: Kupujacy <4...@g...com>

    Witam,

    po kupnie auta i chęci pozostania przy dotychczasowym OC sprzedawcy i
    przy zniżkach kupujacego mniejszych, różnica składki prawidłowo
    powinna zostać dopłacona jest za okres:
    1. od momentu kupna do wygaśniecia polisy czy
    2. momentu kupna + 30 do wygaśniecia, czy też
    3. momentu kupna + dzień zgłoszenia się do reklakulacji (pod warunkiem
    że <30 dni) do wygasnięcia?

    Ogólnie, czy pierwsze 30 dni można potraktować jako pełnoprawny okres
    ważności OC ze zniżka sprzedajacego, dopiero nastepne dni/miesiace
    wymagaja rekalkulacji przy checi kontynuacji OC sprzedajacego, czy tez
    mozna je potraktowac jako 30 dni bez koniecznosci reklakulacji tylko
    jesli pod koniec tego okresu nastąpi wypowiedzenie.

    Oczywiscie po 30 dniach jestem zgodny ze rekalkulacja sie nalezy.

    Dzwoniłem do 2 TU i mam różne odpowiedzi, wiec pytanie do was.

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2010-08-13 18:54:00
    Temat: Re: Rekalkulacja OC
    Od: BearBag <c...@g...com>

    jesli przejmujesz polise starego własciciela to liczy asie dzien kupna
    auta i od tego dnia przeliczają ci skladke wedlug twoich zniżek. Inna
    sprawa że cześć TU ma obecnie promocje która polega m.in na tym że do
    konca opłaconej polisy starego własciciela jezdzisz na jego zniszkach
    czyli nic nie dopłacasz do konca waznosci polisy. Tak jest obecnie w
    PZU i HDI np.

  • 3. Data: 2010-08-13 18:58:12
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Dodam jeszcze jedna rzecz. PZU pozwala opłacić nawet drugą ratę polisy
    według zniżek starego właściciela jesli on opłacił tylko pierwszą za
    pół roku. Jeśli ktoś ma poniżej 26lat i zwyżke 130% to warto kupić
    auto od kogoś kto ma oc w PZU i duże znizki :)

  • 4. Data: 2010-08-16 01:31:54
    Od: Kupujacy <4...@g...com>

    On 13 Sie, 18:54, BearBag wrote:

> [...]
    > konca opłaconej polisy starego własciciela jezdzisz na jego zniszkach
    > czyli nic nie dopłacasz do konca waznosci polisy. Tak jest obecnie w

    Witam, dziękuję za ciekawe informacje.

    Jeszcze pytanie przy okazji w roli Sprzedającego. Jeśli opłacam OC w
    ratach miesięcznych (bo taki harmonogram np. wybrałem), to przy zbyciu
    pojazdu jestem bezpieczny o tyle, że maksymalnie 1 ratę do przodu będę
    musiał opłacić, a dalsze już decyduje Kupujący (czy kontynuować, czy
    też wypowiadać).

    pozdrawiam