  • 1. Data: 2011-03-08 08:33:57
    Temat: Renault Twingo '96 - założyć gaz?
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    Czy do tego samochodu z teoretycznym przebiegiem 161 tys. km. jest sens
    zrobić montaż instalacji gazowej?
    Auto przejeżdża teraz rocznie 18 tys. km.
    Koszt instalacji to 1400 zł. Może lepiej sprzedać go za 3 tys. coś
    dołożyć i kupić inny samochód z wykonaną instalacją tak gdzieś za 6 tys.?

  • 2. Data: 2011-03-08 08:52:32
    Temat: Re: Renault Twingo '96 - założyć gaz?
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    On 8 Mar, 08:33, Krzysiek <a...@a...pl> wrote:
> [...]
    > Koszt instalacji to 1400 zł. Może lepiej sprzedać go za 3 tys. coś
    > dołożyć i kupić inny samochód z wykonaną instalacją tak gdzieś za 6 tys.?

    Może i tak. A może i nie. Któż to wie?

  • 3. Data: 2011-03-08 09:07:50
    Od: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 08:33, Krzysiek pisze:
> [...]
    > Koszt instalacji to 1400 zł. Może lepiej sprzedać go za 3 tys. coś
    > dołożyć i kupić inny samochód z wykonaną instalacją tak gdzieś za 6 tys.?
    Po co pchać do tak małego i oszczędnego silnika LPG?
    Żona jeździła żabą 1,2 60 KM (pełne wyposażenie oprócz klimy i skóry) z
    2000 roku przez dwa lata i to auto nigdy nie spaliło więcej nić 6 litrów
    po mieście a poza nim spalanie wychodziło w okolicy 5 litrów przy dwóch
    osobach na pokładzie. Jazda nie dość, że codziennie w godzinach szczytu
    to jeszcze po GOPie a do tego kierowca bez doświadczenia itp. Obecna
    nowa żaba 1,2 75KM z klimą itp. pali w zimie max do 7 litrów a średnia
    wychodzi 6,4, w lecie jest sporo mniej.
    Zresztą gdzie jest sens pchać do auta wartego 4/5kpln instalacje za
    1,2/1,4kpln?
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 4. Data: 2011-03-08 10:37:21
    Od: "Paweł W" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Gabriel'wilk'" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozdrawiam
    >
    > --
    > Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.

    ja to tico wlozylem instalacje za 1200 zl i dotychczas przejechalem na niej
    80 tys. Nie oplaca sie?

  • 5. Data: 2011-03-08 11:09:09
    Od: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 10:37, Paweł W pisze:
    > Użytkownik "Gabriel'wilk'"<g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ja to tico wlozylem instalacje za 1200 zl i dotychczas przejechalem na niej
    > 80 tys. Nie oplaca sie?
    Zakładałeś do nowego czy 15 letniego auta jak kolega, który założył
    wątek? A te 80kkm to w jeden rok czy w 10 lat?
    Wiesz mnie się nie opłacało gdyż auto robiło rocznie od 12 do 15kkm i
    miało być na max 2 lata co też się stało,a poza tym nie lubię kuchenek
    gazowych na kółkach a miałem dwie :-)
    pozdrawiam - każdy robi jak lubi i jak mu się podoba, ja nie lubię LPG i
    ON :-)

    Oskar Wilde

  • 6. Data: 2011-03-08 16:20:51
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2011-03-08 08:33, Krzysiek pisze:
    > Koszt instalacji to 1400 zł. Może lepiej sprzedać go za 3 tys. coś
    > dołożyć i kupić inny samochód z wykonaną instalacją tak gdzieś za 6 tys.?

    Po pierwsze ile jeszcze Kolega planuje zrobić kilometrów tym Twingo?
    Tak zupełnie zgrubnie licząc 1400 peelenów to około 600 litrów gazu
    czyli 7500 km przy spalaniu 8l/100km.
    podane 18kkm rocznie przy podanym przez kogoś spalaniu 6l/100km benzyny
    kosztowałoby około 5000 zl. za samą benzynę.
    Czy po pierwszym roku jazdy byłby Kolega na zero ze wskazaniem na małą
    oszczędność.
    A po drugie jaką ma Kolega gwarancję, że trafi na samochód w takim samym
    (lub lepszym) stanie technicznym.

  • 7. Data: 2011-03-10 12:11:57
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2011-03-08 09:07, Gabriel'wilk' pisze:
    > Zresztą gdzie jest sens pchać do auta wartego 4/5kpln instalacje za
    > 1,2/1,4kpln?

    A co to za wyznacznik? Ja wrzuciłem instalację o wartości ponad 1/3
    auta. Instalacja zwróciła się po 9 miesiącach. Po 36 miesiącach
    oszczędności zrównają się z kosztem zakupu auta i instalacji.

    --
    kamil d

  • 8. Data: 2011-03-10 12:27:06
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2011-03-08 08:33, Krzysiek pisze:
    > Czy do tego samochodu z teoretycznym przebiegiem 161 tys. km. jest sens
    > zrobić montaż instalacji gazowej?
    > Auto przejeżdża teraz rocznie 18 tys. km.

    Sens ekonomiczny jest duży, im szybciej założysz tym lepiej.

    > Koszt instalacji to 1400 zł.

    Poczytaj http://lpg-forum.pl/ i sprawdź/zapytaj jaka instalacja będzie
    odpowiednia. Jak założysz badziew u jakiegoś druciarza to będziesz
    przeklinał LPG do końca życia.

    > Może lepiej sprzedać go za 3 tys. coś
    > dołożyć i kupić inny samochód z wykonaną instalacją tak gdzieś za 6 tys.?

    Pamiętaj, że na 6 tysiącach się nie skończy.

    --
    kamil d