  • 11. Data: 2010-01-04 10:27:50
    Temat: Re: Reset komputera
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2010 19:32:06 +0100, =Marcos= napisał(a):

    > Ale zastanawiałeś się dlaczego wszyscy mają.
    No tak trochę nieszczęśliwie powiedziałem, w gruncie rzeczy to była
    sugestia pod adresem pytka żeby nie leciał do sklepu po wszystko nowe :)

    >Ja miałem Athlona 1333 i 512MB DDR1. Taniej wyszło kupić nową płytę z procesorem
    2-rdzeniowym i 2GB DDR2,
    > niż wymiana samego procesora na szybkiego Bartona i dokupienie RAM.
    A to ciekawe. Przytocz tu rachunek (włącznie z datą i źródłami zakupu)
    poanalizuję sobie.

    --
    Jacek

  • 12. Data: 2010-01-04 10:28:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2010 18:39:37 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

    > "*pytek*" to jakies obrazliwe okreslenie? ;)

    Żartobliwe, owszem ale całkiem przydatne na newsach.
    --
    Jacek

  • 13. Data: 2010-01-04 13:43:28
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > A to ciekawe. Przytocz tu rachunek (włącznie z datą i źródłami zakupu)
    > poanalizuję sobie.

    To było w kwietniu 2009. Procesory Barton 3200 chodziły wtedy po 240-250zł,
    jeśli dobrze pamiętam. 2GB DDR typu PC3200 kosztowało około 220zł.

    Więc kosztowałoby to 460zł minus 50zł zwrotu za pamięć 512 minus 30zł zwrotu
    za Athlona 1333 czyli 380zł do zainwestowania.

    Kupiliśmy Athlon64 X2 7750 (2x 2.7GHz) z jakąś tanią płytą Gigabyte (razem
    390zł) i 2GB DDR2 za 85zł w sklepie VIST na Allegro. Płyta z Athlonem poszła
    po 70zł, 512 pamięci za 50zł, czyli włożone pieniądze to 355zł.

    Jeszcze warto zauważyć, że procesory na Socket A mają nieosłonięty rdzeń,
    więc o ile nie znajdzie się sprzedawcy gdzieś w pobliżu, albo naprawdę
    uczciwego Allegrowicza, można trafić na jakieś ukruszenia. A bywało, że na
    jednej płycie procesor z ukruszeniem chodził ładnie, więc sprzedawany jako w
    pełni sprawny, a na innej płycie okazywało się, że Windows się nie
    uruchamia.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 14. Data: 2010-01-04 14:48:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2010 14:43:28 +0100, =Marcos= napisał(a):

    > To było w kwietniu 2009. Procesory Barton 3200 chodziły wtedy po 240-250zł,
    > jeśli dobrze pamiętam. 2GB DDR typu PC3200 kosztowało około 220zł.

    Trochę podkoloryzowałeś :P Dziś Bartona 3200+ kupisz za 150zł, w kwietniu
    był za jakieś 180. Dwa moduły po 1GB dziś kosztują góra 200zł i w kwietniu
    kosztowały z grubsza tyle samo. A był okres kiedy były tańsze i można było
    kupić nawet za 150zł. To daje 300-350 a nie 460.

    --
    Jacek