  • 1. Data: 2009-03-10 15:20:51
    Temat: Reset wartości w css dla wszystkich elementów * {...}
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Witam, czy gdy na początku dokumentu wstawię

    * {margin:0; padding:0; border:none; outline: none; line-height: 0;}

    czyli reset wszystkuch marginesów itp obramowań dla elementów.
    Mogę to wykonać, pomimo iż niektórym selektorom nie można nadać
    obramowania ? Nic się chyba niestanie wymieniać po kolei, poprostu
    hurtem zresetowałem.

  • 2. Data: 2009-03-10 15:53:59
    Temat: Re: Reset wartości w css dla wszystkich elementów * {...}
    Od: Bogdan Baraszkiewicz <b...@g...com>

    hazet <h...@n...pl> wrote:
> [...]
    > Mogę to wykonać, pomimo iż niektórym selektorom nie można nadać
    > obramowania ? Nic się chyba niestanie wymieniać po kolei, poprostu

    Lepiej nie resetować ustawień gwiazdką. Jest sporo elementów, którym
    warto zostawić jednak obramowania, paddingi itp., np. elementy
    formularza.

    b.

  • 3. Data: 2009-03-10 16:36:08
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    marzec roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 10. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) hazet:

    > Nic się chyba niestanie wymieniać po kolei, poprostu
    > hurtem zresetowałem.

    Podobno wymienienie wszystkich resetowanych elementów jest szybsze niż
    gwiazdka. Co prawda nie udało mi się dowiedzieć czy ta domniemana
    szybkość jest zauważalna na dzisiejszych maszynach, ale może warto to
    odnotować z kronikarskiego obowiązku.

    Ważniejsze jest, o czym wspomniał Bogdan Baraszkiewicz, że gwiazdka
    usunie także style z elementów formularzy. Później takie elementy mogą
    się bronić przed identycznym ostylowaniem we wszystkich przeglądarkach.
    Poza tym użytkownik generalnie wie jak ma wyglądać np. <input> w jego
    przeglądarce, i taka zmiana może go wprowadzić w zakłopotanie,
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 4. Data: 2009-03-10 16:54:32
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Mirosław Zalewski pisze:
> [...]
    > Poza tym użytkownik generalnie wie jak ma wyglądać np. <input> w jego
    > przeglądarce, i taka zmiana może go wprowadzić w zakłopotanie,

    nie na wszystkich stronach muszę używać formularzu.
    ale pomimo tego resetu, bez problemu sformatowałem formularz i działa w
    ie,op, ff , safari i innych,

  • 5. Data: 2009-03-10 18:53:23
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    hazet pisze:
> [...]
    >
    > czyli reset wszystkuch marginesów itp obramowań dla elementów.
    > Mogę to wykonać, pomimo iż niektórym selektorom nie można nadać

    Nadać możesz każdemu elementowi wszystko, tylko nie każdy element się
    będzie Ciebie słuchał ;) Niektóre można zachęcić do tego, np. height dla
    liniowego elementu nie zadziała, a jak mu dasz display:block; to już poleci.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 6. Data: 2009-03-10 20:17:42
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Paweł Piskorz pisze:

> [...]
    > liniowego elementu nie zadziała, a jak mu dasz display:block; to już poleci.

    wiem, że pewne elementy mnie "nie posłuchają". Jest to dla mnie
    oczywiste. Ale nie chcę wymieniać konkretnych elementów dla których
    resetuje te wartości do zera bo poszerza to mój kod , dla mnie bez
    sensu. Z kolei selektor gwiazdki sprawi, że będę mógł nadać "reset" dla
    elementów które chciałem i dla tych których nie chciałem, sa mi
    obojętne, nie zadziała dla nich bo są np. elementami liniowymi którym
    nie można nadać danych atrybutów, ale to jest dla mnie przecież
    nieistotne;] Z kolei jeżeli usunie mi obramowanie np. dla fieldset w
    formularzu, no to i tak mogę je ustawić z powrotem wraz z definicją
    koloru tego obramowania. Lepsza jedna linijka kodu niż miałbym dla wielu
    elementów wklepywać border: 0 , bo używając selektora gwiazdki "zgasił
    bym" obramowanie dla fieldest. Ojej :). :D:D:D:D

    pzdr

  • 7. Data: 2009-03-10 21:14:04
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

> [...]
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) hazet:

    > Lepsza jedna linijka kodu niż miałbym dla wielu elementów wklepywać

    Ale wiesz że CSS umożliwia aplikowanie identycznego zestawu reguł wielu
    elementom, prawda?

  • 8. Data: 2009-03-11 09:31:37
    Od: olo <o...@n...com>

    Mirosław Zalewski pisze:
> [...]
    > czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) hazet:

    > Ale wiesz że CSS umożliwia aplikowanie identycznego zestawu reguł wielu

    ja chyba wiem o co koledze chodzi bo sam przez to przechodziłem. Różne
    przeglądarki mogą mieć różne defaultowe ustawienia - kilka razy wpieniło
    mnie to dosyć mocno i... spróbowałem rozwiązania z gwiazdką i zerowaniem
    marginesów. Wydawało się tak pięknie. Niestety po pewnym czasie okazało
    się, że więcej z tego problemów niż pożytku właśnie z uwagi na to o czym
    było mówione wcześniej - zresetowane zostały marginesy w elementach o
    których w ogóle nie myślałem w momencie gwiazdkowania. Z czasem
    znajdywałem kolejne "perełki". Olałem zatem gwiazdkę i wprowadziłem
    ręcznie elementy, dla których wyzerowałem marginesy. I teraz jest jak ma
    być :).. Polecam zatem rozwiązanie:

    p, div, table, blablabla {
    margin: 0;
    padding: 0;
    }

    i mamy pełną kontrolę bez niespodzianek

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    ZAPRASZAMY!!

  • 9. Data: 2009-03-11 12:12:32
    Od: hazet <h...@n...pl>

    olo pisze:

> [...]
    > znajdywałem kolejne "perełki". Olałem zatem gwiazdkę i wprowadziłem
    > ręcznie elementy, dla których wyzerowałem marginesy. I teraz jest jak ma

    W elementach o których nie myślałeś na przykład ? Dla mnie jest lepiej
    zacząć od 0. I tak chodzi o te defaultowe ustawienia (myslałem, że
    będzie wiadomo o co chodzi ale jednak mogłem napisać, reset ustawień
    marginesów, obramowań w przeglądarkach.

  • 10. Data: 2009-03-11 12:37:26
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    hazet pisze:
> [...]
    > zacząć od 0. I tak chodzi o te defaultowe ustawienia (myslałem, że
    > będzie wiadomo o co chodzi ale jednak mogłem napisać, reset ustawień

    Ja stosuję coś takiego:

    * {
    vertical-align:baseline;
    font-family:inherit;