  • 1. Data: 2016-05-23 08:46:13
    Temat: Rondo - dziwna przeróbka
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Z ciekawości, może ktoś wie...

    W mieście, przez które dość często przejeżdżam rowerkiem było sobie
    rondo. Standardowych rozmiarów na środku ziemia wysoka na około 1 m,
    obsadzona kwiatkami.

    Wczoraj jadę, a tam przez środek ronda wyrżnięty pas szerokości może 2m,
    poziom równo z ulicą, wyłożony kostką brukową i, uwaga, zagrodzony na
    stałe grubymi, biało-czerwonymi barierkami z obu stron.

    Mam nadzieję, że czytelnie opisałem, bo nie miałem aparatu, a google
    pokazuje stare normalne rondo.

    W jakim celu robi się takie rzeczy? Znalazłbym może jakieś zastosowanie,
    gdyby nie te wmurowane na stałe grube bariery :)

  • 2. Data: 2016-05-23 09:05:08
    Temat: Re: Rondo - dziwna przeróbka
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > W jakim celu robi się takie rzeczy? Znalazłbym może jakieś zastosowanie,
    > gdyby nie te wmurowane na stałe grube bariery :)

    barierka moze sie poddać(chyba) dużemu samochodowi a betonowy klomb na
    metr wysoki nie.
    w konstancinie niedługo po zrobieniu ronda jedna ciężarówka nie dała
    rady się złamać (za ciasne) i wysypały jej się worki z palet z jakimś
    cementem czy czymś innym. Po tym wypadku nieco przebudowali rondo i nie
    ma już takiego krawężnika a zamiast tego poszerzone i o ile pamiętem
    wtedy zrobili z niego turbinowe.
    moze tam ktos miał takie zdarzenie i się poskarżył na złą budowę ronda?

  • 3. Data: 2016-05-23 09:17:30
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > W jakim celu robi się takie rzeczy? Znalazłbym może jakieś zastosowanie,
    > gdyby nie te wmurowane na stałe grube bariery :)

    Przydatne, gdy będą wieźli ładunek ponadgabarytowy. Jakiś duży zbiornik albo
    kawałek mostu. Popatrz sobie na youtubie jak wyglądają transporty tego typu
    ładunków. Wycina się znaki, prostuje zakręty, a ronda czasem pokonuje "pod
    prąd".

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2016-05-23 09:25:45
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-05-23 o 09:17, yabba pisze:
> [...]
    > albo kawałek mostu. Popatrz sobie na youtubie jak wyglądają transporty
    > tego typu ładunków. Wycina się znaki, prostuje zakręty, a ronda czasem

    Tak też sobie pomyślałem, ale cały czas nie dają mi spokoju te bariery.
    Przecież można by to zrobić jakoś inaczej... W sensie żeby nie trzeba
    było za każdym razem ich wyrywać/wycinać. No chyba, że one są tam tylko
    prowizorycznie wsadzone :)

  • 5. Data: 2016-05-23 09:59:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 23 May 2016 09:25:45 +0200, twistedme napisał(a):

> [...]
    > Przecież można by to zrobić jakoś inaczej... W sensie żeby nie trzeba
    > było za każdym razem ich wyrywać/wycinać. No chyba, że one są tam tylko

    Może są demontowalne, albo ich wysokość nie będzie przeszkadzać gabarytowi
    który się przemieści nad taką barierą.
    Obecnie częstym ładunkiem ponadgabarytowym są elementy wiatraków elektrowni
    wiatrowych, wożone na przyczepach dłużycowych z własnym sterowaniem. Tam
    ciągnik i koniec przyczepy może to rondo nawet objechać różnymi stronami,
    mając cały czas wyspę pod ładunkiem :)

  • 6. Data: 2016-05-23 10:04:11
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > Przecież można by to zrobić jakoś inaczej... W sensie żeby nie trzeba było
    > za każdym razem ich wyrywać/wycinać. No chyba, że one są tam tylko

    Mogą być tylko wkopane w ziemię, po demontażu nie powinno być żadnych
    wystających części, żeby nie pouszkadzać tych małych opon w naczepach
    specjalistycznych.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2016-05-23 12:32:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >bariery. Przecież można by to zrobić jakoś inaczej... W sensie żeby
    >nie trzeba było za każdym razem ich wyrywać/wycinać. No chyba, że one

    Przyjrzyj sie - moze nie prowizorycznie, tylko przystosowane do
    szybkiego demontazu.
    No i jeszcze podaj miasto - moze takie ladunki sa tam czeste.

    Mozna jeszcze w lokalnym BIP poszukac zamowienia ...

    J.

  • 8. Data: 2016-05-23 13:02:02
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-05-23 o 12:32, J.F. pisze:
> [...]
    > No i jeszcze podaj miasto - moze takie ladunki sa tam czeste.
    >
    > Mozna jeszcze w lokalnym BIP poszukac zamowienia ...

    https://www.google.pl/maps/@52.3170369,17.5816442,3a
    ,75y,55.98h,74.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1syK_u6uxvj64GK
    TPTrdk3dQ!2e0!7i13312!8i6656

    Jak nie zapomnę, to zrobię fotkę.

  • 9. Data: 2016-05-23 14:52:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    pl...

    https://www.google.pl/maps/@52.3170369,17.5816442,3a
    ,75y,55.98h,74.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1syK_u6uxvj64GK
    TPTrdk3dQ!2e0!7i13312!8i6656
    >Jak nie zapomnę, to zrobię fotkę.

    Fotka nieistotna, trzeba by sprawdzic jak czesto tam nadgabaryty
    jezdza.

    Nie ma w poblizu jakiejs firmy od duzych konstrukcji ?
    Ale wcale nie musi byc w poblizu.

    Inna sprawa ... na 92 ten przejazd ? Na niej zaraz kolejne rondo, a
    nawet kilka :-)

    J.

  • 10. Data: 2016-05-23 14:58:28
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-05-23 o 14:52, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Fotka nieistotna, trzeba by sprawdzic jak czesto tam nadgabaryty jezdza.
    >
    > Nie ma w poblizu jakiejs firmy od duzych konstrukcji ?

    Może mieć to związek z fabryką VW z 5km dalej.