  • 11. Data: 2015-04-10 11:18:28
    Temat: Re: Router MIMO300 Hama ikilka pytań
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-04-10 o 08:47, Piotr Rezmer pisze:
    > Poza tym te urządzenia mają takie fajne feature'y jak wyświetlanie
    > pakietów na bieżąco, wykresy wielkości ruchu. Do tej pory miałem w domu
    > Dlink, TPlink, Linksys, Draytek. Żaden z tych routerów mimo że niektóre
    > z nich były droższe od Mikrotika nie posiadały tylu ciekawych cech.

    Tylko, że większość ludzi nie potrzebuje tych wszystkich wykresów, za to
    cenią sobie router, który w miarę szybko i prosto da się skonfigurować.
    I zapominają, że mają takie urządzenie w domu, i jedynie hasło do WiFi
    jest im potrzebne do szczęścia.

  • 12. Data: 2015-04-10 13:04:47
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-10 o 11:18, nadir pisze:

> [...]
    > cenią sobie router, który w miarę szybko i prosto da się skonfigurować.
    > I zapominają, że mają takie urządzenie w domu, i jedynie hasło do WiFi

    Fakt, to że dla mnie jest to znakomite rozwiązanie nie oznacza że inni
    też tego potrzebują. Choć przyznam, że również z punktu widzenia
    zjadacza chleba mikrotiki są dobre jeśli chodzi o coś takiego jak
    uptime. Do tej pory nie musiałem ani razu restartować RB (np. z powodu
    mulenia internetu). W przypadku poprzednich urządzeń była to standardowa
    procedura.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2015-04-10 15:04:45
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <k...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pory nie musiałem ani razu restartować RB (np. z powodu mulenia
    > internetu). W przypadku poprzednich urządzeń była to standardowa

    Mam Drayteka 2830 i też miesiącami go nie restartuję (choć ma on
    za to inne wady - kiepskie wifi i dość wolny switch). Ale chciałem
    spytać o coś innego, korzystając z okazji: czasem potrzebuje
    niestandardowych opcji (np. aktywowanie dla pewnych portów TOR-a
    albo opakowanie ruchu w protokuł SOCKS i przekierowanie na inny
    adres) i wtedy muszę używać routera z OpenWRT - czy Mikrotiki
    dają możliwość uruchamiania tego rodzaju rzeczy?

  • 14. Data: 2015-04-10 15:08:21
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > albo opakowanie ruchu w protokuł

    pisząc "protokuł" miałem na myśli "protokół" ;p

  • 15. Data: 2015-04-10 15:38:15
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 10-04-2015 o 15:08:21 ikarek
    <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał(a):

    > pisząc "protokuł" miałem na myśli "protokół" ;p

    A chodziło Ci po prostu o otwarty protokół. 8-)
    --
    Brak sygnaturki.

  • 16. Data: 2015-04-10 18:00:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Linksys, Draytek. Żaden z tych routerów mimo że niektóre z nich były droższe
    > od Mikrotika nie posiadały tylu ciekawych cech.

    Trzeba było wgrać openwrt.
    Swoją drogą mikrotik ma bardzo wytrzymały sprzęt.

  • 17. Data: 2015-04-10 18:08:27
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą ...:::WISKOLER:::...
    naskrobał(a):

    > Zmieniac router? To na jaki żeby te 50 MB/s mieć?

    No i pięknie wszystkim dziękuję za pomoc.
    Rzeczywiście nie za bardzo pociąga mnie podgladanie ilości pakietów
    wysyłanych z i do mojej sieci. Choć strasznie lubie patrzeć na cyfrowa
    prezentacje ściągania/wysyłania większego pliku :)

    Wybrałem Netgeara z możliwościa wgrania alternatywnego oprogramowania,
    myślę że on na nastepne kilka lat zagości pod moim dachem.

    A to że Hama to już staruszek, no cóż, jak ją kupowałem to przebojem były
    jej trzy anteny i dość duży zasięg WiFi mimo betonowych ścian. Mam cicha
    nadzieje że ten Netgear okaże się równie silny w propagacji fal co i ta
    Hama.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Gestapo obstawiło wszystkie wyjścia, ale Stirlitz je przechytrzył. Uciekł

  • 18. Data: 2015-04-11 14:09:32
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qwerty" napisał w
[...]
    :
    : Trzeba było wgrać openwrt. (...)
    :

    A co takiego robi openwrt? Bo mi na przykład brakuje czegoś w rodzaju
    komunikatora "instant", podobnego do Gadu-Gadu, tyle, że działającego wyłącznie
    w obrębie WLAN, bez udziału internetu. Czyli aby można było wysyłać komunikaty
    wyskakujące adresatowi na ekranie. Gdy ma się duży dom, to czasem jest to
    przydatne...

    --

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

  • 19. Data: 2015-04-11 21:04:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik " (c)RaSz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > wyskakujące adresatowi na ekranie. Gdy ma się duży dom, to czasem jest to

    Coś jak lanchat?
    Nie wiem czy da się do openwrt, ale skoro router może robić na serwer ftp,
    chmurę, stację meteo i ściągać torrent to z tym nie powinno być problemu.

  • 20. Data: 2015-04-12 10:03:46
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Piotr Rezmer wrote:

    > Nie jest tak trudno jak opisujesz (te dni to oczywiście przenośnia). W
    > przypadku Mikrotika masz do dyspozycji tzw. "Quick Set" czyli podstawowe
    > parametry routera (adresacja IP, podstawy WiFi, NAT) konfigurujesz na
    > jednej stronie.

    No to super. Podłączyć dysk USB do udostępnienia w LANie to już doktorat.

> [...]
    > Dlink, TPlink, Linksys, Draytek. Żaden z tych routerów mimo że niektóre
    > z nich były droższe od Mikrotika nie posiadały tylu ciekawych cech.

    Dziesiątki popularnych routerów w rodzaju właśnie WNR3500L v2 można
    wgrać Tomato zamiast oryginalnego firmware i wtedy można patrzeć się na
    wykresy i obserwować na bieżąco przelatujące pakiety... Zresztą na
    pakiety w przypadku Netgeara można patrzeć też na oryginalnym firmware.

    Generalnie nie polecam Mikrotika, Ubiquiti do sieci domowej dla
    "normalnych" użytkowników. To są urządzenia dla administratorów sieci w
    małych firmach, którzy mają płacone za to, że siedzą i godzinami
    konfigurują.