  • 21. Data: 2015-04-12 10:11:35
    Temat: Re: Router MIMO300 Hama ikilka pytań
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    ...:::WISKOLER:::... wrote:
> [...]
    >
    > No i pięknie wszystkim dziękuję za pomoc.
    > Rzeczywiście nie za bardzo pociąga mnie podgladanie ilości pakietów
    > wysyłanych z i do mojej sieci. Choć strasznie lubie patrzeć na cyfrowa
    > prezentacje ściągania/wysyłania większego pliku :)
    >
    > Wybrałem Netgeara z możliwościa wgrania alternatywnego oprogramowania,
    > myślę że on na nastepne kilka lat zagości pod moim dachem.
    >
    > A to że Hama to już staruszek, no cóż, jak ją kupowałem to przebojem były
    > jej trzy anteny i dość duży zasięg WiFi mimo betonowych ścian. Mam cicha
    > nadzieje że ten Netgear okaże się równie silny w propagacji fal co i ta

    Co do "siły propagacji fal" to są obowiązujące normy i żaden router
    legalnie dopuszczony do sprzedaży w Polsce/Europie nie może przekraczać
    tych norm.
    Zarazem nie należy zapominać, że komunikacja WiFi idzie w dwie strony.
    Czyli silne "sianie" sygnałem przez router nie jest żadnym rozwiązaniem.
    Jeżeli urządzenie z którym się komunikuje router - tablet, laptop,
    smartfon - jest daleko/za przeszkodami to co z tego, że router
    "przepali" się sygnałem przez ściany, jeżeli sygnał z tabletu się nie da
    rady "przepalić" w drugą stronę -> do routera.

  • 22. Data: 2015-04-12 10:17:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Piotr Rezmer wrote:

    > Tutaj masz przykładowy niedrogi i szybki router Ubiquiti
    > http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-reviews
    /32012-first-look-ubiquiti-edgerouter-lite?start=1

    Dzięki za linka.
    Facet pisze, że to, co w normalnym domowym routerze zajmuje pół godziny
    (ustawienie forwardowania portów), to na Ubiquiti zajęło mu cały dzień
    czytania manuali :-)

  • 23. Data: 2015-04-12 10:26:00
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-12 o 10:17, Poldek pisze:

    > Dzięki za linka.
    > Facet pisze, że to, co w normalnym domowym routerze zajmuje pół godziny
    > (ustawienie forwardowania portów), to na Ubiquiti zajęło mu cały dzień
    > czytania manuali :-)

    Szczerze mówiąc, mimo tego że mam dobre zdanie o mikrotikach, nie
    robiłbym z RB NASa :) Nie ten RAM, nie ten CPU, o braku RAIDa nie wspomnę.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2015-04-13 22:09:51
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 10 Apr 2015 13:04:47 +0200, Piotr Rezmer <k...@d...pl>
    wrote:

    >Do tej pory nie musiałem ani razu restartować RB (np. z powodu
    >mulenia internetu). W przypadku poprzednich urządzeń była to standardowa
    >procedura.

    No pacz pan... A u mnie ten chłamowaty Thomson z UPC już blisko trzy
    miechy chodzi bez restartu. I drugi modem w Horizonie ma uptime 41
    dni.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280