  • 1. Data: 2023-12-29 20:22:55
    Temat: Ruski sensor z inskandera
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Człowiek rozbiera ruski sensor z inskandera,
    na płytce 16 fotodiod i 4 płytki wzmacniaczy a na płytce
    wzm AD8527 :(
    Czyli ruskie pociski te nowocześniejsze nie istnieją bez zachodniej
    technologii.
    Czytałem (może to plotka ale wcale bym się nie zdziwił) że sprzęt agd i
    ciągniki skradzione na Ukrainie był szabrowane z procków aby użyć ich w
    rakietach.

    https://youtu.be/Ac2ioGwfsbI?t=68

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2023-12-30 14:03:35
    Temat: Re: Ruski sensor z inskandera
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2023-12-29 o 20:22, Janusz pisze:
    > Człowiek rozbiera ruski sensor z inskandera,
    > na płytce 16 fotodiod i 4 płytki wzmacniaczy a na płytce
    > wzm AD8527 :(

    2 PLN w hurcie. Żaden pieniądz.

> [...]
    > Czytałem (może to plotka ale wcale bym się nie zdziwił) że sprzęt agd i
    > ciągniki skradzione na Ukrainie był szabrowane z procków aby użyć ich w

    Wklejkę z omijaniem sankcji już zapodałem wcześniej. Sankcje srankcje.
    Kanałami przez Singapur czy Tajwan idzie wszystko kupić zwłaszcza jak
    nabywca złotem płaci.

    > https://youtu.be/Ac2ioGwfsbI?t=68

    Pierwsze ustrojstwo przypomina wabik. Rakieta goniona wypuszcza wabik,
    ten czujnikiem mikrofalowym wykrywa rakietę goniącą i mruga LED IR.
    Znaczy dobra rakieta goniąca powinna odróżniać spektrum/długość fali
    LED IR od spektrum spalin/płomienia rakiety gonionej coby nie dać się
    oszukać. Technicznie raczej wykonalne.
    https://www.ex-p.pl/2017/06/06/wybor-technologii-det
    ekcji-plomienia-w-zaleznosci-od-rodzaju-pozaru/

    Żyroskop optyczny? 10kg mniej żelastwa w postaci żyroskopu mechanicznego
    daje większy zasięg o ileś kilometrów.

  • 3. Data: 2024-01-02 12:22:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Dec 2023 14:03:35 +0100, alojzy nieborak wrote:

    > 2 PLN w hurcie. Żaden pieniądz.

    No ale ich nie robią.
    Tyle, ze bez problemu moga kupic pare tysiecy ... nielegalnie.

    > Wklejkę z omijaniem sankcji już zapodałem wcześniej. Sankcje srankcje.
    > Kanałami przez Singapur czy Tajwan idzie wszystko kupić zwłaszcza jak
    > nabywca złotem płaci.

    A przeciez moze isc przez Chiny, Malezje, Arabów, Afryke, Ameryke pld,
    a moze i przez USA i Kanade.

    > Pierwsze ustrojstwo przypomina wabik. Rakieta goniona wypuszcza wabik,
    > ten czujnikiem mikrofalowym wykrywa rakietę goniącą i mruga LED IR.

    Ale podobny byl tez czujnik zblizeniowy samolotu obok.

    Za to ciekawe na przodzie ... linijka diodowa?
    Rakieta wirowała?

> [...]
    ekcji-plomienia-w-zaleznosci-od-rodzaju-pozaru/

    > Żyroskop optyczny? 10kg mniej żelastwa w postaci żyroskopu mechanicznego

    Przede wszystkim dokładniejszy.
    Ale w rakietach o krótkim zasiegu - moze nie takie istotne.
    Jesli jednak jest lzejszy, dokladniejszy, mniej mocy wymaga, moze
    nawet nowe mozliwosci otwiera - moze robic za zyrokompas przed startem
    - to uzyli. A ze wymaga paru zachodnich komponentów ...

    Ciekawe co tam jest w tym "phase modulator" i kto to robi :-)

    J.