  • 1. Data: 2014-09-10 21:04:33
    Temat: SSD a obudowa Chieftec
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Kupiłem na Allegro(4573718938) dysk używany przez 2 miesiące za 333+13
    zł. W zestawie były "sanki do montażu we wnęce 3,5 cala".
    Dyski w obudowie Chieftec dodatkowo obejmuje się plastikowymi obejmami i
    wsuwa. Takie obejmy dla dysków mają po dwie śrubki z każdej strony,
    jednak SSD wraz z kawałkiem blachy do montażu jest krótsze na tyle, że
    mogłem przykręcić tylko jedną śrubkę z każdej strony i teraz SSD jest
    pochylone , to tak bardzo nie przeszkadza, ponieważ to nie dysk
    mechaniczny, ale jakie są możliwości montażu SSD w obudowach Chieftec?

  • 2. Data: 2014-09-10 21:11:15
    Temat: Re: SSD a obudowa Chieftec
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 10 Sep 2014 21:04:33 +0200, Borneq napisał(a):

    > mechaniczny, ale jakie są możliwości montażu SSD w obudowach Chieftec?

    U mnie w Chieftecu SSD wisial na kablach gdzies pod DVD ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2014-09-10 22:48:53
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2014-09-10 21:04, Borneq pisze:

    > mechaniczny, ale jakie są możliwości montażu SSD w obudowach Chieftec?

    Mam to samo, ale u mnie trzyma sie w poziomie na tych dwóch śrubkach.
    Możesz zawsze nawiercić te plastikowe sanki, tak by pasowały do dziur od
    dysku

    marcin

  • 4. Data: 2014-09-11 08:06:05
    Od: Chris <a...@g...pl>

> [...]
    > pochylone , to tak bardzo nie przeszkadza, ponieważ to nie dysk
    > mechaniczny, ale jakie są możliwości montażu SSD w obudowach Chieftec?

    Wnęka na FDD

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2014-09-11 08:45:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Sep 2014 21:04:33 +0200, Borneq napisał(a):

    > ale jakie są możliwości montażu SSD w obudowach Chieftec?

    Panowie, postępujcie zgodnie z rozumem i wiedzą a nie utartymi koleinami. U
    mnie dyski (SSD i HDD) są w pozycji pionowej na "podłodze". A dlaczego? Bo
    tam najchłodniej a pozycja pionowa zapewnia najlepszą konwekcję.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2014-09-11 10:36:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-09-11 08:45, Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Panowie, postępujcie zgodnie z rozumem i wiedzą a nie utartymi koleinami. U
    > mnie dyski (SSD i HDD) są w pozycji pionowej na "podłodze". A dlaczego? Bo
    > tam najchłodniej a pozycja pionowa zapewnia najlepszą konwekcję.

    I tłumaczysz to wiedzą ?
    Mechanicznie padnie szybciej dysk który nie jest w pozycji leżącej.
    Jak postawisz pionowo to odsłonisz spód dysku który jest zasłonięty
    elektroniką więc niespecjalnie pomoże w oddawaniu ciepła.
    Dla dobrego oddawania ciepła najlepszą pozycją jest klasyczna,
    elektroniką do dołu a metalem we wszystkich pozostałych kierunkach.
    Nie dotyczy to dysków SSD które spokojnie możesz stawiać, wieszać
    i co tam jeszcze wymyślisz.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-09-11 10:55:03
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-11 10:36, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Dla dobrego oddawania ciepła najlepszą pozycją jest klasyczna,
    > elektroniką do dołu a metalem we wszystkich pozostałych kierunkach.

    To ciekawe dla czego 90% NAS-ów ma dyski w pozycji pionowej.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 8. Data: 2014-09-11 11:28:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Sep 2014 10:36:17 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Mechanicznie padnie szybciej dysk który nie jest w pozycji leżącej
    Zabawne :) Dobrze że mój 10-letni twardziel o tym nie wie.

    > dysku który jest zasłonięty elektroniką więc niespecjalnie pomoże w oddawaniu
    ciepła.
    To elektronika nie generuje ciepła? :)
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2014-09-11 11:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Mechanicznie padnie szybciej dysk który nie jest w pozycji leżącej.

    SSD mechanicznie?

  • 10. Data: 2014-09-11 13:18:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-09-11 11:59, Użytkownik Budzik napisał:

    > SSD mechanicznie?

    A przeczytałeś post na który odpowiadałem ?
    Bo jeśli tak to przegapiłeś "U mnie dyski (SSD i HDD)".

    Z kolei w moi przegapiłeś stwierdzenie: "SSD które spokojnie
    możesz stawiać, wieszać i co tam jeszcze wymyślisz".
    Wrodzony kretynizm czy czymś ci się naraziłem ?