  • 1. Data: 2016-11-03 20:06:39
    Temat: Seat Toledo II, 1,9 TDI AHF komputer sterownik
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Kilka lat temu, immobilizer fabryczny często uniemożliwiał uruchomienie
    silnika, który po kilku obrotach gasł. Lampka kontrolna kluczyka migała
    zamiast zgasnąć, transponder w kluczyku był badany i był sprawny.
    Samochód z kwietnia 1999 roku, z początków produkcji i według opinii
    elektronika samochodowego był to błąd fabryczny. Elektronik samochodowy,
    wg Jego słów, odłączył przewód danych, nawet przelutował układ scalony
    procesora na nowy, i problem zniknął. To odłączenie to w celu
    uniemożliwienia "grzebania" przez innych. Roczna gwarancja na wykonaną
    pracę minęła 2 lata temu.
    Mam jednak inny problem, bo komputery diagnostyczne nie wykrywają
    elektroniki samochodu, tak jakby jej nie było, nie "widzą" pojazdu.
    Co Grupowicze radzą zrobić:
    1) Kupić używany komputer sterownik i czy będzie właściwie działał?
    2) Poprosić innego elektronika samochodowego o dokonanie zmian w
    dotychczasowym komputerze sterowniku, np. wgranie nowego oprogramowania,
    wlutowanie innego procesora, ponowne podłączenie przewodu danych?
    3) Inne propozycje i jakie.
    Chciałbym, żeby komputery diagnostyczne "widziały" moje Toledo. Niedawno
    mechanik samochodowy usunął błędy, posługując się wskaźnikami na desce
    rozdzielczej, nie wiem czy to możliwe i jak to zrobił. Nadmieniam, że z
    elektroniką samochodu nie mam problemu i wszystko działa prawidłowo.

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2016-11-04 18:33:20
    Temat: Re: Seat Toledo II, 1,9 TDI AHF komputer sterownik
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    poprosić tamtego elektronika o przywrócenie komunikacji