  • 1. Data: 2009-08-29 21:05:14
    Temat: Separacja - chyba problem masy ??
    Od: "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO>

    Czolem.

    Mam dwa urzadzenia. Sluchawke bluetooth oraz wzmacniacz audio do niej
    podlaczony. To wszytsko chce zasilic z jednego zrodla (bateria)
    Sek w tym, ze po podlaczeniu pod wspolne zasilanie wzmacniacz wzmacnia
    strasznie duza ilosc (cyfrowych) smieci.
    W momecie, kiedy oba urzadzenia sa zasilane z osobnych bateri problem
    zaklocen znika prawie calkowicie.
    Pytanie jak mozna skutecznie wyeliminowac lub chociaz obnizyc poziom
    przenoszonych smieci ?
    Slyszalem, ze sa jakies generalne zasady przy laczeniu "masy" roznych
    urzadzen ...
    Z gory dzieki za pomoc.

    Poczatkujacy
    K.

  • 2. Data: 2009-08-30 07:57:36
    Temat: Re: Separacja - chyba problem masy ??
    Od: Kicer <...@...c>

    KarolW wrote:

> [...]
    > przenoszonych smieci ?
    > Slyszalem, ze sa jakies generalne zasady przy laczeniu "masy" roznych

    Spróbuj zrobić tak aby masa analogowa i cyfrowa nie szły jednym przewodem a
    dwoma i stykały się dopiero w miejscu podłączenia masy baterii.

    Staraj się również część cyfrową umieścić bliżej zasilania niż część
    analogową, tak aby prąd częsci cyfrowej nie mial potrzeby zahaczania o
    analogówke ;)

    Ponadto możesz spróbować umieścić miedzy masa a zasilaniem ukladu cyfrowego
    kondensator ceramiczny 0,1uF (możliwie krótkie nozki i mozliwie blisko
    ukladu).

    pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak
    Kicer86 at gmail dot com

  • 3. Data: 2009-08-30 09:17:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 Aug 2009 23:05:14 +0200, KarolW wrote:
    >W momecie, kiedy oba urzadzenia sa zasilane z osobnych bateri problem
    >zaklocen znika prawie calkowicie.

    Zostawic dwie bateryjki ?

    J.

  • 4. Data: 2009-08-31 09:46:17
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO> napisał w
    wiadomości news:h7c55t$khs$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Sek w tym, ze po podlaczeniu pod wspolne zasilanie wzmacniacz wzmacnia
    > strasznie duza ilosc (cyfrowych) smieci.

    Czy słuchawka (w sensie przetwornika) była oryginalnie włączona w moduł BT
    do wyjścia audio mostkowego (oba końce do scalaka nie jeden do masy) ? Jeśli
    tak to najrozsądniejszym sposobem odseparowania się od zaklóceń będzie
    transformatorek audio.

  • 5. Data: 2009-08-31 15:40:35
    Od: "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO>

> [...]
    > BT do wyjścia audio mostkowego (oba końce do scalaka nie jeden do masy)
    > ? Jeśli tak to najrozsądniejszym sposobem odseparowania się od zaklóceń

    Wyjscie ze sluchawki jest niestety mostkowe :(
    Skad moge pozyskac taki transformatorek audio ? Jak go dobrac ?

    Pozdr
    Karol

  • 6. Data: 2009-09-01 07:10:13
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO> napisał w
    wiadomości news:h7gqt4$p04$1@news.onet.pl...

    > Wyjscie ze sluchawki jest niestety mostkowe :(
    > Skad moge pozyskac taki transformatorek audio ? Jak go dobrac ?

    Odwiedź dobry sklep ze sprzętem samochodowym audio i zapytaj o separator. A
    do zastosowań telefonicznych możesz też użyć najmniejszego (1W)
    transformatorka np. ze starej ładowarki do telefonu. Uzwojenie
    niskonapięciowe zamiast słuchawki, wysokonapięciowe do wejścia wzmacniacza.