eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingSerializacja obiektów w bazie danych - jakie podejście jest zalecane? › Serializacja obiektów w bazie danych - jakie podejście jest zalecane?
  • Data: 2019-07-27 17:11:58
    Temat: Serializacja obiektów w bazie danych - jakie podejście jest zalecane?
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Chcę rozpocząć nowy projekt od zera. Projekt będzie dotyczył prostego
    programu edukacyjnego do nauki angielskiego (takie lepsze SuperMemo)
    opartego o bazę danych. Program ma być dostosowany do użytku na
    sprytnych telefonach komórkowych z systemem Android (oraz na tabletach i
    PC z Windows lub Linux).

    Chcę do tego projektu zrobić bazę danych. Jednak nie głupią.
    Oczekiwane cechy modułu bazy danych:

    * zamyka w sobie całą specyfikę biblioteki pośredniczącej, motoru i
    zapytań Sql-a.

    * struktura bazy danych generuje się automatycznie z klas C++. Klasy
    zachowalne w bazie są wzbogacane o makra: PRIMARY_KEY,
    FOREIGN_KEY(klasa.zmienna1, klasa.zmiennaN), INDEX, NO_STORE. Makra te
    nic nie robią z poziomu C++, mają znaczenie tylko dla parsera klas
    zachowalnych.

    * przed zbudowaniem aplikacji jest uruchamiany parser klas zachowalnych

    * parser klas zachowalnych wykrywa zmiany w klasach zachowalnych i
    generuje: pierwszą wersję pliku struktury danych w SQL-u lub pacz w
    porównianiu do poprzedniej wersji, oraz nową wersję klasy bazy danych.

    * parser dodaje do pacza pustą i popsutą metodę migrateData() którą
    trzeba naprawić i odpowiednio uzupełnić (bez naprawienia się nie
    skompiluje).

    * po skompilowaniu uruchamiana aplikacja wykrywa jakie pacze powinna
    zastosować na bazie i w razie potrzeby ją aktualizuje w pełni automatycznie.

    To wiem jak zrobić.

    Natomiast nie wiem, czy generowane funkcje do obsługi bazy danych:
    1. Powinny znajdować się w jednej super klasie?
    2. Powinny być rozrzucone w klasach serializujących poszczególne obiekty?

    Ja pierwotnie zrobiłem ten generator struktury baz danych i paczy do
    nich tak że generował jedną super klasę. Jednak nie wiem czy to
    prawidłowe podejście. Mi się wydaje, że tak, bo całą logikę bazy danych
    miałem zawsze w jednej klasie jaką sobie przezywałem using-iem tak by
    mimo podbijania wersji bazy nic nie zmieniać w kodzie.

    Jakie są zalety użycia wielu klas (po jednej do każdej zachowalnej klasy?

    Jak to robią korporacje? Jak się to robi w dużych systemach?

    dzięki tym co wytrwali do końca
    pozdro
    Szyk Cech