  • 1. Data: 2011-05-09 12:30:03
    Temat: Siła a jakość sygnału dvd-t.
    Od: "Mirek" <m...@w...op.pl>

    Witam.
    Zainstalowałem antenę do odbioru dvb-t z Chwaszczyna k. Gdańska. Do
    nadajnika mam ok.20 km. Oba muxy odebrane od razu z dobrą jakością,
    siła/jakość mux3 7/8 na 10, mux2 9/10 na 10. Niestety, odbiór mux3 nie jest
    stały. Często parametry przekazu spadają do 7/2 co uniemożliwia oglądanie.
    Siła sygnału pozostaje dość wysoka a jakość drastycznie spada. Te spadki
    jakości skąd się biorą? Wina po stronie nadawcy czy moja instalacja jast za
    słaba? Mux3 jest nadawany z mocą 15kW a mux2 z 100kW.

  • 2. Data: 2011-05-09 12:39:58
    Temat: Re: Siła a jakość sygnału dvd-t.
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-05-09 14:30, Mirek pisze:
> [...]
    > spada. Te spadki jakości skąd się biorą? Wina po stronie nadawcy czy
    > moja instalacja jast za słaba? Mux3 jest nadawany z mocą 15kW a mux2 z

    jaką masz antenę, ze wzmacniaczem?
    co masz po drodze, rozgałęźniki?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 3. Data: 2011-05-09 12:54:57
    Od: "Mirek" <m...@w...op.pl>

    > jaką masz antenę, ze wzmacniaczem?
    > co masz po drodze, rozgałęźniki?

    Instalacja jest najprostsza. Jedna antena typu tri-digit o zysku 16dB w
    całym zakresie UHF bez wzmacniacza. Kabel 20 m o średniej jakości (tłum.
    18dB przy 862mHz) do jednego tv. Dodam, że po instalacji odebrałem paczkę
    programów rosyjskojęzycznych, których teraz nie mam (brak sygnału). To chyba
    jednak przypadek bo kąt między kierunkiem na Chwaszczyno a Kaliningrad? jest
    spory.

  • 4. Data: 2011-05-09 14:12:41
    Od: "abrakadabra" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości...
> [...]
    > Te spadki jakości skąd się biorą? Wina po stronie nadawcy czy moja
    > instalacja jast za słaba? Mux3 jest nadawany z mocą 15kW a mux2 z 100kW.
    Mieszkam w Szczecinie i mam podobne problemy. Mam dwie teorie, ale nie mam
    pewności, że którakolwiek z nich jest prawdziwa. Mux 3 w moim wypadku jest
    nadawany z mocą 10 kW a na sąsiednim kanale jest nadawany analogowy Polsat z
    mocą 600 kW i zakłóca słaby sygnał cyfrowy. Drugim powodem może mpże być
    wieża telekomunikacyjna do telefonii komórkowej lub transmisji danych
    znajdująca się dokładnie na kierunku do nadajnika w odległości ok 200 m ode
    mnie.

    Pozdrawiam
    abrakadabra

  • 5. Data: 2011-05-09 16:12:54
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > a na sąsiednim kanale jest nadawany analogowy Polsat z
    > mocą 600 kW i zakłóca słaby sygnał cyfrowy.

    Nic nie zakłóca, przetestowałem to na różne sposoby i na
    różnych typach odbiorników/tunerów DVB-T. Próbowałem od
    wzmacniania sygnału prawie do granicy przesterowania
    wzmacniacza (przez K48), po osłabianie do granicy zaniku
    odbioru na K49. Choć zgadzam się że przydzielenie tego 49
    kanału w Kołowie to szczyt głupoty, to jednak nie jest ono
    przyczyną problemów z odbiorem :-).
    Niestety jednak w wielu miejscach w Szczecinie problemy z
    odbiorem MUX3 są, i to duże...

  • 6. Data: 2011-05-09 17:46:20
    Od: "Mirek" <m...@w...op.pl>

    Ja już rozwiązałem problem. Obróciłem antenę niemal 180 stopni na Kisielice
    pod Iławą. Mam teraz 9/10 na obu muxach. Są nadawane z mocą 50kW i 100kW.
    Odległość od nadajnika ok. 100km. Prawdą jest, że nadajniki dvb-t nie muszą
    nadawać z taką siłą jak analogowe. Spróbuj edebrać muxy z Piły, może
    ukształtowanie terenu w tym kierunku jest dobre i się uda

  • 7. Data: 2011-05-09 18:45:29
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 9 May 2011 14:30:03 +0200, "Mirek" <m...@w...op.pl>
    wrote:

    > Wina po stronie nadawcy czy moja instalacja jast za
    >słaba? Mux3 jest nadawany z mocą 15kW a mux2 z 100kW.

    wina lezy po stronie p.......... decydentow, UKE, KRRiT.....
    ze rozpieprzyli mux1, w ktorym bylo wszystko, co potrzeba.

    I wyglada na to, ze mamy NTC i w wiekszosci przypadkow do do 2012/2013
    nie mozemy ogladac TVP z NTC.

    mux 3 byl tak planowany, ze do momentu wylaczenia analogu, mux3 musi
    pracowac na kanalach malej mocy!!!!!

    I nawet, jak na jakims terenie jest mux2 i mux3, to sa to rozne
    kierunki, rozne moce, tak ze trzeba ZNOWU KOMBINOWAC (super anteny
    TriDigit/Televes instalowac) aby co odbierac. Wiec ludziska potrafia
    liczyc i wola zalozyc jakas tam satelite i miec spokoj....zawsze cos
    tam wiecej maja niz z naziemnej.

    Wg mnie najlepszym scenariuszem na ucyfrowienie tv naziemnej, byloby:

    1. odpalamy mux1 satelitanie (karty kodowe, tunery combo (koniecznie
    mpeg-4) - wszystkie naziemne kanaly..
    2. uruchamiamy powoli naziemne nadajniki..... - kto w zasiegu oglada
    naziemnie, kto nie to nadal satelitarnie.
    3. po jakims czasie wylaczamy analogi i wiecej kanalow idzie
    naziemnie...a na satelicie dajemy wiecej hdtv.

    tylko "magnacie" medialni maja swoje interesy a obywatel sie juz nie
    liczy...musi placic satelitarnym platforma.

    a wracajac do tematu sila sygnalu/jakosc, to wg mnie daloby sie
    ustawic tak te twoja antene, aby odbebrac "mniej" odbita fale, ktorej
    jakosc bylaby lepsza. ...Oczywiscie najlepiej jakby to byla fala
    bezposrednia.

    A moze wystarczyloby zainstalowac wzmacniacz i wzmocnic sygnal tylko
    mux3 - bo byc moze jestes na granicy czulosci glowicy w TV.

    http://www.antemon.pl/sklep/wzmacniacz-kanalowy-wk11
    0-telmor-kanalstrojony-regulowany-22db-p-837.html

    wzmacnnia kanal a reszte puszcza. Tylko to kolejne 45 zl.....

    Podobny problem pewnia maja ludzie z okolic Gorzowa, ze mux3 maja z
    nadajnika kilasetwat a mux2 z Jemiolowa z moca 100kW. Wiec pewnie nie
    obejdzie sie bez instalacji 2 anten: na Jemiolow i na Gorzow, do tego
    zwrotnica (z filtrem/wzmacniaczem kanalowym).....A jeszcze we 09.2010
    byl mux 1 i bylo wszystko z jednej anteny. ! To jest kurestwo.

    ThinkXtra

  • 8. Data: 2011-05-10 20:21:29
    Temat: Re: Siła a jako?ć sygnału dvd-t.
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > wina lezy po stronie p.......... decydentow, UKE, KRRiT.....
    > ze rozpieprzyli mux1, w ktorym bylo wszystko, co potrzeba.

    Welcome to Poland... :-(