  • 1. Data: 2016-03-17 20:54:27
    Temat: Silniczek małej szlifierki. Jak zakonserwować panewki ?
    Od: Swift <p...@g...com>

    Silnik elektryczny małej amatorskiej szlifierki stołowej produkcji MEZ Nachod z
    początku lat 90.
    Prawie identyczny jak ten: http://tiny.pl/g7dx7
    Rozebrany po latach użytkowania - przy okazji spalonego wyłącznika. Zastanawia mnie,
    jak rozwiązano tu kwestię smarowania panewek, bo na wale brak śladów zaschniętego
    oleju czy smaru a z drugiej strony, współczesne silniczki mają panewki bodaj ze
    stopów mikroporowatych nasączanych fabrycznie olejem. Czy prawdopodobne jest, że tu
    obudowy panewek zawierają np wkładki filcowe "obejmujące" panewki i nasączone olejem
    ? Pytam, bo rozbierania obudów panewek wolałbym uniknąć - dekle zawalcowane w
    obudowach i dodatkowo uszczelnione po obwodzie lakierem . Jak zatym zakonserwować
    panewki przy składaniu ?

  • 2. Data: 2016-03-18 05:38:24
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-03-17 o 20:54, Swift pisze:
    > Silnik elektryczny małej amatorskiej szlifierki stołowej produkcji MEZ Nachod z
    początku lat 90.
    Na pewno już wtedy robili panewki z materiału porowatego nasączanego
    olejem. Z tego, co wszędzie piszą takich łożysk się nie smaruje i jest
    to prawda, ale tylko przez pierwsze kilka (może nawet kilkanaście lat).
    Niestety później przeważnie wzrastają opory i bez smarowania się nie
    obejdzie. Ja smaruję takie łożyska wynalazkiem podobnym do tego:
    http://autochemia.pl/product-pol-208-K2-Militec-1-do
    datek-do-oleju-uszlachetniacz-250ml.html
    Nie zaszkodzi rozcieńczyć go minimalnie benzyną ekstrakcyjną, to będzie
    lepiej penetrował.
    Jacek