  • 1. Data: 2010-04-27 08:37:19
    Temat: Silnik 2.0i w citroenie
    Od: "LM" <l...@g...pl>

    Mam okazję zakupu C4 GP, ale z silnikiem 2.0i (benzyna) - rocznik 2008. Ktoś
    wie coś na temat tych silników?

    Chodzi głównie o to, czy mnie z torbami nie puści.
    Zamierzam robić ok. 20 tys rocznie, połowa po mieście. Boję się, że diesla
    zamulę na krótkich trasach, a z drugiej strony, że benzyniak przy tej masie
    zrujnuje mnie na paliwo. Jakie mogą być różnice w kosztach w stosunku do 2.0
    HDI? (silnika 1.6 nie biorę pod uwagę, mniejsza z tym dlaczego).

    LM

  • 2. Data: 2010-04-27 11:12:31
    Temat: Re: Silnik 2.0i w citroenie
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    LM pisze:
> [...]
    > zrujnuje mnie na paliwo. Jakie mogą być różnice w kosztach w stosunku do 2.0
    > HDI? (silnika 1.6 nie biorę pod uwagę, mniejsza z tym dlaczego).

    Mój szef miał 2,0 w Xsarze Picasso w automacie i paliło w mieście między
    9 a 10 (zależy jak się cisnęło). Na trasie przy spokojnej jeździe można
    było zejść do 7 litrów. Więc tak tragicznie nie jest

  • 3. Data: 2010-04-27 11:13:36
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    LM pisze:
> [...]
    > zrujnuje mnie na paliwo. Jakie mogą być różnice w kosztach w stosunku do 2.0

    W 2 kolejnych C5 kombi mialem najpierw 2.0 benzyne a teraz 2.0 HDI.

    Przy podobnym stylu jazdy (ciezka noga, glownie miasto, Wawa, duzo przez
    korki, a jak bez korkow i wiele pasow to raczej szbciej niz wolniej)
    benzyna brala mi prawie 12 w lecie, powyzej 12 w zimie, diesel 9 w zimie
    okolo 8 w lecie.

    W trasie dosc dobrze zapakowany przy ciezkiej nodze oba auta tez
    potrafia duzo spalic, a przy jezdzie ekonomicznej diesel ponizej 7,
    benzyna chyba cos kolo 8 (choc rekord na benzynie to okolo 5 na odcinku
    100 km, ale to byl odcinek zrobiony na rezerwie i zadnej stacji
    benzynowej w okolicy :-) )

    Koszty obslugi okresowej - wymiana rozradzu razem z pompa wody - no to
    bylo jak pamietam zauwazalnie drozej niz w oplowskich czy fordowskich 1.6.
    Diesel ma 50 kkm przejechane wiec koszty okresowe to wymiany oleju poki co.