  • 1. Data: 2013-06-01 11:55:41
    Temat: Skrzynka email w domenie, a hosting - ?
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Dzień dobry, to moje pierwsze pytanie na tym forum, więc proszę o
    przychylne podejście.

    Posiadam obecnie hosting (Business Starter) w home.pl.
    Oprócz tego posiadam kilka domen kupionych oddzielne w home.pl
    Do tego oddzielnie wykupiłem personal e-mail także w home.pl

    Korzystam z tego do trzymania kilku prostych stron WWW oraz zrobiłem
    kilka skrzynek poczty e-mail dla poszczególnych domen. Mam to tak
    skonfigurowane, że dla adresów e-mail w poszczególnych domenach mam
    oddzielne konta w programie pocztowym. Ogólnie wszystko działa fajnie.

    Niedługo skończy się hosting i chciałbym go nie przedłużać - zbyt drogo
    to wychodzi na moje proste stronki z niewielkim obciążeniem. Zamiast
    tego zrobiłem własny mały serwerek WWW z Wordpressem. Na niego chcę
    przenieść serwisy WWW. Nadal chcę trzymać domeny dla dla odpowiednich
    serwisów i kont pocztowych. Nurtuje mnie tylko jedna sprawa - czy w ten
    sposób będę mógł nadal mieć osobne konta poczty dla adresów w
    poszczególnych domenach? Zależy mi na tym, żeby móc odbierać i wysyłać
    maile na/z adresów w poszczególnych domenach. Najlepiej tak, jak
    obecnie, czyli w programie pocztowym wpisałem jako adres serwera IMAP
    dla każdego konta odpowiednio imap.domena.pl, SMTP smtp.domena.pl i
    hula. Czy bez usługi hostingu, tylko z wykupionymi domenami i kontem
    personal e-mail będzie to działało?

  • 2. Data: 2013-06-03 02:54:26
    Temat: Re: Skrzynka email w domenie, a hosting - ?
    Od: Tomasz Sowa <t...@N...ttmath.org>

    On 2013.06.01 11:55, Poldek wrote:

    > Zamiast tego zrobiłem własny mały serwerek WWW z Wordpressem.
    [...]

    I tu tkwi cały szkopuł, co/gdzie/jak zrobiłeś ten serwerek.
    W zależności od tego będzie chodzić albo nie. Zbyt dużo możliwości a za
    mało danych.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2013-06-03 09:55:54
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Tomasz Sowa wrote:

    > [...]
    > I tu tkwi cały szkopuł, co/gdzie/jak zrobiłeś ten serwerek.
    > W zależności od tego będzie chodzić albo nie. Zbyt dużo możliwości a za
    > mało danych.

    Wordpressa umieściłem na własnym sprzęcie - prądooszczędny komputer z
    linuksem. Na razie zostawmy na boku, czy to będzie działało, czy nie.

    Moje pytanie dotyczy przede wszystkim tego, czy będę mógł korzystać z
    poczty e-mail na zasadzie używania serwerów imap.mojadomenajeden.pl
    smtp.mojadomenajeden.pl i imap.mojadomenadwa.pl smtp.mojadomenadwa.pl
    (tak mam obecnie) jeżeli nie będę miał wykupionego hostingu Business
    Starter, a tylko domeny i personal e-mail. Lub inne rozwiązanie
    pozwalające korzystać z osobnych kont e-mail w dla poszczególnych domen
    (odbieranie i wysyłanie).

  • 4. Data: 2013-06-03 10:11:15
    Od: Tomasz Sowa <t...@N...ttmath.org>

    On 2013.06.03 09:55, Poldek wrote:

    > Wordpressa umieściłem na własnym sprzęcie - prądooszczędny komputer z
    > linuksem. Na razie zostawmy na boku, czy to będzie działało, czy nie.

    Myślałem że przeniosłeś też pocztę na niego.

> [...]
    > (tak mam obecnie) jeżeli nie będę miał wykupionego hostingu Business
    > Starter, a tylko domeny i personal e-mail.

    Będziesz mógł, w personal e-mail też jest obsługa imap, nawet przez ssl.
    Chociaż ja nie wiem czy trzymanie domen i poczty w home to dobry pomysł.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2013-06-03 10:16:15
    Od: TOUDIdel <t...@o...pl>

    W dniu 03.06.2013 09:55, Poldek pisze:
> [...]
    > Starter, a tylko domeny i personal e-mail. Lub inne rozwiązanie
    > pozwalające korzystać z osobnych kont e-mail w dla poszczególnych domen

    A jak masz DNS-a skonfigurowanego? Bo przecież jedynie to determinuje
    co, gdzie i jak będzie osiągalne.
    --
    td

  • 6. Data: 2013-06-03 10:32:10
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    TOUDIdel wrote:

    > A jak masz DNS-a skonfigurowanego? Bo przecież jedynie to determinuje
    > co, gdzie i jak będzie osiągalne.

    Na razie jeszcze mam hosting w home i "produkcyjnie" działa wszystko po
    staremu, czyli na home.

    Na mój prywatny serwerek mam wykupioną usługę DynDNS. Planowałem, że w
    ustawieniach domeny w panelu home zrobię przekierowanie na podkatalog i
    wskażę odpowiedni podkatalog na moim serwerku. Założyłem, że to nie
    będzie miało wpływu na obsługę e-mail. Na moim serwerku nie mam usług
    pocztowych.
    Czy w takim układzie - bez hostingu na home, a jedynie z domenami i
    usługą personal e-mail - będą działały serwery imap.mojadomena.pl i
    smtp.mojadomena.pl ?

  • 7. Data: 2013-06-03 10:38:09
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Tomasz Sowa wrote:

    > Myślałem że przeniosłeś też pocztę na niego.

    Na moim serwerku nie mam usług pocztowych i raczej przekracza to moje
    możliwości.

    > Będziesz mógł, w personal e-mail też jest obsługa imap, nawet przez ssl.
    > Chociaż ja nie wiem czy trzymanie domen i poczty w home to dobry pomysł.

    Ok, jest obsługa IMAP, ale czy będę miał osobne konta dla np.

    k...@m...pl
    j...@m...pl
    m...@p...pl

    Konkretnie chodzi mi o to, czy maile wysyłane na poszczególne adresy nie
    będą trafiały do jednego worka m...@p...pl?

  • 8. Data: 2013-06-03 10:50:46
    Od: TOUDIdel <t...@o...pl>

    W dniu 03.06.2013 10:32, Poldek pisze:
> [...]
    > wskażę odpowiedni podkatalog na moim serwerku. Założyłem, że to nie
    > będzie miało wpływu na obsługę e-mail. Na moim serwerku nie mam usług

    Nie kombinuj. Masz serwer, to postaw normalnego DNS-a, którego sobie
    skonfigurujesz, jak bedziesz chciał. I nie będzie miało znaczenia, na
    której maszynie działa jaka usługa ani ile domen podpiętych jest do
    jednego wirtuala.
    --
    td

  • 9. Data: 2013-06-05 23:15:38
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 03 Jun 2013 10:50:46 +0200, TOUDIdel napisał(a):

> [...]
    > skonfigurujesz, jak bedziesz chciał. I nie będzie miało znaczenia, na
    > której maszynie działa jaka usługa ani ile domen podpiętych jest do

    Akurat w jego sytuacji DNS dużo wygodniej mieć u operatora, a na domowy
    serwer ustawić odpowiednie wskazanie, zamiast rzeźbić BIND-a albo inną
    kobyłę. Zabraknie prądu lub padnie łącze i wszystko mu siądzie, łącznie z
    pocztą. Akurat domeny w home działają, nic dziwnego przy tych cenach.

    Zaś to całe "przekierowanie na podkatalog" pewnie wygeneruje ramkę na całą
    stronę.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2013-06-06 12:16:22
    Od: TOUDIdel <t...@o...pl>

    W dniu 05.06.2013 23:15, Borys Pogoreło pisze:
> [...]
    > pocztą. Akurat domeny w home działają, nic dziwnego przy tych cenach.
    >
    > Zaś to całe "przekierowanie na podkatalog" pewnie wygeneruje ramkę na całą

    DNS-a można postawić gdziekolwiek na świecie, niekoniecznie na maszynie
    pod stołem, która raz działa, a raz nie działa. W każdym razie lepiej
    konfigurację DNS mieć po swojej stronie i robić, co się żywnie podoba.
    --
    td