  • 11. Data: 2013-06-07 00:40:49
    Temat: Re: Skrzynka email w domenie, a hosting - ?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 06 Jun 2013 12:16:22 +0200, TOUDIdel napisał(a):

    > DNS-a można postawić gdziekolwiek na świecie, niekoniecznie na maszynie
    > pod stołem, która raz działa, a raz nie działa. W każdym razie lepiej
    > konfigurację DNS mieć po swojej stronie i robić, co się żywnie podoba.

    Przecież hostując domenę u operatora masz z reguły pełen dostęp do wpisów.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2013-06-21 23:17:47
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 03.06.2013 Poldek <n...@g...pl> napisał/a:

    > Na mój prywatny serwerek mam wykupioną usługę DynDNS.
    --------

    Poczta nie będzie na tym chodzić, albo będzie kiepsko chodzić. Dynamiczne IP
    wiszą na wszystkich rblach.
    Na postawienie własnej poczty potrzebny jest stały IP i to najlepiej na sensownym
    łączu biznesowym czy operatorskim (adsl i inne dynamiczne ip raczej słabo).
    Mail wymaga IP: sprawnego rev-dns, stałych hostname, brak wpisów w rbl. Administracja
    pocztą to biegła wiedza z dns i sporo innych umiejętności.
    Nie mówię NIE, ale zacznij od 1 zbędnej subdomeny to konfigurować i trochę ogarniać,
    bo na głębokiej wodzie zrobisz ze swojego kompa maszynkę do mielenia spamu szybciej
    niż się zorientujesz.

  • 13. Data: 2013-06-26 11:57:52
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Sergiusz Rozanski wrote:

> [...]
    ogarniać,
    > bo na głębokiej wodzie zrobisz ze swojego kompa maszynkę do mielenia spamu szybciej

    Nie chcę zajmować się prowadzeniem serwera pocztowego.
    Co chcę?
    1. Mieć wykupione kilka domen w home.pl,
    2. Mieć konto personal e-mail w home.pl,
    3. Nie mieć hostingu w home.pl (nie płacić za niego),
    4. Serwisy www działające pod moimi domenami hostować na własnym
    sprzęcie stojącym w domu,
    5. Mieć pocztę IMAP z osobnymi kontami dla poszczególnych domen - ale
    tak, żebym ja nie musiał zajmować się administrowaniem serwerem poczty.
    Czyli ma to działać w ramach wykupionych domen w home.pl i ew. w
    połączeniu z personal e-mail. Ale mają być _osobne_ konta pocztowe dla
    poszczególnych domen. Żeby mi się maile nie mieszały.

    Dlaczego tak? Dlatego, że nie chcę płacić 369 zł za rok hostingu w
    home.pl a mam w domu mały komputer, który chodzi 24 godz. i na nim
    Apache i Wordpress/Joomla.

    Czy da się? Czy jednak muszę zapłacić za hosting...