  • 11. Data: 2024-03-10 22:41:17
    Temat: Re: Słuchawki BT - rozmowa między słuchawkami?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 10 Mar 2024 17:53:27 +0000, w <u...@o...org>, 2late
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Jasne ze mozna. Tylko ze szybko baterie w telefonach zre.
    > Chyba cos z czesta zmiana masztow.

    Chyba się nie zrozumieliśmy :). Pomiędzy słuchawkami BT -- bez użycia telefonu.

  • 12. Data: 2024-03-10 22:42:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 10 Mar 2024 22:12:58 +0100, w
    <6l3q6ij4t269$.i1xuqwfv25tq$.dlg@40tude.net>, Adam <a...@p...onet.pl>
    napisał(-a):

    > Z założenia są to urządzenia do bliskich transmisji, więc dla dwóch osób na
    > jednym moto.
    > Można by je używać na dwóch rowerach, ale raczej jadących nie dalej, niż
    > kilkanaście czy kilkadziesiąt metrów od siebie - a to jest raczej zasięg
    > dla normalnej komunikacji gadanej czy wrzeszczanej ;) bez dodatkowej
    > techniki.

    Żebyś się nie zdziwił :)
    Na dodatek mam jakieś takie fajne uszy, że słyszę dobrze tylko patrząc w bok.
    Chyba, że jadę z prędkością pieszego.

    > Uwaga:
    > Powyższe piszę na podstawie kilku czy kilkunastu tylko modeli, które
    > widziałem.

    Ale na zasadzie: 90% to miało czy 40%?
    Jakoś się to nazywa w słuchawkach?

  • 13. Data: 2024-03-10 23:35:22
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 10/03/2024 09:41 pm, r...@k...pl wrote:

    > Chyba się nie zrozumieliśmy :). Pomiędzy słuchawkami BT -- bez użycia telefonu.

    To chyba jakies walkie talkie.
    To jedyne co mi przychodzi do glowy, na sensowna odleglosc.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 14. Data: 2024-03-11 20:35:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Mar 2024 14:39:41 +0100, r...@k...pl wrote:
    > Czy technika poszła już tak do przodu, że można rozmawiać pomiędzy słuchawkami
    > BT (np. jadąc na rowerze)? :)

    Technicznych przeszkód chyba nie ma, ale czy ktos to robi?

    Są chyba takie dla motocyklistów

    https://www.ilmotor.com/collections/bluetooth

    https://www.motozem.pl/bluetooth-intercom-headset-se
    na-5s/
    Czyzby wymagało telefonu (jednego) ?

    Ale z tym zasięgiem 700m to chyba przesadzili?

    Albo dało się zrobić przy pomocy telefonu
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.st
    upendous.walkietalkie.chat&hl=pl
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.an
    droidintercom
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wa
    lkie.talkie.communication.pushtotalk&hl=pl

  • 15. Data: 2024-03-14 08:17:23
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 11.03.2024 o 20:35, J.F pisze:

> [...]
    na-5s/
    > Czyzby wymagało telefonu (jednego) ?
    >
    > Ale z tym zasięgiem 700m to chyba przesadzili?

    Nie. Nie przesadzili.
    Przecież łączność między dwoma motocyklami jest nadal realizowana
    radiowo, tak jak to jest "od zawsze". Dodatek Bluetooth umożliwia po
    prostu jeszcze łączność z telefonem/nawigacją.

    --
    -
    Akarm

  • 16. Data: 2024-03-14 18:29:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Mar 2024 08:17:23 +0100, Akarm wrote:

> [...]
    > radiowo, tak jak to jest "od zawsze". Dodatek Bluetooth umożliwia po
    > prostu jeszcze łączność z telefonem/nawigacją.

    No chyba, że tak. Ale ... tu jest instrukcja
    https://shoei-kaski.pl/product-pol-158487-Interkom-m
    otocyklowy-Sena-5S-bez-radia-FM-2-zestawy.html

    Jezu, jak to jest niejasno opisane.
    Ale jest tam rozdział "Bluetooth Intercom"
    Oraz "universal intercom",

    7.3 Universal Intercom
    Universal Intercom allows you to have two-way intercom conversations
    with users of non-Sena Bluetooth headsets. You can pair your headset
    with only one non-Sena headset at a time.

    Jesteś pewny, że jest tam jakies inne radio?

    W zasadzie ... jakby podniesc moc nadajnika BT, to i zasięg się
    wydłuzy. Tylko nie wiem, co na to przepisy.

    J.

  • 17. Data: 2024-03-15 10:09:58
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 14.03.2024 o 18:29, J.F pisze:

    > Jezu, jak to jest niejasno opisane.

    Przecież to oczywiste.
    To jest informacja dla użytkowników, mająca zachęcić wszystkich do
    korzystania z tego sprzętu. Bluetooth pisany wszędzie i w każdej
    konfiguracji, sprawia wrażenie wśród niezorientowanych, że to jest ta
    łączność do 700 metrów. ;)

    --
    -
    Akarm

  • 18. Data: 2024-03-15 12:06:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 10:09:58 +0100, Akarm wrote:

> [...]
    > korzystania z tego sprzętu. Bluetooth pisany wszędzie i w każdej
    > konfiguracji, sprawia wrażenie wśród niezorientowanych, że to jest ta

    Ale jest w tym w ogole jakaś inna łączność niz przez BT?

    Nic nie piszą o częstotliwości, o mocy, jest natomiast
    parowanie ze słuchawkami.

    Nawet w pierszym czytaniu wydawało mi się, ze ten Universal,
    to chodzi łączność z podobnymi słuchawki bez BT ... ale nie,
    ciągle BT.

    Natomiast wydaje mi się, że można podnieść moc nadajnika BT,
    i wydłużyc zasięg. Tylko nie wiem, czy mozna potem logo BT na
    urządzeniu miec. Ale przepisach chyba się mieści, bo wifi ma większe
    zasięgi.

    Więc wychodzi mi na to, ze są słuchawki BT z opcją interkomu.
    Tylko trzeba szukac we własciwym sklepie, np
    https://www.bikers-shop.pl/pl/112-interkomy

    kurde ... 1.6 km
    https://www.morele.net/sluchawka-cardo-scala-rider-g
    4-sluchawka-bluetooth-dla-motocyklisty-interkom-1600
    -m-314941/

    Moze faktycznie nie BT.

    Chocby 2.4GHz, parowany, ale nie BT ...

    J.

  • 19. Data: 2024-03-15 22:54:45
    Temat: Re: c?ujSławki BT - rozmowa między MotoRadioCymbałami (i innymi wsiurami)
    Od: watapatatabysany wszystkim tutejszym i innym przeżuwaczom podpiczników, wodolejom i dupków przepisywaczom z interśmietnika! <w...@p...no.net.no.site.no.network>

    J.F wrote:
    > Ale jest w tym w ogole jakaś inna łączność niz przez BT?

    > Nic nie piszą o częstotliwości, o mocy, jest natomiast
    > parowanie ze słuchawkami.

    Ta cala historia z c?ujSławkami to typowe 'wischiwaschi', aż jakiegoś
    dnia bałwany bekną i skończą w pudle albo zapłacą miliony jevvSZMAT aby
    wyśliznąć się z pudła.

    "Odkrywcami" interkomu radioSRAJnego są koreusy i u nich moce nadajników
    są podobne jak w USrael'u; czyli trzykrotnie (i więcej) jak w jevvroSUCE.

    Tu dopuszczalna moc w pasmie 2.4GHz, gdzie młóci WiFi i BT wynosi 100mW
    czyli zasięg trochę większy od kutasiego wytrysku...

    Te interkomy gderają między sobą na "siekanej" [skakanie po częstotliwościach]
    (po jevvsku: frequency hopping) częstotliwości w {siatce radiokomunikacyjnej}
    (po jevvsku: mesh), innymi słowy "po WiFi".
    Inne pierdoły jak nawigacja i radioBełkot (czy teleSRAJ) są przesyłane w
    typowym BT.

    Ten jak i inny BULLSHIT do wyłudzania głupcom mamony znany jest już dawno.

    Nie ma o czym dyskutować (czyli: c?ujem zbijać gruchy na wierzbie)

    --

    https://youtu.be/Vk5Y6lHgepQ