  • 1. Data: 2009-01-11 11:11:50
    Temat: Sony CRT i zbyt jasny obraz
    Od: Wojtek <w...@g...com>

    Cześć

    Wpadł mi w ręce 19 calowy Sony G400. Zajmuje znacznie mniej miejsca niż
    moje dotychczasowe 21 cali. Byłoby doskonale, ale ma pewną wadę.
    Obraz jest zbyt jasny - nie jest to jakaś porażająca jasność, która
    spowodowana byłaby jakimś defektem, ale mam tak, że aby ustawić dobrze
    adobe gamma, muszę z jasnością zejść do 0-5 działek, w stosunku do 20,
    które miałem na 21 calowym E500. Zmniejszyłem jasność w CCC (Catalyst
    Control Center) ale nie jest to dla mnie najlepsze rozwiązanie ponieważ
    dość często korzystam z ubuntu, w którym nie mam możliwości zmniejszenia
    jasności z CCC. Poza tym wszystko jest w porządku.
    Karta to Radeon 4850 - może to ona daje jakiś "jasny" sygnał sama z siebie.

    Czy ktoś z Was miał podobną sytuację ze swoim CRT ?

    Wojtek

  • 2. Data: 2009-01-11 12:23:36
    Temat: Re: Sony CRT i zbyt jasny obraz
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Wojtek napisała na pl.comp.pecet:

    > Zmniejszyłem jasność w CCC (Catalyst
    > Control Center) ale nie jest to dla mnie najlepsze rozwiązanie
    > ponieważ dość często korzystam z ubuntu, w którym nie mam możliwości
    > zmniejszenia jasności z CCC.

    Pod Linuksem też idzie ściemnić, przynajmniej pod KDE, niestety nie wiem
    jak to będzie tekstowo ;)

    Zobacz może czy w OSD masz coś takiego jak video input level.

    Marcin Kocur

  • 3. Data: 2009-01-11 15:00:38
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Wojtek pisze:
> [...]
    > Karta to Radeon 4850 - może to ona daje jakiś "jasny" sygnał sama z siebie.
    >
    > Czy ktoś z Was miał podobną sytuację ze swoim CRT ?

    Znam ten model G400 doskonale bo mój ojciec takiego używa. Faktycznie
    obraz jest bardzo jasny, zwykle pracuje na minimalnej prawie jasności
    ustawień. Chyba nic się nie da z tym zrobić, taka uroda monitora. karta
    graficzna raczej nie ma nic do rzeczy, przetestowane na kilku rodzajach
    kart (m.in. oryginalny ATI Radeon 7200, Gigabyte Radeon 9550) i obraz
    tak samo jasny. Inną irytująca jego wadą jest wyświetlanie zbyt
    zielonego obrazu. Co kilka tygodni monitor ten traci jakby kalibrację
    kolorów i wpada w odcień lekko zielonkawy. Dziwne, bo mój stary i dużo
    tańszy Sony G200 nie miał takich wad. A różnica w cenie między obydwoma
    monitorami była kiedyś 3-krotna.
    W G400 pomaga (na kilka tygodni) funkcja Image Restoration (przywrócenie
    obrazu) w menu "Options". Dostępna jest dopiero po długim nagrzaniu się
    monitora. Spróbuj i napisz czy pomogło?

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 4. Data: 2009-01-11 16:37:25
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Użytkownik STranger napisał:

    > Znam ten model G400 doskonale bo mój ojciec takiego używa. Faktycznie
    > obraz jest bardzo jasny, zwykle pracuje na minimalnej prawie jasności
    > ustawień. Chyba nic się nie da z tym zrobić, taka uroda monitora.

    To nie uroda. Po prostu ten monitor sie juz wypala. Za rok a moze
    szybciej padnie calkiem.

  • 5. Data: 2009-01-11 17:41:25
    Od: Wojtek <w...@g...com>

    STranger pisze:

> [...]
    > kolorów i wpada w odcień lekko zielonkawy. Dziwne, bo mój stary i dużo
    > tańszy Sony G200 nie miał takich wad. A różnica w cenie między obydwoma

    No z moim podobnie. Ten mój stał w firmie ze 2 lata nieużywany, ale
    wcześniej był normalnie używany, przez 8 godzin dziennie.
    Czy ten twój G200 też był eksploatowany "produkcyjnie" jak ten g400 ?

    > W G400 pomaga (na kilka tygodni) funkcja Image Restoration (przywrócenie
    > obrazu) w menu "Options". Dostępna jest dopiero po długim nagrzaniu się
    > monitora. Spróbuj i napisz czy pomogło?

    Na początku, po podłączeniu do laptopa też tak sie zachowywał, image
    restoration nie pomogło i dopiero w domu po podłączeniu do stacjonarnego
    zaczęło to normalnie wyglądać.
    Tyle, że np po podłączeniu do laptopa nie miałem fazy ze zbyt jasnym
    obrazem.

    Wojtek

  • 6. Data: 2009-01-11 17:47:12
    Od: Wojtek <w...@g...com>

    Marian pisze:

    > To nie uroda. Po prostu ten monitor sie juz wypala. Za rok a moze
    > szybciej padnie calkiem.

    Oznakiem wypalenia jest zieleń, czy zbyt duża jasność ?
    Bo generalnie jeśli daje się zejść z jasnością, za pomocą sterownika
    karty graficznej, to chyba nie jest jakoś strasznie ze stanem kineskopu...

    Wojtek

  • 7. Data: 2009-01-11 17:51:24
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Wojtek wrote:
> [...]
    > spowodowana byłaby jakimś defektem, ale mam tak, że aby ustawić dobrze
    > adobe gamma, muszę z jasnością zejść do 0-5 działek, w stosunku do 20,

    standardowa wada tego monitora - coś z elektroniką najprawdopodobniej...

  • 8. Data: 2009-01-11 18:29:49
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Wojtek pisze:

    > No z moim podobnie. Ten mój stał w firmie ze 2 lata nieużywany, ale
    > wcześniej był normalnie używany, przez 8 godzin dziennie.
    > Czy ten twój G200 też był eksploatowany "produkcyjnie" jak ten g400 ?

    Nie. Obydwa były w domowym użytku, G400 ojca był i jest nadal używany
    dużo rzadziej od mojego G200.
    Ktoś w tym wątku sugeruje ze to wada elektroniki tego modelu, to niezły
    bubel Sony wypuściło w takim razie. Kiedyś ten G400 kosztował 3600 zł :-/

> [...]
    > zaczęło to normalnie wyglądać.
    > Tyle, że np po podłączeniu do laptopa nie miałem fazy ze zbyt jasnym

    Hmm, nie próbowałem go podłączać do laptopa, mówisz że jak inny sygnał
    jest to nie jest zbyt jasny?

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 9. Data: 2009-01-12 23:06:44
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Poszukaj na elektrodzie:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=693
    58&highlight=%2Bsony+%2Bg400&sid=cfc60800a51b3b04d01
    aa0360762beaa
    "Co do jasności najlepszy sposób to zmiana oporności rezystora idącego od G2
    do tranzystora regulującego (on ma 22Mohm) jeśli się go zmniejszy monitor
    ciemnieje i nie wprowadza to zakłóceń w przeciwieństwie do rezystora
    wstawionego miedzy G2 a masę gdyz powoduje on, że obraz się rozjaśnia przy
    otwarciu okna, albo rozciąganiu obrazu"

  • 10. Data: 2009-01-13 23:23:05
    Od: Wojtek <w...@g...com>

    nom pisze:
> [...]
    > rezystora wstawionego miedzy G2 a masę gdyz powoduje on, że obraz się
    > rozjaśnia przy otwarciu okna, albo rozciąganiu obrazu"

    Wiem jak wygląda lutownica... ale brak mi odwagi

    Wojtek