  • 11. Data: 2019-01-01 20:33:23
    Temat: Re: Spalanie mały gofnopojazd
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 stycznia 2019 20:25:40 UTC+1 użytkownik Peter napisał:

    > dlatego ta szerokość opon mnie zastanawia czy to nie jest powód...a
    > nigdzie w sieci nie ma rzetelnego testu...

    ile km tym gównojazdem miesięcznie jeżdzisz że różnice w spalaniu mają dla Ciebie
    znaczenie?

  • 12. Data: 2019-01-01 20:33:43
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 1 stycznia 2019 07:16:06 UTC-6 użytkownik Peter napisał:
    > Nabyłem jako drugi pojazd używanego VW FOX 2011 1.2 40KW 55KM
    >
    > W mieście spalanie wyszło mi 8.5
    > Pojechałem na autostradę, zrobiłem trasę 300km (110-120km/h) i spalanie
    > wyszło mi 7.25
    >
    > Wszystko liczone ręcznie tankowanie pod korek/przebieg/ilość paliwa.
    >

    > Czy ten gofnopojazd ma tyle palić???
    >

    > Narzekałem że moja podstawowa CORSA (nówka) 1.4 75KM pali na tych samych
    > trasach 6.25 - 7.5 ale corsa przy foxie to limuzyna...

    Tak jak napisano wczesniej. Moze opony, moze noga kierowcy, moze paliwo kiepskie.

    A jak nie to, to bym sprawdzil:
    -lozyska
    -obluzowane jub urwane elementy podwozia wystajace pod auto
    -analiza spalin
    -kody bledow swiadczace o nieprawidlowej pracy silnika
    -uszkodzenia wydechu
    -zle zalozony filtr powietrza
    -lejace wtryski.

    Ale i tak warto sprawdzic to spalanie albo pod cudza noga albo po prostu na spokojnej
    trasie.

  • 13. Data: 2019-01-01 20:34:37
    Od: s...@g...com

> [...]
    >

    > Narzekałem że moja podstawowa CORSA (nówka) 1.4 75KM pali na tych samych
    > trasach 6.25 - 7.5 ale corsa przy foxie to limuzyna...

    A i jeszcze:
    -sprawdzic termostat.
    Jest szansa ze to auto ciagle jezdzi niedogrzane bo termostat otwarty. W zimie takie
    zachowanie moze byc widoczne.

  • 14. Data: 2019-01-01 20:40:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 stycznia 2019 20:34:38 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > A i jeszcze:
    > -sprawdzic termostat.
    > Jest szansa ze to auto ciagle jezdzi niedogrzane bo termostat otwarty. W zimie
    takie zachowanie moze byc widocz

    Ale czy te 7 litrów/100km przy jeździe 120km/godz autostrada gównojazdem z silnikiem
    1,2 to jakies strasznie dużo?
    1,9jtd niewiele mniej palił w takich warunkach a tu mówimy o 1,2.

  • 15. Data: 2019-01-01 20:45:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** pisze tak:

    > A i jeszcze:
    > -sprawdzic termostat.
    > Jest szansa ze to auto ciagle jezdzi niedogrzane bo termostat
    > otwarty. W zimie takie zachowanie moze byc widoczne.

    Dobry pomysł.

    A dla potomnych ci którzy mają w aucie sprzęgło wiskotyczne czy nie
    jest zepsute i wiatrak nie wychładza silnika.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 16. Data: 2019-01-01 21:10:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.01.2019 o 19:46, Bolko pisze:

    > Mam seata corodobe 1,4 60KM od dziesięciu lat.
    > Kiedyś wszedłem na autocentrum i jak zobaczyłem raporty spalania to się
    zdenerwowałem i pojechałem do mechnika.
    > A mechanik tylko wzruszył ramionami.

    I słusznie - ja raporty spalanie mnożę razy 1,5 i wychodzi mniej więcej
    realnie. Nie wiem co ludzie mają na celu, ale oni oszukują nie tylko
    innych (to bym mógł zrozumieć) ale i siebie. U mnie w robocie jak się
    ludzie licytowali ile im pali to dizle w lato niemal zaczynały
    produkować paliwo. Jak im powiedziałem, ze moja hania pali 14LPG po
    mieście to niemal się żegnali jakby diabła zobaczyli;)

    Shrek

  • 17. Data: 2019-01-01 21:36:55
    Od: p...@g...com

    Raport spalania pokazuje średnie 6.77 (211 aut) plus szersze i kiepskie opony czyli
    wszystko jest w porządku. Dyche osiągają tylko ci co chcą szybko słabym autem
    jeździć.

  • 18. Data: 2019-01-01 21:48:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-01-01 o 20:34, s...@g...com pisze:

    > A i jeszcze:
    > -sprawdzic termostat.
    > Jest szansa ze to auto ciagle jezdzi niedogrzane bo termostat otwarty. W zimie
    takie zachowanie moze byc widoczne.

    To jest bardzo dobra rada, bo praktycznie wszystkie inne typowe awarie
    skutkujące podniesieniem zużycia paliwa powinny być wykryte i zapalić
    "check engine".
    A wiele nowych samochodów nawet nie ma wskaźnika temperatury, a najwyżej
    jakąś lampkę która gaśnie jak silnik ma 30-40C.
    Prawdziwą temperaturę można odczytać przez OBD.

    A jakby coś miało stawiać taki opór, to na trasie musiałoby osiągać
    takie temperatury, że powinno świecić ;)

    Ale przed "remontem" jeszcze bym jakoś na pewno potwierdził te wyniki,
    tak raz to łatwo zrobić jakiś błąd.

    Ogólnie 7l przy 110-120 to wydaje się dość dużo.
    Mi 1.6 156KM pali wtedy jakieś 5.5l

    Miasto to trudno powiedzieć, bo różne są miasta i różni kierowcy - raz
    spali 7, innym razem 17 :)

  • 19. Data: 2019-01-01 21:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Peter p...@o...pl ...

    > no ale nie w benzynie :D

    No to prawda :)
    Podobno Amerykanie uzywaja Ducato w v6
    benzyna.http://moto.pl/MotoPL/1,88389,13370735,Ram_P
    roMaster___Ducato_z_V
    _szostka_pod_maska.html

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 20. Data: 2019-01-01 22:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > zaczynały produkować paliwo. Jak im powiedziałem, ze moja hania pali
    > 14LPG po mieście to niemal się żegnali jakby diabła zobaczyli;)

    No ale tak po prawdzie to czyje auto pali uczciwie? Mi ducato 7 na trasie
    czy koledze 9? Mi po miescie 8-8,5 czy kumplowi 12?
    Moze po prostu wpisywac sie na takie strony mają skłonnosc ci ktorzy
    jezdza ekonomicznie?

    A Multipla pali 13 gazu :)

    --
    Pozdrawia... Budzik