  • 1. Data: 2010-05-15 10:14:12
    Temat: Sprowadzenie z Niemiec--jaka suma na fakturze
    Od: "Tatanka" <a...@w...pl>

    Witam.

    Obecnie akcyza dla pojazdów z silnikiem o pojemności powyżej 2000 ccm: to
    18.6% .
    Mam pytanie to osob ktore sprowadzaly juz samochody na takich zasadach. Jak
    to jet ze suma ktora wpisujemy na fakturze bo od tej sumu jest naliczane
    spomniane 18,6% akcyzy.
    Czy mozna te sume mocno zanizyc np 500Euro za samochod ktory kosztowal
    12-13tys czy raczej nie ma sensu.
    Na ile tak naprawde mozna zanizyc fakture?
    Po wejscu do UE ludzie wpisywali 10-50 euro i dobrze robili bo teraz nie
    musza walczyc o zwrot nadplaconej akcyzy, ktora okazala sie bezprawna.

    adam.

  • 2. Data: 2010-05-15 14:18:47
    Temat: Re: Sprowadzenie z Niemiec--jaka suma na fakturze
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Tatanka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > naliczane spomniane 18,6% akcyzy.
    > Czy mozna te sume mocno zanizyc np 500Euro za samochod ktory kosztowal

    niema sensu. mozna zanizyc ale wmiare rozsądnie. tzn około 30 %. tak mowi
    doświadczenie moje i znajomego, import prywatny ale UC obowiazuje i
    fakturowcow i prywatnych;)

    zobacz sobie w jakiej cenie chodzi auto w eurotaxie. dodatkoowo, akcyza jest
    liczona chyba od kwoty netto, jakoś to tam dziwnie jest liczone - ja
    przepisywalem umowe na nizsza kwote bo tak poradzili mi w uc, dzieki temu
    zaplacilem wmiare normalne pieniadze za ta akcyze - okolo 40 % tego co
    wynikalo by z moich obliczne i eurotax;)

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 3. Data: 2010-05-15 14:46:24
    Od: "Marcin" <s...@t...pl>

> [...]
    > Po wejscu do UE ludzie wpisywali 10-50 euro i dobrze robili bo teraz nie
    > musza walczyc o zwrot nadplaconej akcyzy, ktora okazala sie bezprawna.

    wysokosc akcyzy jest liczona wg euro tax polskiego na dzien wjazdu auta do
    polski ... tak wiec mozesz soebie wpisac na fakturze 1 euro ,a placici
    bedizesz i tak od realnej wartosci samochodu w polsce .....czyli auto warte
    w polsce 50 tys to akcyza wyniesie 18,6 % z 50 tys zl ....

  • 4. Data: 2010-05-15 15:32:43
    Od: "Damian [eX]" <2...@g...pl>

    Użytkownik "Tatanka"
    > Po wejscu do UE ludzie wpisywali 10-50 euro i dobrze robili bo teraz nie
    > musza walczyc o zwrot nadplaconej akcyzy, ktora okazala sie bezprawna.

    Wartosc wedlug Katalogu InfoExpert (cos a'la Eeurotax) to podstawa
    naliczenia akcyzy.
    Od tej wartosci mozesz odjac 22% za Vat, potem odejmujesz 18,6% za akcyze
    (lub 3.1% jezeli auto jest do 2 litrow pojemnosci) i
    na koniec jeszcze mozesz odjac 20% (w niektorych celnych dopuszczaja tylko
    10%).
    Czyli np.:
    Auto warte 10.000 zl.
    -22% = 8196

    8196-18.6 % = 6911

    6911 - 20 % (lub 10%) = 5759

    Wiec jezeli auto ma 10 tys. wartosci wedlug katalogu to mozesz miec fakture
    na 5759 i nie bedzie problemu.
    Problem jest ze katalog w Urzedzie Celnym i wartosci odczytane w normalnym
    Eurotaxie to dwa rozne swiaty, wiec najlepiej
    miec kogos w celnym kto poda wartosc ich wyliczen.

  • 5. Data: 2010-05-15 16:07:21
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Marcin" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bedizesz i tak od realnej wartosci samochodu w polsce .....czyli auto
    > warte w polsce 50 tys to akcyza wyniesie 18,6 % z 50 tys zl ....

    Nie do konca tak jest. Wartosc z eurotax - 22% - 18,6% i jeszcze od tego
    mozna zanizyc o 20% :) = akcyza

    Jarek

  • 6. Data: 2010-05-15 16:29:37
    Od: "Tatanka" <a...@w...pl>

    > Nie do konca tak jest. Wartosc z eurotax - 22% - 18,6% i jeszcze od tego
    > mozna zanizyc o 20% :) = akcyza

    To moze wtajemniczysz skad te procenty?

  • 7. Data: 2010-05-15 16:52:56
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    > To moze wtajemniczysz skad te procenty?

    VAT 22% , akcyza 18,6
    nie pytaj dlaczego lub po co ale tak jest

    Jarek

  • 8. Data: 2010-05-15 16:57:38
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 15 Maj, 10:14, "Tatanka" <a...@w...pl> wrote:
    > Czy mozna te sume mocno zanizyc np 500Euro za samochod ktory kosztowal
    > 12-13tys czy raczej nie ma sensu.
    > Na ile tak naprawde mozna zanizyc fakture?

    Obecnie porównują z Eurotaxem. Chyba do 20% różnicy łykają bez
    problemu, o więcej już się przyczepią.

    --
    Regards
    Matt

  • 9. Data: 2010-05-16 18:54:31
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    A jak auto jest uszkodzone? To co, trzeba rzeczoznawce brać?

  • 10. Data: 2010-05-16 20:21:31
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    > bedizesz i tak od realnej wartosci samochodu w polsce .....czyli auto
    > warte w polsce 50 tys to akcyza wyniesie 18,6 % z 50 tys zl ....

    A jak na fakturze taki samochod bedzie drozszy niz z wyceny EuroTax ?

    PZDr
    Adam