  • 1. Data: 2010-05-31 15:56:41
    Temat: Sprzedaż auta przed upływem 6mies
    Od: ABCD <a...@g...pl>

    Witam
    Mam pytanie odnośnie sprzedaży samochodu przed upływem 6 miesięcy.
    Kupiłem samochód za 15 tys(kwota na umowie), podatek został naliczony i
    zapłacony od kwoty 19 tys. Minęły 4 miesiące i mam okazję zakupić inny.
    Mam chętnęgo za 17 tys i na umowie będzie taka kwota. Czy US uzna że
    muszę zapłacić podatek chociaż już zapłaciłem od kwoty 19 tys?

  • 2. Data: 2010-05-31 16:21:52
    Temat: Re: Sprzedaż auta przed upływem 6mies
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-05-31 15:56, ABCD pisze:
> [...]
    > Mam chętnęgo za 17 tys i na umowie będzie taka kwota. Czy US uzna że
    > muszę zapłacić podatek chociaż już zapłaciłem od kwoty 19 tys?

    To co zapłaciłeś, to był podatek od czynności cywilno-prawnej.
    Przy sprzedaży za 17, musiałbyś zapłacić podatek dochodowy od różnicy
    faktycznych cen: zakupu i sprzedaży, czyli od 2 tyś.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2010-05-31 16:22:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 31 May 2010 15:56:41 +0200, w <hu0f6r$pob$1@inews.gazeta.pl>, ABCD
    <a...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Mam chętnęgo za 17 tys i na umowie będzie taka kwota. Czy US uzna że
    > muszę zapłacić podatek chociaż już zapłaciłem od kwoty 19 tys?

    W skrócie tak. Będziesz musiał zapłacić dochodowy od 19k-17k, czyli od 2k.
    Ale może go trochę zmniejszyć, w koszty uzyskania wrzucasz OC, naprawy itp.

    PS. Ciekawe, czy amortyzację też można :). Ale to już na pl.*.podatki.

  • 4. Data: 2010-05-31 16:45:22
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

> [...]
    > itp.
    > PS. Ciekawe, czy amortyzację też można :). Ale to już na pl.*.podatki.

    Ale jaki do dochod skoro na umowie zakupu ma 19 a sprzedaje za 17? chyba
    ujemny dochód...

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 5. Data: 2010-05-31 16:50:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,

    Monday, May 31, 2010, 4:21:52 PM, you wrote:

    > To co zapłaciłeś, to był podatek od czynności cywilno-prawnej.
    > Przy sprzedaży za 17, musiałbyś zapłacić podatek dochodowy od różnicy
    > faktycznych cen: zakupu i sprzedaży, czyli od 2 tyś.

    Podatek od straty?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2010-05-31 17:01:54
    Od: ABCD <a...@g...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    > To co zapłaciłeś, to był podatek od czynności cywilno-prawnej.
    > Przy sprzedaży za 17, musiałbyś zapłacić podatek dochodowy od różnicy
    > faktycznych cen: zakupu i sprzedaży, czyli od 2 tyś.

    Jeszcze raz:
    Kupiłem za 15
    Podatek zapłaciłem od 19

    Sprzedam za 17

  • 7. Data: 2010-05-31 17:24:10
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jaki do dochod skoro na umowie zakupu ma 19 a sprzedaje za 17? chyba
    > ujemny dochód...

    Po co piszesz, skoro nawet nie zadales sobie trudu zrozumiec wywod autora
    watku.
    Zaplaci podatek od 2tys. zł, uwzglednia sie to w PIT36, opodatkowanie
    bodajrze na zasadach ogolnych.

    Jarek

  • 8. Data: 2010-05-31 17:31:19
    Od: <s...@a...pl>

    > W skrócie tak. Będziesz musiał zapłacić dochodowy od 19k-17k, czyli od 2k.

    Chyba 17k-15k :)

    > Ale może go trochę zmniejszyć, w koszty uzyskania wrzucasz OC, naprawy itp.

    A to ciekawe?! Na jakiej podstawie?

  • 9. Data: 2010-05-31 17:33:48
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-05-31 17:01, ABCD pisze:
    > Jeszcze raz:
    > Kupiłem za 15
    > Podatek zapłaciłem od 19

    A ile miałeś wpisane w umowie kupna-sprzedaży i w PCC?

  • 10. Data: 2010-05-31 17:34:31
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > Podatek od straty?

    Niekoniecznie, zależy co miał w papierach jako nabywca.